World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Är det bara hunter som kan ha pets?
Kan alla lära sig rida vid samma lvl?

Hunter och Warlock kan ha pets.
Och alla lär sig rida på samma lvl.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Hunter och Warlock kan ha pets.
Och alla lär sig rida på samma lvl.

Hm, ursäkta men alla classer kan ha passiva pets, dock e det som du sa Hunter&Warlock som har aktiva pets (attackerar).

Ska bli kul å hitta In-Game Diablo pet som man får om man köpt CE

Föressten, ang Femmanhuset så undrar jag också vart man måste gå för att handla sitt ex. Troligen står Traditionpersonalen vid dörrarna med en pluton vakter som inte låter någon komma in i Femmahuset. Det skulle faktiskt vart lättare om dom hade haft Kompassen-Tradition öppet

Ringde å frågade om öppettiderna. Dom sade 23:55-01:00 (eller när allt e slut). Nånting säger mig att det är smartare att ta med sig kontanter än VISA-kort el dyl...

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
Oddsen talar för att man behöver kortnr på Fredag, undrar om jag skrivit det tillräckligt många gånger nu.

Citat:

NOTERA att alla online spel kräver kortnr när du reggar konto, bara för att dom inte tar betalt för första månaden betyder inte att du kan skapa ett konto hur som helst.

Citat:

Torethemidge: Alla online-spel kräver att man anger kortnr när man reggar ett konto.

Blizzard drar inga pengar första månaden.

simpelt

Citat:

Eftersom ingen av oss vet hur Blizzard planerat så kan vi ju alla sluta spekulera.

Citat:

Xakt min poäng
Men det är klart, vad vore meningen med ett forum om man inte får spekulera.

E du full?

Permalänk
Medlem

kanske har flera personligheter en kör horde den andra alliance
önskar att jag var full och att det var fredag idag

Det var dom aktiva jag menade Warlockens imp är fräck synd bara att warlock är så svaga(komplicerade)

Lär man sig rida runt lvl 40?
Har det släppts nån info om vad det blir för realms?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Hoppas ni inte har tröttnat på dessa betalnings frågor än

Om man har lånat någon annans kort vid registrering, visst bör man kunna ändra det sen ifall man vill byta då?

Och när sin tid har gått ut, kommer man bara få en varning då om att tiden gått ut och att man måste beställa mer tid själv eller drar den pengar automatiskt utan att säga till?
Så jag kan spela första gratis månaden, betala för en ny månad och sedan vänta ett halvår utan att man måste "säga upp sig" under den tiden?

En sista fråga när det gäller "tiden" man betalt för.. Dom börjar räkna 30 dagar efter att man registrerat va? Ja antar det så man inte beställer ny tid i slutet av månaden och måste betala igen sen om ca 5 dagar

WoW är det första seriösa mmorpg spelet som jag ska börja köra och betala månadsvis för, tidigare har jag bara suttit me en massa betor och free trails så jag vill bara ha det klartgjort

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Guys...

Beställde min på cdon... och i själva artiklen/annonsen så stod det att om den var slutsåld så kommer man få vänta tills de får in nya bla bla bla...
Så jag beställde mitt i fredags.
Vilka är chanserna att jag får det nu på fredag iochmed att de hade flera kvar på lagret?
Beställde jag för sent?

Permalänk
Medlem
Citat:

kanske har flera personligheter en kör horde den andra alliance
önskar att jag var full och att det var fredag idag

Det var dom aktiva jag menade Warlockens imp är fräck synd bara att warlock är så svaga(komplicerade)

Lär man sig rida runt lvl 40?
Har det släppts nån info om vad det blir för realms?

Warlocks är inte svaga, satsa allt på liv, då du ändå kan omvandla liv till mana. Vid lvl 42 hade jag 2500 liv, och jag var aldrig slagen av någon jag groupade med. Testat fear? Jag bollade runt en demon som var 3 lvl över och han kom aldrig nära att skada mig. Dock så går det inte vinna mot undead rogue ( de andra undead-klasserna är också näst intill omöjliga tack vare WotF).

Använd inte imp om du gillar att skada dig själv, han kan ju inte hålla aggro, är väldigt klen och bryter fear med sina firebolts. Dock är han lysande i grupp och fullt upgraderad gör han över 100 dps.

Permalänk
Medlem

Ah! Fördelen med MMORPG som kostar pengar per månad, man slipper alla CS-fjortisar som inte får låna Mamma/Pappas betalkort.

Har spelat ett par MMORPG och har alltid varit tvungen att ange kortnummer vid kontoreggningen. Dom drar dock inga pengar första månaden som är gratis.

Men Men, Blizzard kanske gör på något annat sätt.

Permalänk
Medlem

Men WoW är väl det enda mmorpgt som släppts i specialversion för europa, och kreditkort är ju inte alls lika utbrett här som i staterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Warlocks är inte svaga, satsa allt på liv, då du ändå kan omvandla liv till mana. Vid lvl 42 hade jag 2500 liv, och jag var aldrig slagen av någon jag groupade med. Testat fear? Jag bollade runt en demon som var 3 lvl över och han kom aldrig nära att skada mig. Dock så går det inte vinna mot undead rogue ( de andra undead-klasserna är också näst intill omöjliga tack vare WotF).

Använd inte imp om du gillar att skada dig själv, han kan ju inte hålla aggro, är väldigt klen och bryter fear med sina firebolts. Dock är han lysande i grupp och fullt upgraderad gör han över 100 dps.

Det var därför jag skrev komplicerad dom flesta inkl mig har väl inte riktigt satt oss in i hur warlocken skall byggas därmed får vi stryk hela tiden :(.
Vad är Wotf?

Impen var ju bland det roligaste med att vara warlock.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Ah! Fördelen med MMORPG som kostar pengar per månad, man slipper alla CS-fjortisar som inte får låna Mamma/Pappas betalkort.

Har spelat ett par MMORPG och har alltid varit tvungen att ange kortnummer vid kontoreggningen. Dom drar dock inga pengar första månaden som är gratis.

Men Men, Blizzard kanske gör på något annat sätt.

Glöm inte att gamecards kommer.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är Wotf?

Will of the Forsaken
En Undead ability som gör att man kan resista Fear och andra effekter.
Den varar i 20 sek och har en 3 min cooldown. Så kan man dra ut på fighten och locka dem att använda den tidigt så kan man slå dem ändå.

http://www.worldofwarcraft.com/info/races/undead.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Glöm inte att gamecards kommer.

Måste man ange kreditkortsnummer när man registrerar?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Måste man ange kreditkortsnummer när man registrerar?

Om man ska köra med gamecards så vore det ju inte så smart om man var tvungen att regga sig med kreditkortsnummer, idén spricker då.

Om du ska köra med kreditkort så ska man skriva in sitt nummer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Om man ska köra med gamecards så vore det ju inte så smart om man var tvungen att regga sig med kreditkortsnummer, idén spricker då.

Om du ska köra med kreditkort så ska man skriva in sitt nummer.

vänta och se ....

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
vänta och se ....

Ja man kan inte göra mycket annat.

Visa signatur

Permalänk

Jävlar vad det snackas om betalningen. Vad är det som är så intressant med den!?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

var det betalning med paypal ???

Visa signatur

Dr4cul@ thE One anD Only

Permalänk
Medlem

jag skickade mail till blizzard och frågade om man behöver CC, hoppas inte på det:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
http://www.little-gamers.com/index.php?strip_id=988 LOL

haha..

On on the topic med betalningen, så är min åsikt följande..

Vid registrationen så kommer säkert alternativet "Pre Paid Card" att finnas, dvs att man istället för att regga med kort väljer att man ska köra prepaid cards och slipper fylla i ett kortnummer. Vilket verkar otroligt logiskt , varför ska man ange ett kreditkort om man ska använda prepaid cards? jag har CC så , mig är det inga problem för. Men, i min åsikt verkar det smartast.

Visa signatur

Shuttle SN95G5 : 3500+ Amd 64 (Winchester) : 512*2 Geil Ultra X : 160 Seagate S-ATA : x800XT PE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
jag skickade mail till blizzard och frågade om man behöver CC, hoppas inte på det:p

CC? Creditcard?

Herregud. Man behöver inte det, köp timecards istället.

Permalänk
Medlem

men för att regga ett account:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Collectors Edition Features Specialutgåva:
• A Free One-Month Subscription

Dvs, man måste ha beställt Collectors Edition av WoW om man ska få en gratis månad.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34199

Har man däremot beställt vanliga, http://www.webhallen.com/prod.php?id=34200.
Och inte har kreditkort, så får man vänta tills gamecardsen släpps.

Det är iallafall så jag har förstått det hela.

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem

De flesta har ju ett kreditkort ( om inte föräldrarna ), så det lär vara ganska lugnt för de flesta ändå=P

Förstår föressten inte varifrån du fått detta.
Eftersom det står följande under båda spelen:
After the initial free one-month subscription iends, players jof World of Warcraft jwill be able to continuel playing under one of three jdifferent subscription plans:
Så lär det inte vara någon skillnad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Men WoW är väl det enda mmorpgt som släppts i specialversion för europa, och kreditkort är ju inte alls lika utbrett här som i staterna.

Haha, sluta skoja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oniac
Collectors Edition Features Specialutgåva:
• A Free One-Month Subscription

Dvs, man måste ha beställt Collectors Edition av WoW om man ska få en gratis månad.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34199

Har man däremot beställt vanliga, http://www.webhallen.com/prod.php?id=34200.
Och inte har kreditkort, så får man vänta tills gamecardsen släpps.

Det är iallafall så jag har förstått det hela.

Då har du förstått fel för på följande länk (deras webbserver är nere för tillfället) står det klart och tydligt att både collectors och standard edition har en "gratis" månad:

http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml

Däremot har collectors edition även ett guest pass som man kan ge bort till en polare.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Då har du förstått fel för på följande länk (deras webbserver är nere för tillfället) står det klart och tydligt att både collectors och standard edition har en "gratis" månad:

http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml

Däremot har collectors edition även ett guest pass som man kan ge bort till en polare.

Har väl säkert diskuterats förut men man borde då kunna byta guest pass med en annan och tjäna 10 dagar?

Permalänk
Medlem

men så jag kan spela med Nordeas Visa Electron då eller?? *eyes flashíng of happiness*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Har väl säkert diskuterats förut men man borde då kunna byta guest pass med en annan och tjäna 10 dagar?

Hur menar du nu? Som jag förstått kan bara guest passet användas för att skapa ett nytt konto så du kan inte använda det för att förlänga gratismånanden eller annat guestpass-konto.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1