Permalänk
Medlem

BBB problem

Okej, såhär ligger det till... Jag är ansluten till internet som jag ska vara, men kan inte komma åt några internet sidor eller msn, som om jag inte vore det, men IP config säger att jag har internet anslutning och allting är som det ska vara.... såhär "avstängt" är det i ca 45 minuter (och verkar ha varit så i 45 minuters intervaller sen 19:00 - 20:00 igårkväll) Någon som vet vad detta beror på? jag vet att BBB har haft drifstörningar, men fortsätter dom även idag?

Permalänk
Medlem

BBBs drifstörningar varade mellan 1500 och 1600 igår...

Har du LAN eller DSL?
Har du router?
kan du pinga ping.sunet.se när det ligger nere?
Har du ringt till supporten?

Permalänk
Medlem

Jag har i stort sett samma problem.. tror jag!

Kan surfa i 10min sen stendött i 2 timmar.
Har lagt en felanmälan hos B2, hoppas bara det inte fungerar när deras tekniker kommer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tnakka
BBBs drifstörningar varade mellan 1500 och 1600 igår...

Har du LAN eller DSL?
Har du router?
kan du pinga ping.sunet.se när det ligger nere?
Har du ringt till supporten?

ingen aning, har inte testat
ja jag har router
nja, ska nog ringa snart, eller be Mor ringa! h-elvete vad irriterande, det lägger av i en halvtimma, funkar i trekvart , lägger av igen, och så har det hållt på sen kl åtta igår kväll

Senaste avbrottet: 11.03
Senaste avbrottet: 11.54

Edit: Jag kan heller inte reparera eller byta IP

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som ni förklarar! Internet funkar 10 min och sen dör de och Msn funkar inte heller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Om nån kommer på problemet PLZ kontakta MIG OCKSÅ!!!!!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem som Vitoc och we_man1.

Internet är nere ett tag, 1 minut, och fungerar sedan i 10 minuter. Extremt irriterande. Har ringt BBB's support två gånger. Ena gången skulle de skicka nya kablar som självklart inte fixade problemet. Andra gången tutade det upptaget i flera timmar. Försökte ringa 10 gånger.

Detta problem har pågått i flera veckor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pratar med teknisk support nu...
Återkommer strax

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perco
Jag har också samma problem som Vitoc och we_man1.

Internet är nere ett tag, 1 minut, och fungerar sedan i 10 minuter. Extremt irriterande. Har ringt BBB's support två gånger. Ena gången skulle de skicka nya kablar som självklart inte fixade problemet. Andra gången tutade det upptaget i flera timmar. Försökte ringa 10 gånger.

Detta problem har pågått i flera veckor.

samma det har pågott i ca. 1 mån för mig SÅÅÅÅ irriterande!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Förlåt mig, men...

Det är därför man ska ha Telia - uptime 24/7 sedan april 2001! (Med undantag för ~12 timmar sommaren 2003, då blixten slog ner i telestationen och förstörde några kretskort)

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

Detta problem började förmig igår, när jag kom hem ifrån skolan, Först var internet helt nere, alltså inga intervaller, sen var jag ute , kom hem åttan igen, och då började det att"avstängas" men endå enligt IP CONFIG var allting som det skulle, och det är så fortfarande

Edit : jag har längre än 10 minuter, men inte mera än 1 timma, någon speciell tid för hur länge det är "fungerande" tills det blir sådär skummt "avstängdt" är oklart, har inte hittat nått sammanband än. Telefonen fungerar helt ok så därför trodde jag det var min dator, men har scannat den med ungefär 4 st anti-virus program och inte hittat nått

Permalänk
Hedersmedlem

samma här.... problem och mer problem...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Som svar, fick jag detta, men undra hur länge dom nu inte skrivit detta?

Hej.
Tack för din e-post.

Vi har vissa störningar i nätet nu, vänligen avvakta tills imorgon och se
om det fungerar bättre då. Om inte så är du välkommen att återkomma.

Om du besvarar detta mail, behåll då tidigare svar från oss i mailet så vi
ser vad ärendet handlar om.

Med vänlig hälsning,

Teknisk support / William
Bredbandsbolaget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Som svar, fick jag detta, men undra hur länge dom nu inte skrivit detta?

Hej.
Tack för din e-post.

Vi har vissa störningar i nätet nu, vänligen avvakta tills imorgon och se
om det fungerar bättre då. Om inte så är du välkommen att återkomma.

Om du besvarar detta mail, behåll då tidigare svar från oss i mailet så vi
ser vad ärendet handlar om.

Med vänlig hälsning,

Teknisk support / William
Bredbandsbolaget

MMM just de! Maila tillbaks och säg de pågott i 1 mån! skicka hans addres så ska ja fylla hans Inkorg med mina klagobrev:D!!!;)

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Fortfarande problem här, nätet går ner var 10 minut och varar ca 2 minuter, händer hela tiden nu :/ börjar bli tokig, hände oxo igår, ca 3 ggr totalt.

Har alldrig haft sådana här problem innan, förutom någon enstaka gång då och då som nätet var nere men alldrig så ofta som det är nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

En person på irc sade att de har problem med en corerouter som får minnesfel och startar om då och då.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

mm stämmer, händer lite då och då för mig med. Deras DNS servrar brukar bråka ibland också, men det har alldrig varit längre än 10 min och då efter 24.00 för mig...

Permalänk

Har lite problem idag me..
BBB lan här.

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem sen igår kväll. Blir bortkopplad typ 10 minuter då och då =/

Permalänk
Medlem

här kopplar det ner hela tiden har bbb adsl hoppas det inte bara beror på mig

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Jotack, men nu är det nerstängd i bara 10 minuter ( ANDAS UT ) igår var det ca 30 minuters nerstängt, sen okej igen i ett tag, sen 30 minuter igen, ibland gick det en timma utan att nått hände, vad ska detta betyda? Detta är första riktiga avbrotten jag haft på 2 år hehe, börjar bli irriterande

Nightborn:

Jag har haft problem sen igår kväll. Blir bortkopplad typ 10 minuter då och då

-----

Instämmer, igår vid runt 18:00 tiden! eller, var inte hemma imellan 17:00 och 20:00 ,men när jag kom hem var det sådär "skummt"

Permalänk
Medlem

Det verkar vara lite stabilare nu!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Ja hade problem med att ja vart frånkopplad 5-10 min lite då och då..ringde BBB och sa de..Snubben i supporten fixa nån inställning på mitt modem och starta om de..sen dess har de funkar utmärkt..
Förutom igår när de va driftstörning

Permalänk
Medlem

nu är det av och till för mig men detta har juh hållt på ett bra tag, men men

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Jag har i stort sett samma problem.. tror jag!

Kan surfa i 10min sen stendött i 2 timmar.
Har lagt en felanmälan hos B2, hoppas bara det inte fungerar när deras tekniker kommer!

Har du bbb? Jobbar inte du på Telia :P? Min farsa jobbar me på Telia, han skulle då aldrig falla på tanken att skaffa nåt annat ;). Hur dåligt det än må vara.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

hur fort kan man tanka på nätet med bbb 8mbit adsl.tycker mitt går hur seggt som helst:( ligger högst 800kbit/s på nätet och på ex dc högst 100kbit/s

Visa signatur

FiBbaN

Permalänk
Medlem

Jag har BBB och ip telefoni men jag har inga som helst problem! Vart bor ni som har dessa problem?

Visa signatur

We are the police you moron, we got helicoptors.

Permalänk
Medlem

GBG

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej, Men för er det händer för har ni adsl? Jag har fiber eller vad f?n det kallas

Visa signatur

We are the police you moron, we got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
Har du bbb? Jobbar inte du på Telia :P? Min farsa jobbar me på Telia, han skulle då aldrig falla på tanken att skaffa nåt annat ;). Hur dåligt det än må vara.

Har B2-Lan i lägenheten. Försökte även beställa deras 24Mbit, men det gick inte. Så det fick bli Telias 24Mbit. Så 34/11 är inte fel!

Permalänk
Medlem

Okej :). Låter ju inte helt fel

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus