Installera ett grafikkort? Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Installera ett grafikkort? Hjälp uppskattas!

Hejsan på er alla,

Jag har nu fått en ny bärbar dator, en Dell D-600. Enligt informationen på deras hemsida så ska det faktiskt finnas ett ATI MOBILITY RADEON 9000 32 MB DDR i datorn.

Nu till problemet - jag har absolut ingen aning om hur man installerar/hittar grafikkortet. Jag har testat att installera Catalyst men icke sa Nicke. Det kommer bara fram en "error-ruta".

Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Jag vill gärna spela lite fräscha spel, men inte med något sketet integrerat grafikkort!

Skulle det fungera om jag nu formaterar om datorn? Fast jag måste även nämna att den redan är nyformaterad.

Alla tips och hjälp uppskattas!

Tack på förhand,

/Gabbe

Visa signatur

Pizda dimatre te pulla jescht - Höhö...

Permalänk

Skall du ha officiella ATI-drivers till ditt mobility måste du ladda ner från tillverkarens (Dell) hemsida. Ett alternativ är att använda Omegas drivers. De funkar till mobility.

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Grafikkort/ATi/Omeg...

Permalänk

http://www.ati.com/support/products/pc/laptops/index.html

På följande sida står det att du hittar drivisar till grafik på den bärbara datorns tillverkares sida.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem

Midvinter: Ska testas omedelbart!

Rocky_MediuM: Ska leta efter drivrutinerna då.

Tack så hemskt mycket grabbar!

/Gabbe

Visa signatur

Pizda dimatre te pulla jescht - Höhö...