StarWars Galaxies!?

Permalänk

Luxor finns kvar ja med shuttle och allt. PÅ nått sätt är det som ett minne att ha staden kvar. Nu har dock många börjat störa sig på när stora guilder tex defi,kds och sdk lämnar kvar sina städer. Men som sagt det finns ju fortfarande några som bor i Luxor, city des dunes och sardukar så jag tror inte de kommer att tas bort. För mig kvittar det egentligen för jag gillar inte Lok ändå.

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

startade faktiskt SWG igen. en månad. fick 4 veteran awards. jävligt skönt att kunna flytta runt sina professions hur som helst. det är mer folktomt än innan . MO på dant har blivit det nya coronet. men annars tycker ja allt är rätt likt som det var förr. enda jag ser nackdel med nu är dessa skitfula iconer + att de döpt om alla attacker, hade jävla problem att fatta hur ja skulle slåss.

Permalänk

Yepp, det är mindre folk nu helt klart. Dock vet jag inte om det är så dligt. PÅ något sätt har cu fårr de olika sidorna att gå ihop mycket mer. Du kan ju nte längre soloa i grind eller i pvp. Så det blir mer familjärt på något sätt. Och verkligen, de nya ikonera är vekligen så jäkla fula, samt emotsen till attackerna och det ena med det andra

klisrar in en liten söndags film för hur det var innnan cu med så har ni nått att titta på

http://bygghemsida.com/jare/downloads/swg/spireinsunfall.wmv

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

jo man tackar (filmen) vilken nostalgi känsla

nu har ja lirat lite mer så nu fattar jag vad skiten betyder när ja kom in första gången och blev MBH/MRM så tog ju fan en novice markman ner mig nästan. men nu så måste ja säga att det är grymt bra. min guild gav mig nästan ett helt elite set med utrustning för detta. nya skitra vapen och sådant. sen var det bara o dra ut på pvp. vann 6/8
en stort + är de nya fordonen. fan maffig den där stora är. sen den där lilla grod-mobilen som ja kallar den (2 sitsig)

de som lagt av med SWG alltså innan ens CU kom med. så är det värt att kolla in det igen.
men Jedis är ett utpritt Sars-virus. bara min gille har 40% jedis
och vi hade bara en när jag slutade

Permalänk

jo visst nostalgi är det hade an grym afton när min kompis spelade in den.

Och precis som du känner jag att man bör ge cu en andra chans. I början kunde jag inte ens se på den men nu känns det som jag accepterat det lite mer.

PvPn är helt okej också. Det var ett stort pådrag i sunfall (chimaera servern) med 20 imps och 18 rebeller. Där rebellerna vann. Men det spelade inte så stor roll för huvudsaken var att man faktsikt såg att servrarna faktsikt hade folk kvar. vilket var skönt att se!

Och tur för dig att du har en snäll guild. och vilken server spelade du på MB?

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
jo man tackar (filmen) vilken nostalgi känsla

nu har ja lirat lite mer så nu fattar jag vad skiten betyder när ja kom in första gången och blev MBH/MRM så tog ju fan en novice markman ner mig nästan. men nu så måste ja säga att det är grymt bra. min guild gav mig nästan ett helt elite set med utrustning för detta. nya skitra vapen och sådant. sen var det bara o dra ut på pvp. vann 6/8
en stort + är de nya fordonen. fan maffig den där stora är. sen den där lilla grod-mobilen som ja kallar den (2 sitsig)

de som lagt av med SWG alltså innan ens CU kom med. så är det värt att kolla in det igen.
men Jedis är ett utpritt Sars-virus. bara min gille har 40% jedis
och vi hade bara en när jag slutade

Ja det är det som är problemet med CU verkar det som - spelarna har extremt svårt för att acceptera att det som de är vana vid har förändrats och istället för att faktiskt ge sig tid till att sätta sig in i och lära sig det nya systemet så prövar man bara som hastigast, konstaterar att allt går åt skogen (p.g.a att man ingenting kan) och tycker sedan att allt är skit och ingenting fungerar.
Ger man det däremot fler än en chans...

Bounty Hunters kan förhoppningsvis dra ner på Jedi-populationen - hört att Jedis är extremt utsatta, mycket farligare att spela som nu än tidigare. Tyvärr leder det också till att allt fler blir BH, vilket ju inte heller är så kul att se -_-

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

http://x300.putfile.com/videos/14907153249.wmv
En liten annorlunda SWG film gjort av mig själv
Enjoy.

(Kanske skulle gjort den mer storyinriktad, men de får bli på nästa )

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarefjäll
jo visst nostalgi är det hade an grym afton när min kompis spelade in den.

Och precis som du känner jag att man bör ge cu en andra chans. I början kunde jag inte ens se på den men nu känns det som jag accepterat det lite mer.

PvPn är helt okej också. Det var ett stort pådrag i sunfall (chimaera servern) med 20 imps och 18 rebeller. Där rebellerna vann. Men det spelade inte så stor roll för huvudsaken var att man faktsikt såg att servrarna faktsikt hade folk kvar. vilket var skönt att se!

Och tur för dig att du har en snäll guild. och vilken server spelade du på MB?

jag lirar som REB på europe-Chimaera =D

namn: MOORBloom-ii Nighteye

har staden Posidonia på LOK

WhiteTigeR: skön rulle

ConraDargo: haha, jo jedis är utsatta. det Gäller att plocka dem som unga padawans. tog ner 2 idag. fy fan va kul det var. blir riktigt tjuriga oxå

men att BH börjar breda ut sig tycker jag är bra. för i o med att Jedis ökar så kommer BH öka med. blir det färre Jedis blir det färre BH.. det balanserar upp. sen så tycker jag personligen att det ger en kick att ta ner en jedi. fan så mycket roligare än vanlig reb vs imp

Permalänk
Medlem

Det är kul att knäppa jedis, gjorde det när jtl betan kördes. Tyvärr kan jag inte det än på riktiga servern än.

Permalänk
Medlem

Hur har mina gamla Imperiepolare på Chimaera?

Det var riktigt kul förut, ända tills merparten av guilden började lira EQ2. Började med det jag med bara för att testa och nu är guilden WoW:are så självklart lirar jag det med nu men SWG har en speciell plats i mitt hjärta.

Riktigt sugen på att återuppta min gubbe men som jag sagt tidigare i tråden, jag skulle få fråga "nybörjare" om hur man lirar för jag skulle kunna ännu mindre.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Citat:

jag lirar som REB på europe-Chimaera =D

namn: MOORBloom-ii Nighteye

har staden Posidonia på LOK

'

Ofasen, kom förbi sunfall nångång utan mig som mission då självklart så kan vi snacka lite Och ja man blir rätt arg när man blir dödad av bhs men det blir ju typ supricepvp på något sätt, vilket är rätt kul

och beginner vilken guild var du med i? Om det var KDS så spelar väll nästan alla WoW nu tror jag.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

behöver man skivan i?

tjena, tänkt börja lira igen men "total experience" är ju på dvd-skiva, o jag har ingen dvd spelare. kan låna en för installation men jag undrar om man behöver ha i skivan när man spelar spelet? salut / josef

Visa signatur

live long and prosper

Permalänk
Medlem
Citat:

och beginner vilken guild var du med i? Om det var KDS så spelar väll nästan alla WoW nu tror jag.

Praetorians, PTS som bodde med KDS i Luxor men en hel del av oss flyttade till vår "egen" stad sen. Mount Praetoria på Tatooine. Den grundades när PTS startades men blev en ödestad när KDS erbjöd oss att bo i Luxor men det var kul att "starta upp" MP igen sen.

Min lilla gubbe sitter i sitt lilla hus i MP fortfarande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ofasen, kom förbi sunfall nångång utan mig som mission då självklart så kan vi snacka lite Och ja man blir rätt arg när man blir dödad av bhs men det blir ju typ supricepvp på något sätt, vilket är rätt kul

vad heter du i spelet? kan ju adda dig på listan (inte BH listan, vän listan )

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det kommer en ny Trial snart?Är sugen på att testa SWG.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Re: behöver man skivan i?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av josef_b
tjena, tänkt börja lira igen men "total experience" är ju på dvd-skiva, o jag har ingen dvd spelare. kan låna en för installation men jag undrar om man behöver ha i skivan när man spelar spelet? salut / josef

I princip så är ju "the total experience" samma programvara som swg+jtl+rotw med lite extra gott gott i. Så om du fixar endast launchpad programmet och ett konto som du skapar med hjälp av "TTE" keyn så ska det nog fungera att ladda ner alla filerna genom deras download tjofräs.
Vad säger ni andra om detta? Tror ni de går?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Re: behöver man skivan i?

ok, tack ska du ha. ses i galaxen

Visa signatur

live long and prosper

Permalänk
Citat:

vad heter du i spelet? kan ju adda dig på listan (inte BH listan, vän listan )

Så snällt av dig

Namow
Namok

Mina chars på chimaera, så adda på bara

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk

Är det nån som lirar på Eclipse och behöver ett riktigt skönt pvp/mix reb-guild så säg till
Kommer hem till Sverige den 29e juni och då kommer jag sitta inloggad hela nätterna utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Denna gamla goa tråd har ju fått lite liv igen vilket är trevligt att se

Flera jag känner har nyligen öppnat sina SWG konton igen för att prova på allt nytt, frestande att göra desamma måste jag säga.

Permalänk

Har du inte spelat sen CURB gick live tycker jag verkligen att du ska ge spelet en chans till

Permalänk

hur länge sparas ens karaktärer om man slutat betala?

Permalänk

6 månader garanteras efter det så kan den tas bort om dom vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78

Flera jag känner har nyligen öppnat sina SWG konton igen för att prova på allt nytt, frestande att göra desamma måste jag säga.

Jag och en kompis har precis gjort det. Köpte också till JTL på webbhallen för 99:-. Var ett tag sen man spelade, hade glömt hur trevligt detta spel är
Är det många svenskar som lirar på Chimaera?

Visa signatur

Den är inte lång, men den är smal
You're a towel -Towlie

Permalänk

Rätt många svenskar måste jag säge. Servern domineras dock av folk från england och tyskland samt frankrike. Men det är rätt skön mix på alla så jag har verkligen inget emot detta.

och swg är verkligen ett underbart spel

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Hehe minns när jag spelade swg riktigt seriöst Var en bit ifrån master Bounty hunter, hade en stor villa med massa fina saker osv. var med i en bra guild osv. Jag minns när jag klarade att uppdragen år Darth vader.. då var ma stolt.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka härliga minnen man får när man läser igenom denna tråd igen! Kommer ihåg när jag hade mina storhetsdagar i SWG, så satt man x antal timmar/dag. Körde igång mitt konto tidigare i våras en kort stund, men jag hade svårt att komma in i spelet igen; de flesta polarna var borta (WoW), färr folk på servrarna (WoW) m.m.
Ändå, som någon tidigare sade, detta spel har en speciell plats i mitt hjärta, för så kul jag hade med det spelet har jag aldrig haft med något annat spel!

En intressant fråga i sammanhanget; Hur länge tror ni att detta spel kommer finnas kvar? Jag menar Dark age of Camelot finns ju fortfarande kvar, likaså Ultima Online m.fl. Jag tror det finns kvar ett par år till... med betoning på tror...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hehe precis samma här.
Men nu har man som sagt kommit igång med en ny karaktär. Ska bli riktigt roligt Minns endel fredagkvällar när man satt med en lite whiskey medans man gjorde rebell-uppdrag och tjöta på Teamspeak. Helt underbart.

Visa signatur

Den är inte lång, men den är smal
You're a towel -Towlie

Permalänk

Hehe denna tråd kommer sluta som "minnenas tråd". Alla de otroligt roliga timmar man laggt ner på swg. Jag ångrar inte en sekund.
Själv tror jag som Najk att det kommer nog hålla ett par år till. StarWars fan finns det ju fortfarande och det kommer ju fler hela tiden.

Visa signatur

[rDe]
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Jag beställde spelet och aktiverade det men upptäckte att min dator lagar ur totalt. En ny är på väg, men spelet är obrukbart för tillfället. Kan jag "pausa" mitt konto så att min betalda tid inte används?