Permalänk

Grafik korts Problem

Okej grabbar så här är det...

Jag köptte nyligen ett Sapphire Radeon 9600XT på komplett....
när jag fick hem kortet så funkade det o installera o allt me orginal drivisarna.
Sen så skulle jag ju spela (cs) me kortet o då ser jag till min fasa att fps:en ligger på runt 20...
Det har inget me min cfg att göra för den har jag redan kollat.
I catalyst controll center så stog det agp speed 0x.
Jag tänkte att detta förklarar ju problemet.
Jag tankade nyaste drivisarna till moderkortet o så satte jag igång att uppdatera moderkortets (ASUS P4S8X-X) Agp slot.
Sen kollade jag CCC igen o då vips så stog den iaf på agp speed 8X...Men fortfarande låg fps i ALLA spel....
Jag fattar ingenting så jag skickar upp kortet till Jönköping o gubbarna på komplett....dom hittar inga fel... så det kommer en riktigt söt räkning på 700kr för att ha skickat iväg det o så får jag tillbax det hem....
För några dagar sen så tog jag me kortet till min granne,Funkade perfekt i hans burk.
Så nu har jag kommit fram till att det måsste va nått jevligt kefft med mitt Moderkort........eller???

Några tips om vad/hur jag skall göra skulle ju sitta fint...

(K)

Permalänk
Medlem

har du testat att formatera första hddn och instalera om allt igen?
vilka drivrutiner kör du me? har hört att 4.12 ska vara de bästa för tillfället...

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

Jag har en helt ny 200gb hdd o så det e inte problemet,har även testat med både Omega drivers till ATI o DNA drivers.....ingen skillnad....

Celeron 2.4Ghz 512bm Ram och ett ASUS P4S8X-X Mobo

Permalänk
Medlem

celeron... usch

nja... men har du testat att uppdatera till de senaste bioset? d kanske hjälper

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk

Mjo jag har försökt men jag e inte så high på det där me bios....o jag vet......celeron e sååååååååååååååå segt.....

du kan inte förklara hur man flashar BIOS eller något?:P

Permalänk
Medlem

det finns massor av guider hur du flashar.

det är olika från tillverkare till tillverkare.
det finns alltid en guide på respektives hemsida exakt hur du ska göra när du flashar bios.
va bara noga me att flashningen inte ska ske i windows

tycka till!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det inte en Auto update program på CD:n som följde med moderkortet?

Och du la in drivarna till moderkortet också "SiS AGP(GART)" hoppas jag?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

malo öööh........va?:P

förklara lite mer tack...jag kommer ihåg när jag köpte allt detta som uppgraderings kit typ 2000 eller nåt sånt å jag har hittat cdn....men där står inga "moderkorts drivisar" bara till usb portar o lite agp slot o sån skit duvet intergrerat eckelsaker........menar du för någe??

o om du hittar nån sån driver så kan du la ge länk?

(K)

Permalänk
Hedersmedlem

Här är länken till den senaste GART drivaren.

http://download.sis.com/download_step1.php?act=Search&mode=2&...

Här kan du hitta allt som finns att ladda ner till ditt moderkort tyvärr finns inte en Auto update så då är det DOS som gäller.

http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P4S8...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

Stäng av Fast Writes i bios och sänk AGP hastigheten till 4x.
Detta påverkar inte prestandan alls och kan lösa ditt problem.