Permalänk
Medlem

3520 skivor ?

Vilka skivor kan ni rekommendera till den här brännaren ? Inte för dyra och inte för billiga heller

Permalänk
Inaktiv

till villken brännare?

Permalänk
Medlem

Min nec3500 tycker väldigt mycket om XEED skivor DVD-R 4x ifårn datorbutiken.com , och snygga är det med. de är svata

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Min verkar tycka om fujifilm Yuden000t02, den bränner fint i 12x, och även rätt så bra i 16x.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

Min gillar Verbatim-8x som den vill bränna i 12x

Permalänk
Medlem

köpte 20st DVD+r skivor av en kille här på swec (http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=27792).
8x står det, men min NEC3520A brännde skivorna utan problem i 16x (brännde 5st skivor i 16x utan problem).

10st / 80kr, plus 55kr frakt. Jag rekomenderar dem skivorna.
Kanske låter som att jag är med och säljer skivorna, men så är det inte. Vart bara väldigt nöjd med skivorna han sålde.

Permalänk
Medlem

Ritek G04, G05 grillas felfria i hög fart med haxad fw.

Permalänk
Medlem

Creamzor:
Du har PM!

Permalänk
Medlem

Jag köpte 50st 8X dvd-r memorex till min 3520 och de fungerar bara i 4x
(köpte dem på ON-OFF).

Ville bara varna...

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

MCC och TY är finast. Fujifilm och Verbatim är väl de enda företagen som finns att få tag på överallt som säljer med dessa dyesen. Taiyo Yudens (bulk, thermal printable) egna skivor kostar oftast 8-15 kr styck, medans tex Ritek G05 (printable) kostar 3-5 kronor hos samma försäljare. Yuden 8x ska enligt flera forum palla 16x.

MCC = Mitshubishi Chemical
TY=Taiyo Yuden

Permalänk
Medlem

Var på skivan/kartongen osv ser man vilken dye det är?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det står inte på alla, men floffa i en skiva i datorn, så kan du använda något program för att kolla. DVDinfo Pro, Nero CDSpeed (gratis, i Nero Toolkit) är några sådana program. Sen kan du kolla i en databas hur din dye har funkat för andra, tex för att jämföra olika Brännare / skiva-kombinationer.
http://www.videohelp.com/ har bla en sådan databas.

Permalänk
Medlem

akius: Tackar så mycket!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var och köpte den DVD-brännaren idag, och dessa skivorna till http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=6705095

Ska bli kul att se om dom är bra.

Permalänk
Medlem

GiiX rapportera tillbaka vad det var för Dye på dina skivor, samt dina resultat. Jag köpte 25 ePro-skivor som funkade riktigt bra, ProdiscF01 dye på dem, gick att bränna i 12x utan problem med läsning.

Permalänk
Medlem

enligt necs recommended media lista ska TDK 8x funka att bränna i 16x med 3520, ska testa så fort mina blivit levererade.

Visa signatur

/Ztranger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
GiiX rapportera tillbaka vad det var för Dye på dina skivor, samt dina resultat. Jag köpte 25 ePro-skivor som funkade riktigt bra, ProdiscF01 dye på dem, gick att bränna i 12x utan problem med läsning.

Ska sätta i den imorgon, rapporterar då.

Permalänk
Medlem

Ska kanske tilläggas att kvalitén på ett medie inte bara bestäms utifrån hur snabbt man kan bränna med det. Problem uppkommer då skivorna efter ett halvår inte längre är läsbara...

Permalänk
Medlem

Så nu har jag satt i DVD-brännaren och bränt med skivorna jag köpte (se ovan) i 8x. Det blev riktigt bra resultat, tog ca 9 minuter.

Perfekt kvalite ljud osv

Permalänk

Testa Nec's egna skivor. köpte mig ett 25 pack och de funkar ypperligt. Snygga är de med, man får med ett cd case som rymmer ca 27 skivor.

Visa signatur

Acer Travelmate 5520G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av john_doe88
Testa Nec's egna skivor. köpte mig ett 25 pack och de funkar ypperligt. Snygga är de med, man får med ett cd case som rymmer ca 27 skivor.

Var köpte du dom och hur mycket kostade det?

Permalänk

Kör Verbatim 8X (som säljs på WeSellCD.com) och bränner utan problem i 12x
Nec3500AG.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Fick en Nec 3520 i födelsedags present idag. Men om jag kan bränna en dvd skiva så det funkar då borde väll brännaren funka? Ska nämligen stheltha den och min dubbel häftande tejp är ruskigt stark och nästan omöjligt att få bort.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Fick en Nec 3520 i födelsedags present idag. Men om jag kan bränna en dvd skiva så det funkar då borde väll brännaren funka? Ska nämligen stheltha den och min dubbel häftande tejp är ruskigt stark och nästan omöjligt att få bort.

Förstod inte exakt vad du menade meen, grattis på födelsedagen :D.

Permalänk

Danke, du är den femte som säger det till mig idag...:)
Du får skapa en grattis tråd åt mig...:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX

Var köpte du dom och hur mycket kostade det?

Clas ohlsson 220-250 kr kostade dem, med ett cd case då.

Visa signatur

Acer Travelmate 5520G

Permalänk

Den gillar INTE "Verbatim DVD-R Photo printable 8x" -skivor!
Jag brände bort en hel del drös med såna skivor innan jag kom fram till att det var skivorna och inte brännaren som det var fel på. Nu när jag kollat runt har jag sett några andra som också haft problem med såna skivor. Men sen finns det vissa som de verkar funka finfint för.
Men bara för att skivorna heter likadant behöver de inte nödvändigtvis va tillverkade i samma fabrik osv, så jag antar att jag fått en dålig omgång skivor.
Jag köpte mina från wesellcd.com, så passa er för att köpa verbatim-skivor därifrån. Fast de var grymt billiga, så jag ska nog ändå köpa fler skivor därfrån igen, fast av ett annat märke.

Visa signatur

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Permalänk
Medlem

Har bara köpt verbatim dvd+r skivor from wesellcd och dem har alla fungerat... både 8x 4.7 och 8.5gb...

Visa signatur

Oldschool: | CHIEFTEC D BLUE/360W | ASUS A7V333 | AMD XP2100+ | 1280MB DDR PC2700 | 6600GT 256MB | 4x80MM F |

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat TDKs 8x skivor, funkade fint att bränna i 16x. Jag återkommer om de skulle sluta funka....

Visa signatur

/Ztranger

Permalänk
Medlem

Jag använder TDK cd-skivor och Verbatim DVD-skivor.
http://www.wesellcd.com/

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo