Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
hmm, applestore är riktigt dåliga, har jag kommit fram till.

skeppades med TNT worldwide express för 6 timmar sedan och TNT har inte registrerat "invoice number" ännu. inte finns det någon mer information om paketet heller :/.

hoppas jag får den på onsdag, annars blir jag ledsen på ögat. skulle ta max en vecka och jag beställde den 31a jan.

har fö beställt en ipod mini med gravyr

Öhh tvärtom, de är grymma tycker jag. Har beställt två minis där vid olika tillfällen, snabbt och bra service. Väldigt bra service om något går sönder också.

Permalänk
Medlem

om nu bara tnt får för sig att lägga in informationen på webbsidan så man ser var den var skulle jag vara glad, men nu står den som "olistad" hos både applestore och tnt, och det gör mig sür.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Har du hittat rätt siffra för TNT?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

jepp, har hittat rätt siffa. står fortfarande ingenting ett dygn efter upphämtandet.

"Pick up date 07 Feb 2005
Destination Uppsala "

står INGET mer än conscience och reference nummer...

EDIT: ny info

nu är den i shanghai :S trodde den skeppades ifrån holland för fan?

Date Time Location Status
09 Feb 2005 04:13 Shanghai Consignment Received At Transit Point

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Har nu gjort ett nytt batteritest. Jag är rätt osäker om jag hade iTrip med i mina två test jag gjorde innan. Jag har hört att itripen drar 1/3 av batteriet, ärför körde jag det nya testet med ett par hörlurar istället. Jag testade denna gång med inställningar som jag brukar använda.

Test 3:
Belysning: Av under testet
EQ: Av
Volym: 33%
Kontrast: 33% (default = 50%)
Spellista: Körde alla artister -> alla album -> alla låtar
Total uppspelningstid: 13h 20min

Det är alltså 1h 20 min bättre än vad apple lovar. Att ha 33% kontrast är inget jobbigt för ögonen, därför kommer jag i fortsättningen att använda 33% kontrast.

Permalänk
Medlem

Är lite sur nu, skickade som sagt in min iPod på support, fyllde i forumläret en fredag, på tisdagen hämtades den och var tillbaka onsdagen veckan därpå. Så långt är allting bra, men när jag får tillbaka den så har de inte gjort ett piss (vilket de även förklarar i brevet som jag fick med). De tycker att det är fullt normalt att en iPod bara skall ha ljud i en hörlur i stort sett hela tiden. Enda gången jag får ljud i båda hörlurarna är när man sätter i hörlurssladden perfekt och låter iPoden ligga på bordet, så att sladden inte rör på sig. Detta gör att det är i stort sett omöjligt att lyssna på den samtidigt som man går, aningen jobbigt.

Blir väl att ringa dit i dag och klaga :/ Ingen som vet om de har mailsupport? Eller är det kanske bara telefonsupport som gäller?

/En sur Nyman

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyman
Är lite sur nu, skickade som sagt in min iPod på support, fyllde i forumläret en fredag, på tisdagen hämtades den och var tillbaka onsdagen veckan därpå. Så långt är allting bra, men när jag får tillbaka den så har de inte gjort ett piss (vilket de även förklarar i brevet som jag fick med). De tycker att det är fullt normalt att en iPod bara skall ha ljud i en hörlur i stort sett hela tiden. Enda gången jag får ljud i båda hörlurarna är när man sätter i hörlurssladden perfekt och låter iPoden ligga på bordet, så att sladden inte rör på sig. Detta gör att det är i stort sett omöjligt att lyssna på den samtidigt som man går, aningen jobbigt.

Blir väl att ringa dit i dag och klaga :/ Ingen som vet om de har mailsupport? Eller är det kanske bara telefonsupport som gäller?

/En sur Nyman

Tjena

Numera kan du lämna in din iPod till en återförsäljare också, så sköter dom hanteringen med Apple. Betydligt enklare att snacka med en människa direkt i butik, än att snacka med nån tomte på Irland.

Dum fråga, men du har väl testat med andra lurar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Tjena

Numera kan du lämna in din iPod till en återförsäljare också, så sköter dom hanteringen med Apple. Betydligt enklare att snacka med en människa direkt i butik, än att snacka med nån tomte på Irland.

Dum fråga, men du har väl testat med andra lurar?

Testat med tre olika par hörlurar :/

Det här med att lämna in hos en återförsäljare låter sjyst, då kan jag ju verkligen visa problemet för honom/henne. Är det bara att knalla in hos en återförsäljare, beskriva problemet och sedan lämna in iPoden? Verkar ju finnas en hel drös med återförsäljare i Stockholm också Där borde jag väl även kunna få svar på om jag har rätt till service (vilket för mig är självklart att jag har)? Tack så väldigt mycket Blir nog en liten resa till stan i morgon!

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Testat med tre olika par hörlurar :/

Det här med att lämna in hos en återförsäljare låter sjyst, då kan jag ju verkligen visa problemet för honom/henne. Är det bara att knalla in hos en återförsäljare, beskriva problemet och sedan lämna in iPoden? Verkar ju finnas en hel drös med återförsäljare i Stockholm också Där borde jag väl även kunna få svar på om jag har rätt till service (vilket för mig är självklart att jag har)? Tack så väldigt mycket Blir nog en liten resa till stan i morgon!

Hmm, självklart ska du få den utbytt, de har ju haft flera fall med trasiga lur-ingångar, men som sagt blir det nog lättare att snacka med en återförsäljare och visa på felet.

Annars tycker jag Applet har bra support.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Hmm, självklart ska du få den utbytt, de har ju haft flera fall med trasiga lur-ingångar, men som sagt blir det nog lättare att snacka med en återförsäljare och visa på felet.

Jag kan inte heller klaga på Apple-supporten. Fick mina nya hörlurar levererad i en UPS-bil efter ett telefonsamtal och två arbetsdagar. Skickar dom aldrig något via Posten?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort ett test till, vilket är det sista testet. Jag har sammanställt alla fyra testen och alla testen kan ni läsa här nere.
Alla testen är utförda med en iPod 4G (20GB).
-------------------------------------------------------------
Test 1:
Hörlurar: Ja
Volym: 50%
Total uppspelningstid: 12h 15min
Test 2:
Hörlurar: iTrip
EQ: På (Rock)
Volym: 50%
Total uppspelningstid: 6h 40min
Test 3:
Total uppspelningstid: 13h 20min
Test 4:
EQ: På (Rock)
Total uppspelningstid: 11h 10min

Jag tror att man kan dra slutsatsen att iTrip drar riktigt mycket av batteriet (jämför test2 med test4)! Att köra med 33% volym (utan EU-spärren), 33% kontrast, ger batteriet runt 1h längre livslängd. Detta kan vara bra om man har ett par bra hörlurar som Shure e2c, då man inte behöver ha för hög volym (bra isolering).

Permalänk
Medlem

Tjena alla poddare!

Mostern kommer hem med en iPod mini från staterna till mig nästa fredag Har fram tills nu endast använt cd-spelare under mina resor och till den har jag kopplat ett par koss ur15-lurar.

Då jag är mycket nöjd med ljudåtergivningen och den varma basen som dessa lurar levererar skulle jag gärna vilja använda dessa till iPoden. Till frågan: pallar iPoden driva större lurar som dessa? Och btw: var hittar jag en billig adapter usa->sverige?

Permalänk
Medlem

Jag tror att du kan vara lugn, då din mini borde kunna driva dessa lurar.

Permalänk
Medlem

Om du vill köra amerikanska el-grejer i svenska uttag får du nog investera några hundralappar. Det är inte bara kontakten som skiljer, i USA har de bara 110V i uttagen, i Sverige har vi det dubbla. Köp en svensk laddare i stället, eller ladda din iPod endast i datorn.

Permalänk
Medlem

Persa: gött

triplea: På apples hemsida finns följande info om laddaren:

Power adapter

* 6-pin FireWire connector
* AC input: 100V to 240V at 0.4 amp maximum
* Frequency: 50Hz to 60Hz
* DC output: 12V at 1 amp maximum

Borde väl gå att köra på 230V då...

Går det att ladda via datorn? Är det samma laddningstid? Fungerar det både med firewire och usb?

EDIT: * 6-pin FireWire connector - Kanske är det de menar, att den går att ladda via firewire?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Om du vill köra amerikanska el-grejer i svenska uttag får du nog investera några hundralappar. Det är inte bara kontakten som skiljer, i USA har de bara 110V i uttagen, i Sverige har vi det dubbla. Köp en svensk laddare i stället, eller ladda din iPod endast i datorn.

Nja, laddaren man får fungerar i Sverige med. Det är bara kontakten som skiljer. Laddaren ställer om sig när den känner att det är 230V. Bara att byta ut munstycket mot en sån här:
http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/220457A_X_200...

Ja, man kan ladda med datorn.

Permalänk
Medlem

Okej, när det gäller iPods, de flesta bärbara datorer osv så klarar adaptern 110-250V, men generellt så är amerikanska grejer gjorda för att gå på 110V, inte 220.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Okej, när det gäller iPods, de flesta bärbara datorer osv så klarar adaptern 110-250V, men generellt så är amerikanska grejer gjorda för att gå på 110V, inte 220.

Japan ~100V
USA ~120 (100-130)
EU ~230V (Sverige 220 förr,GB 240V förr)

Applegrejor var alltid 100-240V förr (innan -94), och oftast så numera oxå…

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ryktas om att det ska finnas ett hemligt spel i iPod.
Någon som vet hur man kommer åt det?
Jag fick reda på att jag skulle gå in i "Om" menyn och sedan hålla nere mittknappen i 5sekunder, men det fungerade inte. Jag har en mini, det kanske bara funkar på äldre modeller.

Visa signatur

.Philips s20.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mox
Det ryktas om att det ska finnas ett hemligt spel i iPod.
Någon som vet hur man kommer åt det?
Jag fick reda på att jag skulle gå in i "Om" menyn och sedan hålla nere mittknappen i 5sekunder, men det fungerade inte. Jag har en mini, det kanske bara funkar på äldre modeller.

Av vad jag har hört så var det hemliga spelet brick, och det är inte speciellt hemligt i de senare versionerna av iPod.

Permalänk
Medlem

kommigen är det ingen som känner till photo program till ipod photo??? för itunes suger verkligen på den delen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey

Var på Inlife i dag och de sade att de inte kunde göra något. De tyckte att jag skulle ringa supporten och låta riktigt arg Det lät på honom som om jag skulle få den reparerad, så jag ringer väl till supporten inom de närmaste dagarna och klagar rejält!

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem

God dag! Jag är lite sugen på att införskaffa nya hörlurar och har hört lite om "Apple in-ear" men har inte hajat vad de är för lurar. Är de bra? Vad skiljer dessa och standard lurarna? Är det bättre att t ex satsa på 2Koss the plug" istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamberg
God dag! Jag är lite sugen på att införskaffa nya hörlurar och har hört lite om "Apple in-ear" men har inte hajat vad de är för lurar. Är de bra? Vad skiljer dessa och standard lurarna? Är det bättre att t ex satsa på 2Koss the plug" istället?

Skillnaden är att 'in-ear' är pluppar man trycker in i öronen. Man isolerar helt enkelt ute alla andra ljud än musiken. Koss the plug skulle jag inte ta i ens med järnklo, ljudkvaliteten är verkligen usel. Jag har ett par Sony Ex71 som fungerar bra, mellanregistret kan låta lite mongo i vissa låtar men i överlag är det ett par väldigt prisvärda 'in-ear'-snäckor.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

tre frågor

Först mina hörlurar, dom fungerer, men plasten som är runt sladden har gårr sönder på ett ställa och det ser lite underligt ut (lite tunnare trådar har gått av etc) kan man fortfarande få nya? (ljudet på den luren är lite underligt också)

Tänkte även köpa Iskin mini, men var är det billigast? Och kan man, om man som jag bor i götet, beställa från Mac store på nätet och sedan hämta det I affären, eller?

Sedan har jag ett par lurar jag tänkte använda, men dessa har större plugg än vad som går in i Ipoden, finns det nån adapter för detta ändamål, och isådanafal var kan man finna en väl prisad sådan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
tre frågor

Först mina hörlurar, dom fungerer, men plasten som är runt sladden har gårr sönder på ett ställa och det ser lite underligt ut (lite tunnare trådar har gått av etc) kan man fortfarande få nya? (ljudet på den luren är lite underligt också)

Jag ringde bara och sa att min ena hörlur var paj, vilken den också var. Han frågade efter serialn och sedan sa han bara att vi skickar nya, två dagar senare kom dom levererade i en UPS-bil. Så det är ju bara att ringa och säga att de är trasiga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga ang. garanti.
Jag har nyligen fått en ny iPod på garantin, visst kan jag få nya hörlurar då också utan att betala (de är trasiga, och garantin har inte upphört - men jag har använt den en gång)

EDIT: Jag kan inte hitta telefonnumret till supporten, vad är det?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Jag har en fråga ang. garanti.
Jag har nyligen fått en ny iPod på garantin, visst kan jag få nya hörlurar då också utan att betala (de är trasiga, och garantin har inte upphört - men jag har använt den en gång)

EDIT: Jag kan inte hitta telefonnumret till supporten, vad är det?

0771 199 519

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem
Citat:

0771 199 519

Jag hörde att det kostar om man ringer efter att den fria 90-dagarssupporten gått ut, är det sant?

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ericus
Jag hörde att det kostar om man ringer efter att den fria 90-dagarssupporten gått ut, är det sant?

"Suportfrågor" - Ja
Garantiärenden - Nej

Visa signatur