Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
chim här med, tror det har varigt uppe "ett par" gånger innan

Sen när man bor på tatooine så tycker jag att den nya patchen som la till "lite" fler Krayt spaws har gått överstyr. Tanken är väll att tatoine skall vara lite av en noob planet och man skall kuna vandra omkring utan att riskera bli döda av några über mobs. Bara idag så har jag nästan dött två gånger tack vare dom där förbanade mobsen. Först så steg jag av shuttlen i Fort Knox för att lämna lite loot till en vendor, och vad fan står inte mitt framför shuttle porten... Sen gorde jag Jabbas theme park och även där borta var dom sabla kraytsen och skull paja för mig :/

Hahahaha, det där lät för kul. Kan inte låta bli att skratta. Efter denna kraytspwanen så är det jobbigt för alla gapar på mig om ress hela tiden, har licksom inte tid med mig själv längre =/ och det kändes fel att jaga krayts lite utanför Sunfall det är förmycket kreatur nu.

Man kan faktiskt ta död på krayts själv! Juvelin och vanliga canyon krayts går om man är swordsman, har ett bra vapen och lite medicskills. Stöter man på en ancient så ska man bara rusa iväg och hoppas på det bästa.

Fort Knox ligger nästan högst upp till höger på kartan på Tatooine. Väldigt nära TSA stronghold.

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Ja juve och vanliga canyon är inga problem men Giant canyon krayts går också fast de är jobbiga för de Dizzy/KD hela tiden, hrm jag har SC på när jag och 2 andra dödar 3 Ancient på runt 20mins

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk
Medlem

Broblemt var att jag var obuffad och hadde inge rustning på mig, då dör man snabbt även om det skulle vara en juvelin

Å andra sidan skall väll krayts vara ungefär lika sällsynta som jedi :/

Permalänk
Medlem

Jo de ska vara rare men nu ville devsen ta ner priset på pearls och andra saker eller ville de bara att vi skulle ha nått att göra tills combat rewampen.

Visa signatur

I7920 @ 4Ghz, 12gig ram och 9800X2 (Väntar på GTX 480)

Permalänk

Nu är krayts like svåra att hitta som tuskens commoner typ
rätt lätt med andra ord!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Är det någon som är Commando? Jag tror jag skippar bounty hunter och blir det istället, man kan ju altid byta senare

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag som upplever att det är mer "tomt! på t.ex. Chimaera servern nu för tiden? När jag tog en paus i slutet på oktober var det betydligt fler...
Kommer ihåg när man stack till Darthomir för att jaga Rancors, då var det fullt med folk där och det var bara att hänga på en grupp, askul.
Och på Cnet, där det förut var fullt med folk verkar det nu mest bara vara AFK-spammers... kanske bara jag som upplever detta?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk

Om vi gör så att alla skippar sina gamla karaktärer och joinar eclips så blir det fullt där!

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk

Faktikst så är det så att många är inne på testcentrerna nu. Det är ritktigt skoj där måste jag säga men det är som att komma tillbaka till verkligeheten på den vanliga servern. Nu lämmnar också många spelet för wow. Men i alla fall är det inte så fruktansvärt lite folk eller jag lider inte så mycket. Pvp med kompisar mot imps är det bästa!

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Är det bara jag som upplever att det är mer "tomt! på t.ex. Chimaera servern nu för tiden? När jag tog en paus i slutet på oktober var det betydligt fler...
Kommer ihåg när man stack till Darthomir för att jaga Rancors, då var det fullt med folk där och det var bara att hänga på en grupp, askul.
Och på Cnet, där det förut var fullt med folk verkar det nu mest bara vara AFK-spammers... kanske bara jag som upplever detta?

Exakt vad jag har upplevt. Har också haft en paus och nu är det ju hur tomt som helst.
Mining outpost på dant, mer eller mindre tomt.
Dathomir, knappt en käft där.
Bestine, mos eisly som alltid hade mkt folk..tomt!
Coronet har dock kvar sina jobbiga afk spammers.

Nej det har blivit bra mkt mindre, vilket är synd.
Tycker också det har börjat lagga mer trots mindre folk, konstigt.

Det var tider när det var sköna jakter på dath i stora team osv,
var iofs bra länge sedan det var så

Får väl se om revampen rättar till ett och annat, hoppas det för
swg är trots allt det bästa mmorpg:t i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Går de att få tag på trailen från nått annat ställe än fileplanet?
Ligger och tankar i hela 20 kb/s, tar ju en vecka och få ner spelet

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det Erto

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Tja.
Drog igång spelandet efter en lång paus, och köpte även JTL i förrgår.

Har dock ett problem som är frustrerande. Finns det något sätt att kontrollera om de olika vendors som finns faktiskt har någonting man kan köpa.

Har rännt runt i 2 dagar och försökt få tag på Vasarian brandy och canape, men ALLA och då menar jag typ 40 vendors har nada, zip, nothing på sina vendors. börjar blir riktigt tröttsamt.

Eller om någon på bria har några crates till salu så maila mig in-game.

/ Mjam
Numik Ju´Mal på Bria

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xtermni
Exakt vad jag har upplevt. Har också haft en paus och nu är det ju hur tomt som helst.
Mining outpost på dant, mer eller mindre tomt.
Dathomir, knappt en käft där.
Bestine, mos eisly som alltid hade mkt folk..tomt!
Coronet har dock kvar sina jobbiga afk spammers.

Nej det har blivit bra mkt mindre, vilket är synd.
Tycker också det har börjat lagga mer trots mindre folk, konstigt.

Det var tider när det var sköna jakter på dath i stora team osv,
var iofs bra länge sedan det var så

Får väl se om revampen rättar till ett och annat, hoppas det för
swg är trots allt det bästa mmorpg:t i mina ögon.

Kul att någon håller med mig, även jag saknar de sköna jakterna på darthomir där man gjorde ALLT för att inte rancorn skulle aggro just mot dig, men så skedde det och man dog på typ två slag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Kul att någon håller med mig, även jag saknar de sköna jakterna på darthomir där man gjorde ALLT för att inte rancorn skulle aggro just mot dig, men så skedde det och man dog på typ två slag

Hehe, fina minnen. Vet inte hur många pers man räddade med taunt med min Teras Kasi Master.

Exempel på conversation under strid mot rancors i stor grupp. Var ju alltid någon som var med för gratis xp...

"help, HELP rancor if after me" /taunt /dizzy /knockdown "phew thank you Numik"

Hehe, sweet memories

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjam
Tja.
Drog igång spelandet efter en lång paus, och köpte även JTL i förrgår.

Har dock ett problem som är frustrerande. Finns det något sätt att kontrollera om de olika vendors som finns faktiskt har någonting man kan köpa.

Har rännt runt i 2 dagar och försökt få tag på Vasarian brandy och canape, men ALLA och då menar jag typ 40 vendors har nada, zip, nothing på sina vendors. börjar blir riktigt tröttsamt.

Eller om någon på bria har några crates till salu så maila mig in-game.

/ Mjam
Numik Ju´Mal på Bria

Vasarian brandy finns oftast i bazzarerna om man vill köpa där. Finns under misc-> drinks eller food om jag inte minns helt fel. Annars spelar du på chimaeara så har du Theed Mall som ligger 700 meter ca ifrån starporten i theed
----

Annars vad tyckte ni om GCWn då? Jag tyckte själv att den försämrade lite, framförallt all pvp men ja det är ju jag. MEn vad tycker ni?

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt med CCW patchen att man inte kan göra ett skit mot elaka imps som kommer och farmar vid enns baser, sen är det ju så där lagom kul när man är ute och åker uttan buffar/rustning och man råkar stöta på en patrull med stormtroopers med novas :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Tycker det är tråkigt med CCW patchen att man inte kan göra ett skit mot elaka imps som kommer och farmar vid enns baser, sen är det ju så där lagom kul när man är ute och åker uttan buffar/rustning och man råkar stöta på en patrull med stormtroopers med novas :/

Precis =/ nepp jag gillar inte gcw..

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Själv är jag rätt nöjd med patchen. Diggar GCW och hoppas bara dom fixar alla buggarna patchen drog med sig
Nu när krayt spawns har ökat så har jag för första gången sett en Grand Krayt Dragon. En ancient är en liten kissekatt gentemot denna bjässen

http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=Far...
Tråd med bilder på den

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
Själv är jag rätt nöjd med patchen. Diggar GCW och hoppas bara dom fixar alla buggarna patchen drog med sig
Nu när krayt spawns har ökat så har jag för första gången sett en Grand Krayt Dragon. En ancient är en liten kissekatt gentemot denna bjässen

http://forums.station.sony.com/swg/board/message?board.id=Far...
Tråd med bilder på den

Fin bjässe
När jag spela såg jag aldrig en Grand bara de "små" men ska nog snart börja lira igen då jag närmar mig lvl 60 på WoW så ska jag vänta tills de släpper nya saker
Fina bilder iaf....
Vet nån hur länge en gubbe sparas?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
Hahahaha, det där lät för kul. Kan inte låta bli att skratta. Efter denna kraytspwanen så är det jobbigt för alla gapar på mig om ress hela tiden, har licksom inte tid med mig själv längre =/ och det kändes fel att jaga krayts lite utanför Sunfall det är förmycket kreatur nu.

Man kan faktiskt ta död på krayts själv! Juvelin och vanliga canyon krayts går om man är swordsman, har ett bra vapen och lite medicskills. Stöter man på en ancient så ska man bara rusa iväg och hoppas på det bästa.

Fort Knox ligger nästan högst upp till höger på kartan på Tatooine. Väldigt nära TSA stronghold.

Så sunfall finns fortfarande kvar? Kom ihåg en gång i tiden när jag bodde där.. *Minns*.

RedFlip: Same here. Hur länge sparas gubbarna? Hade många "etablerade" så..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att ens karaktär sparas i sex månader efter att eran subscription gått ut. Sen försvinner den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Aw crap.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
Aw crap.

Säger samma
Kanske att jag hinner ta fram min gubbe igen ^^
Var iaf Jedi

EDIT: Spelar alla JTL nu då eller?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt nära Jedi. Aja, blir och starta igen. Undrar samma sak igen, spelar alla JTL nu eller?

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

JTL var nog rätt kortvarigt för många utav swg-spelarna...
Fanns inte så mycket att göra i rymden faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så man går tillbaka till gamla eller bara kör via JTL så att säga?

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Du behöver inte JTL om du inte vill köra omkring i rymden,
fast JTL har sina fördelar också dock, t.ex. instant travel till planeter långt borta som du annars var tvungen att hoppa mellan planeter för att komma till.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhiteTigeR
JTL var nog rätt kortvarigt för många utav swg-spelarna...
Fanns inte så mycket att göra i rymden faktiskt.

Instämmer, en förhoppning är att de i framtiden bygger ut expansionen så man kan ha rymdstationer och utvinna mineraler m.m. så det blir mer än bara fighting i rymden

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Fin bjässe
När jag spela såg jag aldrig en Grand bara de "små" men ska nog snart börja lira igen då jag närmar mig lvl 60 på WoW så ska jag vänta tills de släpper nya saker
Fina bilder iaf....
Vet nån hur länge en gubbe sparas?

Lol... det stod på stats; "A grand krayt dragon looks like an even match"

Sure...

Visa signatur