Muskampen 2025: Segraren korad!

Problem med USB minne

Permalänk
Medlem

Problem med USB minne

Jag har lite problem med ett USB minne, det är så att när jag sätter in det så kommer den lilla, fina ikonen upp i trayen, men den läggs inte till som en lagringsenhet i datorn, den syns inte i utforskaren, den här datorn osv... Det står att alla USB styrenheter funkar finfint och datorn hittar ju minnet, men det är nåt som går fel. Det är inget fel på minnet i sig, funkar på alla andra datorer utom min, typ. Jag har testat andra USB minnen och dom funkar felfritt.

Vad kan problemet vara? Jag har gått igenom Windows felsökningsguide, men det var ju inte mycket hjälp...

Permalänk
Medlem

installera om drivrutinerna till usbkontrollern (VIA?)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Problem med USB minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av json84
Jag har lite problem med ett USB minne, det är så att när jag sätter in det så kommer den lilla, fina ikonen upp i trayen, men den läggs inte till som en lagringsenhet i datorn, den syns inte i utforskaren, den här datorn osv... Det står att alla USB styrenheter funkar finfint och datorn hittar ju minnet, men det är nåt som går fel. Det är inget fel på minnet i sig, funkar på alla andra datorer utom min, typ. Jag har testat andra USB minnen och dom funkar felfritt.

Vad kan problemet vara? Jag har gått igenom Windows felsökningsguide, men det var ju inte mycket hjälp...

Den har blivit tilldelad samma enhetsbokstav som en annan enhete disk/nätdsik/cd/dvd.

Gå in i diskhanteraren "diskmgmt.msc" och ändra enhetsbokstaven till en ledig

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ominstallering av drivisarna gjorde susen, tack.