Permalänk
Avstängd

Stor skillnad mellan K700 och S700???

--------------------------------------------------------------------------------

Tjaba!!

Funderar på att köpa en S700,har själv en k700 nu.
Är det så stor skillnad mellan dom?
Blir det mkt bättre kvalite på foton och när man FILMAR,eller är det lika taskigt som på k700??

TACKSAM FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Korten blir mycket bättre på S700. Displayen är större, har lägre upplösning men fler färger. Skillnaden på 65K som K700 har och 262K som S700 har märks knappt inte tycker jag.

En smaksak vilken man vill ha

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att det är milsvid skillnad mellan bildkvalitén...
Att sen S700i har plats för ett 128MB minneskort gör inte saken sämre!

Byt, det gjorde jag

Mvh
2g0d

Visa signatur

Dell Inspiron 8600 15,4" WSXGA 1680*1050, Pentium M 1,5GHz Dell Latitude D800 15,4" WUXGA 1920*1200, Pentium M 1,8GHz AMD 800 + 15" TFT Lacie 250GB USB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2g0d
Min åsikt är att det är milsvid skillnad mellan bildkvalitén...
Att sen S700i har plats för ett 128MB minneskort gör inte saken sämre!

Byt, det gjorde jag

Mvh
2g0d

Ok..tackar för svaren..Men hur är det med viedeoinspelningen?Är den lika dålig som på k700 eller bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Korten blir mycket bättre på S700. Displayen är större, har lägre upplösning men fler färger. Skillnaden på 65K som K700 har och 262K som S700 har märks knappt inte tycker jag.

En smaksak vilken man vill ha

Det är väl ändå så att s700 har högre upplösning på displayen jämfört med k700.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Avstängd

Ok..tackar för svaren..Men hur är det med viedeoinspelningen?Är den lika dålig som på k700 eller bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Det är väl ändå så att s700 har högre upplösning på displayen jämfört med k700.

Visst är det så.
Jag tycker personligen att det är en avsevärd skillnad.

Visa signatur

"Det viktigaste är inte att vinna, utan med hur mycket!"

Permalänk
Avstängd

Fan, e det bara jag som tycker att det blir riktigt dåliga foton.

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-s700-camera-...

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Ja, kvaliteten på bilderna är ju inte bra om man jämför med en riktig kamera. Men skillnaden i kvalitet mellan s700 och k700 gällande kameradelen är stor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikehammer

Det är samma kassa som på alla andra SE-telefoner, 176x120 något sådant, så det är ingenting man använder ofta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @xel
Visst är det så.
Jag tycker personligen att det är en avsevärd skillnad.

Nja... Formulerade mig lite luddigt bara.

Mobile Review skriver:

"S700's display has 240x320 (2.3 inches) resolution and supports up to 262K colors. Up to 8 text lines and 3 service rows (including a header) can fit on the screen. The amount of information displayed on the phone's screen is exactly the same as one on the K700's but the fonts look bigger. An explanation to this is that the S700 has the same firmware as the K700 but with minor changes. For instance, graphic files (icons) are displayed in three rows in most menus, not two. For the rest, all the interface elements are the same but enlarged to fit display of bigger sizes."

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

jag tycker inte man ska köpa en s700i om man redan har en k700 dels är kameran inte så värst bra på s700i visst den är grym men vafan köper man en mobil så ska man väl inte bry sig om kameran direkt ?

Permalänk
Avstängd

Ok....Var inte så bra kvalite på bilderna såg jag...får väl vänta tills det blir 2megapixels kameror då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok....Var inte så bra kvalite på bilderna såg jag...får väl vänta tills det blir 2megapixels kameror då..

Jag tror inte kvaliteten på dem kommer vara något vidare ändå. I mobilernas kameror är det oftast liten optik samt liten ccd och då är det inte lätt att göra bra kameror.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag bytte k700 => s700 och har inte ångrat mig!

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs på lite om hur digitalkameror fungerar vet jag

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74

Läs på lite om hur digitalkameror fungerar vet jag

Ganska stor skillnad på 1.3 och 2 mpix. 2 mot 3 däremot gör inte lika mycket skillnad eftersom en 2 mpix-bild redan är relativt "stor".

Själv har jag en Z1010 med 65k färger, jämförde med en v800 som har 262k färger. Märkte ingen större skillnad. S700i skulle jag aldrig vilja ha pga att man "snurrar" upp den. HEMSKT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Ganska stor skillnad på 1.3 och 2 mpix. 2 mot 3 däremot gör inte lika mycket skillnad eftersom en 2 mpix-bild redan är relativt "stor".

Själv har jag en Z1010 med 65k färger, jämförde med en v800 som har 262k färger. Märkte ingen större skillnad. S700i skulle jag aldrig vilja ha pga att man "snurrar" upp den. HEMSKT!

Beror ju på hur bra optiken och allt annat är i övrigt. När det rör sig om så små kamerakomponenter som det oftast är i en mobil så är det svårt att bygga bra kameror i högre upplösning. Då man ökar upplösning ökar bruset.
Så helt sant att det blir stor skillnad mellan 1.3 och 2Mpixel är inte självklart, det beror på många andra faktorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju snarare bli sämre när dom packar in flera MP på den lilla sensorn, garanterat mycket mera brus och antagligen även sämre dynamik. Och dessutom en skräpoptik som absolut inte kan tillgodogöra sig den höga upplösningen.
Reklamjippo så det stänker om det.

Köp en liten smidig kompaktkamera med 2-3 MP istället som tar 10ggr bättre bilder och använd telefonen som telefon.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006