Alfabetet på tid! vem är snabbast på SWEC??

Permalänk
Medlem

När jag gick gymnasiet fick vi göra ett eget alafabetsprogram.. hela klassen hade ju fetast tävling under tiden ens någon hade kvar något att göra på sitt program, och vi var två som kom under 2 sekunder. MO hade 1.93 sekunder och jag hade 1.91 sekunder :}

Nu har jag nog problem att komma under 3 sekunder dock.

[edit]måste testa[/edit]

[edit2]ligger konstant på runt 3.5 sekunder[/edit2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Jag har klarat 2.4 sekunder så jag har inga problem att tro på 2.2 iaf...

Percy, upp med bilderna på en gång
http://upl.silentwhisper.net

Okej här kommer det..

Varningstriangel!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller vad man nu ska säga?

Känsliga tittare bör ej öppna dessa länkar!!!

Övrigt kan jag kanske tillägga att det gör lika ont som det ser ut att göra =(

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Finger_1.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Finger_2.jpg

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
Okej här kommer det..

Aj som...

Permalänk
Medlem

Det där såg inte bra ut :S¨

edit: haha, ojdå, lite gammal tråd detta, inget jag som drog upp den ivf

Permalänk

2.035

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

va fan! de är ju inte friskt att kunna skriva så snabbt!.. 22 sekunder på första försöket ^^ haha.. fast så har jag bytt plats på alla tangenter också..

Visa signatur

| ASUS A7N8X-X | AMD Athlon xp3200+ 400fsb | 2x512 pc2700 333MhZ | 160 gb HDD Seagate |
| 200 gb HDD Seagate | GeForce FX5600 256 Mb | Creative Soundblaster Audigy LS | Creative T5400 5.1 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej här kommer det..

Va fan har du gjort i fingret?

Permalänk
Medlem

Fan..visst har på forumet är ju omänskliga
jag satt några gånger....första halva av alfabetet går fint...men när det kommer till V försämras det totalt ligger väl som bäst på 5 sekunder.

Mvh
Andreas

Permalänk
Medlem

Läste i Extra Östergötland eller kanske det var Metro om en som skrev alfabetet på 0.88sekunder, 3 eller 4 nedtryck hade han då och han trode själv på lägre tid om han slapp sätta igång programmet själv

Permalänk
Medlem

3,2 klarade jag efter två dagar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Läste i Extra Östergötland eller kanske det var Metro om en som skrev alfabetet på 0.88sekunder, 3 eller 4 nedtryck hade han då och han trode själv på lägre tid om han slapp sätta igång programmet själv

Öh hur menar du nu? Skrev han ordet "alfabetet" eller? Och vaddå sätta igång programmet själv, hur skulle det påverka hans tid?

Permalänk
Avstängd

ReToX - gissa? du måste ju trycka på något för att starta programmet, innan du kan börja skriva... handlar om över 5 hundradelar gissar jag på.

btw, inte direkt svårt att skriva under 10 sec, så inte är man robot för det...
under 4 så börjar jag få lite svårt att tro det dock...
jag får runt 5 som bästa, rekordet är väll 4½. jag skyller dock på att efter w så går det långsamt. skriver MYCKET snabbare när jag skriver meningar än när jag skriver a-ä... att skriva 26 bokstäver i ett ord kan jag enkelt göra på under 3½ sec.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Blev av med min högra lillfingertopp för 1,5 vecka sen
Vet inte än om det kommer påverka tiden när jag skriver alfabet.
Är ju guinnesrekordhållare o den biten.. Damn!!

Ramlade i en trappa när jag bar högtalare. O lillfingertoppen klämdes mellan en sån o trappkanten.. O ramlade av =(
Eller det hängde i en liten skinnflisa...
Jag blev amputerad. Mitt emellan nagelbandet och yttersta leden blev det kapat... Använder höger lillfinger på 1 bokstav när jag skriver alfabetet.. Jag tror att det kommer gå lika bra om jag skulle byta o använda ringfingret på den men...
Har några äckliga bilder på handen men vet inte om man får posta sånt (Varning flr känsliga tittare o den biten).. O för det andra vet jag inte hur man gör för o lägga upp bilder tror jag??
Ont i fingret kan jag dock lova att jag har =(

Var det PA-högtalare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Öh hur menar du nu? Skrev han ordet "alfabetet" eller? Och vaddå sätta igång programmet själv, hur skulle det påverka hans tid?

Citerat ifrån Extra Östergötland - Onsdag 1 december 2004

Linköping
Framför datorn skriver han alfabetet på 0,88 sekunder. I poolen höll han andan i drygt fyra minuter och i luciatåget byggde han en 4,15 meter hög stjärngossestrut.
För Martin Mileros är det rekord som gäller.

När Martin Milros gör något, gör han det ordentligt. Han för statistik över sina rekord i allt från yatzy till pilkastning. Men i Guiness rekordbok är han bara omnämnd en gång - för den jättelika stjärngossestruten.
Hur kom du på den idén?
-Jag och en kompis slog vad om vem som kunde göra den största struten, men han tog det inte på allvar och kom med en som var 30 centimeter. Man kan säga att jag vann ganska överlägset med mina 4,15 meter tillverkad i hårdpapp.

Utmaningen
Drivkraften bakom rekorden är själva utmaningen. Martin beskriver sig själv som envis och målmedveten.
-Dessutom gillar jag att göra saker som verkar omöjliga. Som på Cypern när mina kompisar inte trodde att jag skulle klara fyra minuter under vattnet. Jag klarade 4,02. Vid tre minuter fick jag göra tummen upp, för de trodde att jag kanske hade dött.
1998 började Martin på skoj att se hur fort han kunde skriva alfabetet på sin dator.
I början tog det 20 sekunder och varje gång han tangerade rekordet sparade han en screenshot från sin dator för att kunna föra statistik. Ganska snart var han nere på mellan två och tre sekunder, men där tod det stopp.
-Tills jag bytte tangentbord med en kompis. Det nya hade plattare tangenter och då gick det att pressa tiden ordentligt.

Pressa tiden
Nu klarar han hela alfabetet på under en sekund. Själv tror han att han skulle kunna pressa tiden ytterliggare om han slapp sätta igång tiden själv med ett tryck på mellanslagstangenten.
Det borde gå på ungefär 69 hundradelar, säger han.
Martin berättar att det handlar mycket om teknik. Visserligen är han snabb på fingrarna efter 20 års pianospelande, men för att nå toppresultat vid tangentbordet har han utvecklat ett speciellt mönster.
-Jag sätter egentligen bara händerna på tangentbordet fyra gånger, förklarar han och visar med fingrarna.
Också i jobbet vill Martin ligga i framkant. Just nu arbetar han med sitt exjobb inom så kallad BCI-teknik, eller tankestyrning av datorer som han själv beskriver det.
-Med hjälp av elektroder kopplade till hjärnan kan man lära en dator att känna igen hjärnsignaler vid olika rörelser. Eftersom datorn kan uppfatta hjärnaktiviteten innan själva rörelsen utförs, skulle man kunna utnyttja datorn för att styra muskelrörelse.
-Det blir som Lucky Luke som drar snabbare än sin egen skugga, du vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
ReToX - gissa? du måste ju trycka på något för att starta programmet, innan du kan börja skriva... handlar om över 5 hundradelar gissar jag på.

btw, inte direkt svårt att skriva under 10 sec, så inte är man robot för det...
under 4 så börjar jag få lite svårt att tro det dock...
jag får runt 5 som bästa, rekordet är väll 4½. jag skyller dock på att efter w så går det långsamt. skriver MYCKET snabbare när jag skriver meningar än när jag skriver a-ä... att skriva 26 bokstäver i ett ord kan jag enkelt göra på under 3½ sec.

Inte med programmet som alla i tråden använder..

http://www.pellesoft.se/upload/program/prg00128.zip
Länkas till det i första inlägget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte med programmet som alla i tråden använder..

http://www.pellesoft.se/upload/program/prg00128.zip
Länkas till det i första inlägget.

Nej men nu är det inte jag som skriver på 0.88 sekuner utan en person ifrån Linköping. Det programmet alla använder här kanske inte är godkänt för rekord heller

EDIT kanske inte var menat till mig ens hehe

Permalänk
Medlem

Kan säga direkt att som Guinnes rekordhållare på 1,32 sekunder.. Är det teoretiskt omöjligt att skriva på 0,88...
Så fort mitt finger har läkt skulle jag kunna spela in en video när jag skriver.. O när ni sett hur det ser ut då, kan jag lova att alla här kommer våga sätta pengar på att det är teoretiskt omöjligt att skriva alla 29 bokstäverna under en sekund..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan säga direkt att som Guinnes rekordhållare på 1,32 sekunder.. Är det teoretiskt omöjligt att skriva på 0,88...
Så fort mitt finger har läkt skulle jag kunna spela in en video när jag skriver.. O när ni sett hur det ser ut då, kan jag lova att alla här kommer våga sätta pengar på att det är teoretiskt omöjligt att skriva alla 29 bokstäverna under en sekund..

Jag har bara citerat en tidning och nu verkar du orolig för det kanske finns en som är snabbare Gå till www.extraostergotland.se och klaga hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har bara citerat en tidning och nu verkar du orolig för det kanske finns en som är snabbare Gå till www.extraostergotland.se och klaga hehe

Njaa hade du skrivit om nån som låg kring 1:10 - 1:20 så hade jag blivit orolig hehehe..
Men det lät för överdrivet det som stod där.

Kan väl igentligen inte gnälla på tidningarna heller. Han har ju bara surrat o dom har skrivit vad han sagt så, det e honom isåfall man skulle skriva åt
För o se om han kan bevisa det på nått sätt..
Men det e inte ens nån vits för det skulle han aldrig kunna haha..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Njaa hade du skrivit om nån som låg kring 1:10 - 1:20 så hade jag blivit orolig hehehe..
Men det lät för överdrivet det som stod där.

Kan väl igentligen inte gnälla på tidningarna heller. Han har ju bara surrat o dom har skrivit vad han sagt så, det e honom isåfall man skulle skriva åt
För o se om han kan bevisa det på nått sätt..
Men det e inte ens nån vits för det skulle han aldrig kunna haha..

Så själv säker du är då

Så är det någon här på Sweclockers som möjligen känner denna person eller vet någon kompis kompis som känner han? Vill få hit han så man kan få se på ett och annat

Permalänk
Medlem
Citat:

Så själv säker du är då

Så är det någon här på Sweclockers som möjligen känner denna person eller vet någon kompis kompis som känner han? Vill få hit han så man kan få se på ett och annat

Hahahah
Ja det vore nått
Men! Lovar fortfarande att det e mycket snack o lite verkstad på den snubben hähähä
Jag undrar om jag inte har nått videoklipp från där jag suttit o nött. Vet att jag spelat in för svinlänge sen men tror att jag kastat bort allt..
Ska kolla det tills imorrn hehe. Isåfall ska jag försöka få upp nått här

Goodnight, sleep tight

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror det krävs ganska mycket för att komma ner i tider under sekunden, så jag är också skeptiskt till dom siffrorna.

Håller med percy, skriver man under två sekunder så vet man hur fort fingrarna går, då kan man tänka sig hur det skulle te sig under sekunden, då skulle det går riktigt fort. Nästan lite väl fort för att vara rimligt.
Men skulle nån bevisa mig fel så vore det trevligt. Übermenschen är alltid trevligt att se.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Ingen som reagerar på det där andra han skrev? Fyra minuter under vattnet är väldigt lång tid om man inte sysslar med fridykning eller kan några speciella tekniker för att hålla andan länge.

Jag tror snubben är en stor mytoman om jag ska vara ärlig. Om han kan bevisa att han är snabbare än Percy, varför har han då inte anmält rekordet till Guiness? Jag misstänker att den enorma stjärngossestruten är den största bedriften han lyckats med . Är det förresten någon som har en senare upplaga av rekordboken så man kan få den bekräftad?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Hehe ingen tycker om han verkar det som Själv skriver jag alfabetet på 7 8 sekunder så mig kan ni inte klaga på iaf

Kolla på: http://www.guinnessworldrecords.com/ för rekord, går att söka där men sen bör man ju inte glömma bort att vårat svenska tangentbord har tre knappar mer än det engelska/amerikanska

[I]EDIT[/I]

Hittade en liten rolig film nu för er som gillar rubik´s kuber
http://www.guinnessworldrecords.com/video_content/RubiksCubeA...

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe ingen tycker om han verkar det som Själv skriver jag alfabetet på 7 8 sekunder så mig kan ni inte klaga på iaf

Kolla på: http://www.guinnessworldrecords.com/ för rekord, går att söka där men sen bör man ju inte glömma bort att vårat svenska tangentbord har tre knappar mer än det engelska/amerikanska

[I]EDIT[/I]

Hittade en liten rolig film nu för er som gillar rubik´s kuber
http://www.guinnessworldrecords.com/video_content/RubiksCubeA...

Nä han är nog i fablernas värld den där mannen.. Han kanske skriver ner alla bokstäverna på 0,88 i vilken ordning han vill haha..typ: qwertyuiopåasdfghklöäzxcvbnm
Yes! jag klarade alla bokstäver i alfabetet på en halv sekund..

Provade skriva lite precis. Ska plocka fram videokameran o lägga upp en video när jag kommer hem från joppet..
Kommer inte ner nå snabbare än 1,5-1,6 nu med bandage o trasigt lillfinger.
Gör fan ont o skriva.
Men efter att ni sett den kan ni säkerligen föreställa er om det går att skriva hälften så snabbt?
Bör kunna vara klart vid 17-18 nångång idag.
Bara det inte blir nå tjafs. Med silentwhisper
Vet inte hur mycket plats man har o lägga upp grejjer osv.
Annars får jag skicka till nån som kan lägga upp heha.

Det där med rubiks kuberna förresten!
Var ju på guinnes rekord TV förrut. (Mannen med Mustashen )1 snubbe som löste 3 sånna i rad med ögonbindel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo men han tog lite längre tid på sig än 17 sekunder för att lösa kuberna också. Har själv aldrig lyckats med en kub :/

Permalänk
Medlem
Citat:

öhhh har jag missat den här tråden nu hahahah...
Kolla Guinnes rekordbok 2002 - Sida 278 tror jag det var???
Där står jag med sen jag slog rekord i att skriva alfabet
1,42 sekunder var det då..
Har bättrat på det lite på senaste 1,32 sekunder e mitt personliga rekord nu

Med 1 hand fick jag 3,4 sekunder nu (provade just)

Med 1 finger kan jag skrivit på 4,2 sekunder (provade just)

Har ingen koll på vad jag har som rekord med 1 hand o 1 finger annars..
Man nötte mest o skriva med båda händerna när man satt o härjade

"Per Sundqvist i Luleå är den som lyckats skriva alfabetet på ett tangentbord snabbast. Den 23 januari 2001 gjorde han detta på 1,42 sekunder."

Saxat ur Guiness World Record 2002.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Har hittat 2 gamla videos jag skulle kunna lägga upp här... Inga överdrivna tider men. Det lär räcka för o bevisa att det är teoretiskt omöjligt att skriva på under sekunden.
Fast hur bär man sej åt?
Nån som har nån FTP eller nått dom kan ligga på?
O länka till dom så det går o se?
Eller går det att göra på nått annat sätt?
Dom e väl 3,5 mb stora totalt ungefär

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har hittat 2 gamla videos jag skulle kunna lägga upp här... Inga överdrivna tider men. Det lär räcka för o bevisa att det är teoretiskt omöjligt att skriva på under sekunden.
Fast hur bär man sej åt?
Nån som har nån FTP eller nått dom kan ligga på?
O länka till dom så det går o se?
Eller går det att göra på nått annat sätt?
Dom e väl 3,5 mb stora totalt ungefär

3,5 mb borde jag kunna hosta, kristian.hamberg@moderat.se på MSN och skicka över dom.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Wiee filmstund på g snart då