Den bästa spelmusiken?

Permalänk
Medlem

Final fantasy IX - black mage villa grymt skön

Permalänk
Medlem

Diablo, främst musiken i Tristram
Quake 3
Solar Jetman

Visa signatur

:€

Permalänk
Medlem

Last Ninja 2 på C64an.
Level 1 låten av Matt Gray. Spela in den på band och lyssnade på den hela dagarna när ja typ gick i 4an. Det var tider det

Permalänk
Medlem

gjordes MYCKET härlig musik på amiga tiden,helt underbart skön musik som man kunde sjunka in i.älskar musiken som spelas när spelet har ladats ett tag och logona på dom som gjort spelet visas,ghaaa.

men om man nu tar dagens moderna spel så slår ingen musik musiken i ff7.

på tal om musik till ff7,japanerna som gjorde musik måste ha fått deras inspiration från musik gjort utav Wagner.....gemför musik från Wagner med musiken från ff7 så får ni höra:)....rätt så lika om man tänker efter.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Amigamuskiken är ett bra tycke på min ära! Har någon hört talas om låten Amiga-song?

Visa signatur

om man tar "k" i tänk och placerar det först så blir det "ktän"

Permalänk

Baldurs Gate (ettan), utan konkurrans.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

finns mängder av sköna chip-låtar till spel....

men om vi snackar "riktigta" låtar så måste jag fan lägga fram Mafia... Main Theme, jag får rysningar av den låten. och musiken i spelet, *suck* fan va underbar den är. Den påminner mig om en lycklig period i mitt liv (då jag satt och spelade Mafia för första gången, och inte kunde slutet. har klarat spelet 6 gånger nu. Funderar på en sjunde gång) Alla låtar passar som handen i handsken.

Sen Main-låten i Introt till BattleField 1942. fy faaaan va underbar den är. Speciellt när tanken kör över dendäringa lyckstlpen inne i staden. Eller när de två japanska flygplanen dök ner för att lägga torpederna på amerikanska fartyget. Precis när vingen kör under kameran, då känns det som tiden fryses, jag ryser till, kännner mig helt konstig. Och får gåshud som håller sig i typ 1 timme....

Visa signatur

Lunarstorm förstör det fina svenska språket

Permalänk
Medlem

Synd att jag är så slö och inte hann nämna Tony Hawk Pro Skater 2 först. Riktigt bra soundtrack.
Sen är väl Megaman 2 den med den fräcka Dr. Willy låten? Den är tuff.

Sen är ju en egen favorit musiken till NES' "Kid Icarus".

Permalänk
Medlem

Rob Hubbard var ju kungen på C-64 tiden. Monty on the Run någon?

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk

Matt Gray är ju nummer 1 på C64:an.

Permalänk

Älskar musiken från Halo serien och alla star wars spel:)

Permalänk

Jag börjar tröttna rejält på musiken i Star Wars spelen, de återanvänder samma låtar i nästan varenda jävla spel. Snacka om sönderlyssnat material.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgel
Rob Hubbard var ju kungen på C-64 tiden. Monty on the Run någon?

Monty on the run är jäkligt styv, har den på en cd jag fick med en tidning för x antal år sedan.. (hmm)

Flera låtar som är värda att lyssna på från C64:

• Airwolf

• Blood Money

• Super Hang-On

• Zamzara

Permalänk

GTA: Vice City

När man inte vill kliva ur bilen bara för att det är en så bra låt på bilradion även om det betyder att man förlorar uppdraget - då snackar vi bra spelmusik...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
GTA: Vice City

När man inte vill kliva ur bilen bara för att det är en så bra låt på bilradion även om det betyder att man förlorar uppdraget - då snackar vi bra spelmusik...

Haha sant. Den funktionen jag har saknat mest i GTA-spelen är egentligen en walkman

Visa signatur

"No more pollution, no more car exhaust,
or ocean dumpage. From now on, we will travel in tubes!!" - JB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Nr 1: Red alert... speciellt HellMarch

Håller med till 100%

Permalänk
Medlem

inget slår musiken i Halo, så himla maffig och skön

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
1. Om du vet vad en otaku är så är du nog en.

Är jag helt off när jag frågar vafan en otaku är för nåt??

Visa signatur

...

Permalänk

Otaku är typ japanska för hus tror jag... Men ordet har fått en annan slags innebörd, beskriver en person som är besatt av modern japansk kultur som manga/anime och j-pop.

Permalänk
Sötast

Megaman2 har enormt bra musik, och Everquest2 THEME(Den ända jag känner till) strålar av lyx

Permalänk
Citat:

Otaku är typ japanska för hus tror jag... Men ordet har fått en annan slags innebörd, beskriver en person som är besatt av modern japansk kultur som manga/anime och j-pop.

mer allmänt används det om alla som har "nördiga" intressen, precis som du säger framför allt anime och/eller dataspelsfreaks.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Secret of Mana och secret of mana 2. Fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kmr-Ajax
Amigamuskiken är ett bra tycke på min ära! Har någon hört talas om låten Amiga-song?

Jajemen, den gruppen som gjorde låten spelade väl på någon Amiga-utställning för typ 100 år sedan.

Själv var jag ett stort amiga-fan, men 1997 gick jag över till the dark side (ms) Orkade inte vänta längre på en super-amiga.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Lufia 1 å 2

Permalänk
Permalänk

Jag säger som många andra originalet Unreal. Det är något mystiskt över den musiken...

Permalänk
Medlem

finns så mycket bra spelmusik..
några favoriter:
Secret of Mana! första till snes
Diablo 1
Chrono Cross, Chrono Trigger
Warcraft 2
C&C Red Alert
Lufiaspelen
Suikoden 1&2

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Tony Hawks Pro Skater 2

Låtlista
¯¯¯¯¯¯
Anthrax/Public Enemy - Bring the Noise
Rage Against the Machine - Guerilla Radio
Bad Religion - You
Powerman 5000 - When Worlds Collide
Naughty by Nature - Pin the Tail on the Donkey
Papa Roach - Blood Brothers Infest UNI/Dreamworks
The High & Mighty - B-Boy Document
Swingin' Utters - Five Lessons Learned
Styles of Beyond - Subculture
Millencolin - No Cigar
Alley Life (w/ Black Planet) - Out w/ the Old
Lagwagon - May 16 Let's Talk About Feelings
Fu Manchu - Evil Eye
Dub Pistols - Cyclone
Consumed - Heavy Metal Winner

Håller helt med! kan dessutom rekommendera: Tony Hawk 3 (med bl.a Ramones, RHCP, Motorhead & Xzibit) och Burnout 3!

Visa signatur

Från En meters släpp » 4cm i studs!
www.dopingkontroll.com

Permalänk
Medlem

Hmm, min förra post försvann visst när Robofix 7x-post minskades

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

sitter dagligen och knarkar FFVII/FFVIII soundtracket... müms

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Oooh, ett av mina favoritdiskutionsämnen

Lite spelmusik jag kan rekommendera som jag tycker är väldigt bra:

Motoi Sakurabas musik, speciellt golden sun, Tales of symphonia och Baten Kaitos.
castlevania, speciellt låtar från de 4 första spelen + symphony of the night.
Allt från Zelda-serien.
Tommy tallarico's soundtrack till MDK.
Unreal + Unreal tournament och viss musik ur 2004.
Donkey Kong country 1+2 har bra musik med.
Mega manserien. Främst Nes-spelen men X3 och framförallt X har också bra musik.
Super Smash Bros Melee måste jag säga, för det är bra versioner på klassiska nintendolåtar.
Allt från Blizzard, speciellt Warcraft 2 och Starcraft.
Mycket från Command & Conquer-serien samt Dune 2000 och Emperor.
Outcast är inte att förglömma. Moskvas symfoniorkester som framför för övrigt.
Jeremy Soules verk. T.ex. The Elder Scrolls 3 - Morrowind.

Har några Final Fantasyalbum. Men tycker att de är bara ett fåtal låtar på dom som är bra. Dock så har jag inte spelat något av spelen förutom det första.

*Edit*

"A pirate I was ment to be", hur kunde jag glömma den?

Visa signatur

All Eran Belysning Är Tillhör till mig! || Mustela är inte finskt! Det är latin! || Om jag fick 1 krona varje gång någon särskrev på detta forum...