Permalänk
Medlem

Lite bilder på min HP NX7010 finns _HÄR_ !!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ursäkta, men heeelvete va fula de är Gobo...kan ingen ordna en mer slimmad & framförallt snyggare version som passar datorerna mer?
ser ju ut som ett skabbigt pc tillbehör...ihh! revolt!

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gobo
Du skulle behöva en sån här:
http://www.photo-control.com/bookendz/be03g412.htm

ja jävlar. faan vad perfekt produkt. men ostar säkert skjortan och omöjlig att få tag på också säkert.

Permalänk
Medlem

för att inte tala om att den är oerhört ful...aldrig att jag parar min burk med sådan kloss

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

ja särskillt vacker var den knappast men smidig.

Permalänk
Medlem

om det inte kommer en mer slimmad version så struntar jag i sådan där sak. jag behöver inte alla adaptrar och prortar på dess baksida, vill bara ha så som portarna ser ut på själva datorn, dvs en slags förlängning, och det borde krympa storleken en hel del.

rycker hellre ur nån kabel manuellt istället för att den där klossen ska pajja hela min inredning

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

mm och så kostade den typ 1500 också

Permalänk
Medlem

"Uppgraderad" arbetsplats med Bluetooth-tangentbord (hade jag iofs när jag lade upp den gamla bilden, men inte på bild...), Logitech-högtalare (2.1, ganska budget, "X230", helt ok dock) och min nya skärm som kom idag, Samsung 710T

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

mycket mysigt!

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

iBook-hax! Fungerar det bra med utökat skrivbord och iBook? ...och var fick du musmattan ifrån?

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

mohaha har samma musmatta, besökte inlife.se i centrala sthlm, de sålde inte musmattor sa de, så jag fick sån apple orginal osx matta åxå

vad jag hört så ska hakket fungera perfekt, den ändrar bara en parameter i firmware helt enkelt, ingen skada skedd, den ska ändra tillbaka till den ursprungliga inställningen när man väl avinstallerar programmet, så perfekt

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
iBook-hax! Fungerar det bra med utökat skrivbord och iBook? ...och var fick du musmattan ifrån? http://hem.mac.se/svante/images/smileys/smile.gif

Det fungerar helt okey. Visst önskar jag att jag hade en PB med mer grafikminne och DVI Exposé hackar lite (har ju bara 16mb grafikminne per skärm), men som sagt det fungerar ok.

Musmattan fick jag när jag köpte datorn, finns fördelar med bror som jobbar på Apple Center, Kullander&Kullander i Malmö

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag i ett par sådana musmattor på Dustins IT-mässa vid Globen för nån vecka sen. Riktigt nice.

Permalänk
Medlem

Kevlar, har en liten fråga när det gäller att köra extern skärm till ibooken, tänkte nämligen skaffa den nödvändiga kabeln snart & hakka ibooken, men jag vill ha ibooken stängd & använda den externa skärmen som "huvudskärm" och vill att denna enbart ska vara igång...

har du testat detta? nyfiken på om det fungerar felfritt. jag tycker en skärm är behagligast när de ändå har oilika storlekar, arbetar bättre då personligen, samt så borde all grafikkortsminne dedikeras till just externa skärmen om man har ibookens inaktiverad logiskt sett.

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Man fick välja om man ville aktivera "clamshell" mode när man installerade screen spanning doctor, kommer inte ihåg vad jag valde, men förmodligen att inte använda det, för det funkar inte för mig. Kanske om man kör screen spanning doctor en gång till. Får testa sen.

Kör bara iTunes på lilla skärmen nu, men kanske vettigare att lägga allt minne på stora när man bara har 32 MB vram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det med PC-datorer och KLISTERLAPPAR? d0g vad fult!

P.S. Jag jobbar med bl.a. klistermärken

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Mina datorer: Se sign.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Gelan, verkligen en fin dator hörna :). Måste va dyrt med de där skärmarna :P. Dock, terminator har bra prestanda för att vara bärbar men den är inte speciellt vacker

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk
Medlem

Ren kärlek. ;>

Permalänk
Medlem

verkar som om vi apple ägare är nöjdast

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med att vara PC-ägare.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3tt3r
verkar som om vi apple ägare är nöjdast

Jag är extremt nöjd över att vara PC ägare

Visst, Ibook är både sexig och bra, men min laptop är minst lika sexig den, och jag själv har mycket mer användning för en PC, då dem flesta program och spel jag använder enbart går till PC.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Håller med tartin5 här, det finns en hel del väldigt nöjda PCägare också. Dessutom är väl många av de de som klagar på PC Macägare?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
och jag själv har mycket mer användning för en PC, då dem flesta program och spel jag använder enbart går till PC.

Det är inte så ofta samma program finns för flera plattformar, däremot finns det så gott som alltid en motsvarighet. Jag använder t.ex Office 2003, Smartdraw, Visio och Foobar som inte finns på Mac men tror jag skulle klara mig lika bra med Office:Mac 2004, Omnigraffle och iTunes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Det är inte så ofta samma program finns för flera plattformar, däremot finns det så gott som alltid en motsvarighet. Jag använder t.ex Office 2003, Smartdraw, Visio och Foobar som inte finns på Mac men tror jag skulle klara mig lika bra med Office:Mac 2004, Omnigraffle och iTunes.

Sen kan det ju finnas andra anledningar till att man väljer PC, jag hade kanske valt en Mac om de hade haft en ultraportabel. För det vore kul att testa något annat.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Sen kan det ju finnas andra anledningar till att man väljer PC, jag hade kanske valt en Mac om de hade haft en ultraportabel. För det vore kul att testa något annat.

Mjo, det är lite synd att apple inte har nån riktigt lätt powerbook. iBookens formfaktor passar nog mig, jag vill ha en lätt dator men det känns som ett måste att ha en optisk läsare inbyggd.

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på en Mac då jag idag nästan aldrig spelar, det blir mest surfande och filmtittande. Många av Mac användarna pratar ofta om virus, spyware mm till Pc. Jag har dock bara haft virus en gång i min dator(den stationära). Blaster viruset fick jag eftersom jag inte hade nåt virusprogram. Jag har efter alla år med datorer lärt mig vad som kan vara ett virus.....
Nu kör jag ett virusprogram som knappt märks, windows sp2 brandvägg, gjort så ett bra tag nu och några virus har jag aldrig märkt av.

Min gamla stationära dator är i dagarna 3 år(hem-pc). Jag har aldrig behövt formatera om den nån gång, till skillnad ifrån w95-98-Me. Xp är väldigt stabilt, iallafall för mig.
Kan det vara så att det som oftast rör som förutfattade meningar gällande pc, många som klagar kanske knappt suttit vid ett bra konfigurerat win xp?
Detsamma gäller pc ägare som troligtvis aldrig suttit vid en Mac(gäller mig).

Men visst är det kul med ett "krig" där ingen kommer till skada?

Men men, jag skulle gärna vilja prova en Mac med OSx installerat, men saknar pengar att köpa en bara för att prova om det är nåt för mig. Finns det verkligen ingen chans att prova det gratis på nåt vis? Nån form av vettig "virtual mac" med ett "prova på" osx?

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem

Vill klargöra 2 saker.
Lätt Powerbook? Tvivlar på att viktskillnaden är väsentlig mellan iBook 12" och Powerbook 12".
Det är jättelätt att säga att det är brist på program till Mac och att man inte kan hitta några motsvarigheter till PC-programmen när man själv använder Windows. Använder man Mac är det genast superenkelt att hitta mostvarigheter av den anledningen att man söker efter dom. När letade du senast efter en motsarighet till Pain till Mac t.ex.? Just det du har aldrig ens försökt så då är det lätt att dra en sån slutsats.
Kolla www.versiontracker.com/macosx så ska du få se utbudet av Macprogram, det släpps mellan 20-30 program där varje dag. Vilket borde säga en hel del. Macs programbrist är så sjukt överskattad eftersom det bara är Windows-användare som uttalar sig om den. Punkt.

Permalänk
Medlem

jag trodde åxå det skulle bli jäääkligt svårt att hitta de typer av program jag ville ha för 1 år 8 månader då jag skaffade min ibook, men nääh! klarar mig lätt med ibooken idag & använder min pc som server

Visa signatur

blupp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx
Vill klargöra 2 saker.
Lätt Powerbook? Tvivlar på att viktskillnaden är väsentlig mellan iBook 12" och Powerbook 12".
Det är jättelätt att säga att det är brist på program till Mac och att man inte kan hitta några motsvarigheter till PC-programmen när man själv använder Windows. Använder man Mac är det genast superenkelt att hitta mostvarigheter av den anledningen att man söker efter dom. När letade du senast efter en motsarighet till Pain till Mac t.ex.? Just det du har aldrig ens försökt så då är det lätt att dra en sån slutsats.
Kolla www.versiontracker.com/macosx så ska du få se utbudet av Macprogram, det släpps mellan 20-30 program där varje dag. Vilket borde säga en hel del. Macs programbrist är så sjukt överskattad eftersom det bara är Windows-användare som uttalar sig om den. Punkt.

Bristen handlar bara om att folk vill att programmet de använder ska finnas i exakt samma ver och utseende till Mac som det gör på PC.

Till viss del är detta också ett litet fel eftersom de flesta har ett jobb där en MS miljö är standard. Vad man då kan få jobbigt med är att köra vissa mindre applikationer som enbart är gjorda mot Windows.