Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocagil
Hmm, jag har inte sett någon annan som har diskarna åt andra hållet men nu när du säger det så kanske man skulle testa om det går.

/rocagil

`=)

testa? det ska vara så

DFI har jhu ett snitt över 10% rma det är galet högt. kolla på DFI LANPARTY UT NF3 250GB S754 där Nätverkskortet går sönder ljudkortet osv.

Kolla tex på Abit eller Asus som har under 2% rma där snackar vi kvaite...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
DFI har jhu ett snitt över 10% rma det är galet högt. kolla på DFI LANPARTY UT NF3 250GB S754 där Nätverkskortet går sönder ljudkortet osv.

Oj, det var ju ett väldigt högt snitt, speciellt med tanke på att Asus och Abit lär tillverka i klart större kvantiteter. Bra att veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

själv hade jag nog aldrig köppt ett DFI utanför detta land med tanke på hur jobbigt det är med rma och anndra länder. DFI är jhu inte direkt kvalite.

Edit

PS du har vänt diskarna åt fel håll ds.

du dahl diskarna sitter åt rätt håll. hur i helvete ska han kunna vända dem åt andra hållet? menar du innåt eller upp å ner eller? i vilket fall som helst e det helt fel om man inte tittar upp å ner eller nått från början

Visa signatur

[Abit an7][xp-m 2500+@2646mhz][2x256mb OCZ bh 6 minnen][440gb hdd][ HIS 9500Pro@378/325(Vgpu moddat)][Tagan 380W] superpi 37sec (240x11)

Permalänk
Medlem

diskarna ska snurras 180graderm så att kontakterna kommer in på baksidan, tror jag han menar. så har det i alla fall sett ut i dom chassin som jag tittan in i (antec sonatas då alltså). Tror det är lite mer platts för kontakterna där, men inte säker.. annars är det väl bara en smaksak om man vill att det ska se städat och prydligt ut eller om det ska vara lättåtkomligt...

Visa signatur

Hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

DFI har jhu ett snitt över 10% rma det är galet högt.

Source?

Permalänk

dahl, du verkar inte ha någon koll...

Har aldrig sett diskar sitta annorlunda i ett sådant chassi, tycker det ser helt korrekt ut. Ser inga fördelar med att fästa dom på annat sätt. Vad fan menar du?

Dessutom, varför har du underrubriken "korrekturläsare" när du själv varken kan uttrycka dej ordentligt eller stava rätt:D

...och vart kommer RMA-siffrorna ifrån?

Visa signatur

| AMD XP 1700+@2100MHz | nVidia nForce2 | nVidia GeForce4 Ti4400@295/650 | 2x256Mb CH5 Dual | 12k+ 3DMark01 SE | Luftigt |

Permalänk
Avstängd

inte läst hela tråden. Men ja har en fråga till killen me de fina moderkortet, finns de AGP på de, eller e de helt dött förutom på 754 sockeln? Skaffade nyss ett 6800GT för 3500 o vill gärna ha de kvar lite.

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_h
inte läst hela tråden. Men ja har en fråga till killen me de fina moderkortet, finns de AGP på de, eller e de helt dött förutom på 754 sockeln? Skaffade nyss ett 6800GT för 3500 o vill gärna ha de kvar lite.

Inte för att jag har moderkortet men det är PCI-E och ingen AGP, dock finns det ju nF3-kort med AGP och socket 939.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

DFI ultra kommer ut imorn på butikerna i stockholm, jag har bokat ett iaf

Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraxelikruxeli

Har aldrig sett diskar sitta annorlunda i ett sådant chassi, tycker det ser helt korrekt ut. Ser inga fördelar med att fästa dom på annat sätt. Vad fan menar du?

Dessutom, varför har du underrubriken "korrekturläsare" när du själv varken kan uttrycka dej ordentligt eller stava rätt:D

hej.

diskarna ska vara med med kablarna åt andra hållet.

hur jag vet det? kanske för att jag jobbar med skiten?

RMA siffrorna kommer ifrån resten av butiksvärlden som ser verkligheten.

Om du har något problem med att jag har en annan under text än dig är du välkommen att maila till edin@sweclockers.com.

Edit: "diskarna ska snurras 180graderm så att kontakterna kommer in på baksidan, tror jag han menar. så har det i alla fall sett ut i dom chassin som jag tittan in i (antec sonatas då alltså). Tror det är lite mer platts för kontakterna där, men inte säker.. annars är det väl bara en smaksak om man vill att det ska se städat och prydligt ut eller om det ska vara lättåtkomligt..."

ditt svar.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Vet du hur MSI ligger till?

Sen skulle jag aldrig köpa DFI även om de höll hyfsad kvalité, eftersom jag inte gillar deras image.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Inte för att jag har moderkortet men det är PCI-E och ingen AGP, dock finns det ju nF3-kort med AGP och socket 939.

Ok, e nf4 korten "snabbare" än nf4, även om dom har samma sockel?

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Hedersmedlem

MSI ligger betydligt bättre till än för nått år sen.

själv tycker jag att Abit korten samt Asus har en otroligt bra kvalite.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

hej.

diskarna ska vara med med kablarna åt andra hållet.

hur jag vet det? kanske för att jag jobbar med skiten?

Om du har något problem med att jag har en annan under text än dig är du välkommen att maila till edin@sweclockers.com.

Edit: "diskarna ska snurras 180graderm så att kontakterna kommer in på baksidan, tror jag han menar. så har det i alla fall sett ut i dom chassin som jag tittan in i (antec sonatas då alltså). Tror det är lite mer platts för kontakterna där, men inte säker.. annars är det väl bara en smaksak om man vill att det ska se städat och prydligt ut eller om det ska vara lättåtkomligt..."

Well, som sagt har inte sett några reviews där diskarna satts åt andra hållet. Om båda delarna går, fine.

Tycker i allmänhet du har en tråkig inställning. Att bara klaga på att en kille som visar upp ny hårdvara har diskarna åt fel håll är så jävla tråkigt. Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit.

Skiter väl i din underrubrik, den är bara så fel för dig:D

"RMA siffrorna kommer ifrån resten av butiksvärlden som ser verkligheten." - haha känns ju jävligt pålitligt.

/suck

Visa signatur

| AMD XP 1700+@2100MHz | nVidia nForce2 | nVidia GeForce4 Ti4400@295/650 | 2x256Mb CH5 Dual | 12k+ 3DMark01 SE | Luftigt |

Permalänk
Medlem

De sifforna jag har fått är 4%. Men då är 2% av de 4% självförvållat.
Dvs, 2% av de 4% av korten som går till retur så har ägarn själv våldat paj kortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill ha en pålitlig källa som styrker det du sa tidigare, annars tror inte ett dugg på det.

Isf kan jag ju påstå att Volvo har 10% missnöjda kunder, medans Renault bara har 3%. Dessa siffror kommer från resten av bilhandlarna som ser verkligheten. Jag jobbar på Bilia.:rolleyes:

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut! Skall byta ut mitt K8N Diamond mot ett DFI ultra imorrn förhoppningsvis. Ser dessutom att vi har samma grafikkort

Appropå hårddiskarna, dom kan sitta åt båda hållen, spelar ingen roll så sluta tjaffsa om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ser fint ut! Skall byta ut mitt K8N Diamond mot ett DFI ultra imorrn förhoppningsvis. Ser dessutom att vi har samma grafikkort

Appropå hårddiskarna, dom kan sitta åt båda hållen, spelar ingen roll så sluta tjaffsa om det.

Butik ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Well, som sagt har inte sett några reviews där diskarna satts åt andra hållet. Om båda delarna går, fine.

Tycker i allmänhet du har en tråkig inställning. Att bara klaga på att en kille som visar upp ny hårdvara har diskarna åt fel håll är så jävla tråkigt. Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit.

Skiter väl i din underrubrik, den är bara så fel för dig:D

"RMA siffrorna kommer ifrån resten av butiksvärlden som ser verkligheten." - haha känns ju jävligt pålitligt.

/suck

1: "Att bara klaga på att en kille som visar upp ny hårdvara har diskarna åt fel håll är så jävla tråkigt"

Jag klagar inte jag påpekade för att hjälpa grabben

2: Well, som sagt har inte sett några reviews där diskarna satts åt andra hållet. Om båda delarna går, fine.

läs instruktionsboken till Sonata. Sidan "5"
http://www.antec.com/pdf/manuals/Sonata_en.pdf

3: haha känns ju jävligt pålitligt.

suck. lilla vännen.

4: Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit.

du är välkommen att lämna forumet om du inte tycker att det passar Er.
det är en valmöjlighet som alla har här på Swec.

5: Skiter väl i din underrubrik, den är bara så fel för dig:D

Citerar dig "Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit."

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

fan va nice ska skaffa mig ett DFI snart jag också...
och de där med hdd:na vem bryr sig??? funkar ju åt båda "hållen"

och du dahl du va allt bra ful

Visa signatur

I Rule!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vad är ditt problem? Din attityd är ju inte direkt trevlig. Bättra dig om du vill vara kvar här.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

1: "Att bara klaga på att en kille som visar upp ny hårdvara har diskarna åt fel håll är så jävla tråkigt"

Jag klagar inte jag påpekade för att hjälpa grabben

2: Well, som sagt har inte sett några reviews där diskarna satts åt andra hållet. Om båda delarna går, fine.

läs instruktionsboken till Sonata. Sidan "5"

3: haha känns ju jävligt pålitligt.

suck. lilla vännen.

4: Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit.

du är välkommen att lämna forumet om du inte tycker att det passar Er.
det är en valmöjlighet som alla har här på Swec.

5: Skiter väl i din underrubrik, den är bara så fel för dig:D

Citerar dig "Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit."

1: Jag klagar inte jag påpekade för att hjälpa grabben

Bra hjälp:D
Kul kommentar när någon visar upp ny fin hårdvara =/

2: läs instruktionsboken till Sonata. Sidan "5"

Jaha, vad spelar det för roll. Båda sätten är funktionella. Det är enklare att komma åt kablage
om man inte följer manualen och fäster diskarna åt andra hållet. Men du har rätt enl. manualen.

3: suck. lilla vännen.

Jag säger detsamma. Har man inga pålitliga källor att hänvisa till kan man lika gärna hålla käften tycker jag. Nedvärdering verkar vara ditt svar på saken, smart.

4: Bla bla bla, lämna forumet...

Jag spenderar knappt någon tid på forumet längre, men denna diskussion var lite intressant. Gulligt med moderatorer som försöker bevara något som spårat ut i alla fall.

5: Citerar dig "Det är sådana kommentarer/folk som du, som gjort att detta forum blivit skit."

Citera på du bara. Jag har inte utgett mig för att vara korrekturläsare:D

Men skitsamma, orkar inte diskutera detta mera nu, kjam. Ta inte mina kommentarer för allvarligt gossar;)

Visa signatur

Permalänk

Kylning.com har nu DFI i lager för dom som är sugna. Själv e mitt på posten påväg till mig

Och Rocagil, du har gjort ett mycke bra moderkorts val Upp med lite klockressultat nu

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Köpte mitt kort hos kylning runt 12. Fan vad sugen man blir på att köra igång det men tyvärr måste jag vänta på resten av delarna från komplett som kommer imorgon(hemleverans ).

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Fick ett telefonsamtal från overclockers.se för en stund sedan, dem skickar mitt kort tillsammans med Gskill pc4400, 3200+(winnie)och x800xl imorgon :). Jag längar!

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Sitter på mitt nf4 SLI-D köpte det idag =D i pite

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
Sitter på mitt nf4 SLI-D köpte det idag =D i pite

Grattis till köpet! Hem och pröva vad de går för nu

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Grattis till köpet! Hem och pröva vad de går för nu

Tja har itne gått så hårt än men 260fsb med Twinmos speed premium @ 3.6vdimm multi: x10

vad är max volt till coren? sitter & skummar på att den är max 1.55 eller har ja helt fel?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
Tja har itne gått så hårt än men 260fsb med Twinmos speed premium @ 3.6vdimm multi: x10

vad är max volt till coren? sitter & skummar på att den är max 1.55 eller har ja helt fel?

Det är delvis rätt. Det finns en inställning under inställningarna för vcore som kan öka ytterligare, tror max är ~30% till vilket ger 1.55x1.30=2.015 V. Borde vara tillräckligt för de flesta

/rocagil

Permalänk
Medlem

Tja köpte mina grejjer igår, men får inte riktigt till klockningen, hade ett MSI NEO2 tidigare
som ja körde FSB i 275 och minnena 220mhz, nu går det ju knappt nått på detta kort med samma prolle, en 3000+ Winchester, vad exakt måste man göra för speciellt i inställningarna ?? någon som kan ge mig enbra förklaring eller en bra guide på nätet.

Tack !