Permalänk
Inaktiv

Vad har ni för router till telia 24?

Vill bara höra lite vad folk använder för 4-portars router till Telia 24 Mbit, hur det fungar och vilken hastighet man kommer upp till.

Ska få Telia 24 Mbit och undrar om min gamla DI-604 funkar till det? Om inte vad rekommenderas i så fall?

Många frågor e det, men fundersam är jag och hittar inte något rakt svar på sökningen.

Permalänk
Medlem

Har trådlös D-link, DI-624. Funkar bra när det väl funkar, men D-linken strular en del. Håller på för fullt för att få en lösning på vad det kan vara.

Visa signatur

MS

Permalänk

Har en WGT624 till mitt telia 24/1 funkar mycket bra har inte krånglat så länge jag har haft den dvs 6 veckor

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem

Jag har en DI-604 och det funkar jättefint!!! Kommer upp till 19 Mbit med eller utan router.

Permalänk
Inaktiv

Oj, men då kanske min DI-604 också funkar. Telia trodde att den bara skulle klara 10Mbit, men de vill väl bara sälja lite grejor kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iigloo
Oj, men då kanske min DI-604 också funkar. Telia trodde att den bara skulle klara 10Mbit, men de vill väl bara sälja lite grejor kanske

Di-604an finns i flera hårdvaruversioner. Vilken du har framgår av märklappen på undersidan.
Version D är den senaste som enligt vad som skrivits på detta forum skall klara biffen. Den tidigare modellen, version Bx har betydligt lägre genomströmning så har du en sån så bör du byta upp dig.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte