Tips på vad att göra med gammalt chassi! [BILDER]

Permalänk
Medlem

Tips på vad att göra med gammalt chassi! [BILDER]

Har ni några tips o ideer på att göra med detta gammla fujitsu siemens chassi!?

Bara brain storma nu!

Permalänk
Medlem

modda kanske?

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ner i ombyggnaden... men fronten bör man verkligen göra något åt!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ska du inte ha den som datorchassi så kan du göra en hylla eller liten avlastningsyta med lådor i.

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem

Ser ut som det e en khärs dator

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Har du alla de där grejerna som det står om ditt datorsystem i det chassit?

jag tycker som gorian byta ut fronten .. fixa plexi på sidan. lite lysande fläktar och lysrör.....men det är bara om du tänker lägga ut en del pengar..

hur mycket pengar tänker du lägga ut??

Visa signatur

ÖÄ.. snyft Snyft..

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant till min andra dator.
Jag lackade det svart och tog bort luckan, Blev ganska snyggt faktiskt.
Jag målade även fronten till cd-läsaren svart. Men som de andra redan har sagt fixa plexi och lite lysande grejer

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuzzy200
Har du alla de där grejerna som det står om ditt datorsystem i det chassit?

jag tycker som gorian byta ut fronten .. fixa plexi på sidan. lite lysande fläktar och lysrör.....men det är bara om du tänker lägga ut en del pengar..

hur mycket pengar tänker du lägga ut??

NEJ för fasen till mitt system i sign så har jag ett Antec 1000 AMG som det står oxå..

Det jag vill ha hjläp med är tips på vad jag kan göra för att chassit ska sticka ut lite mer ur mängden!! Alltså modda

BTW det är en kährs dator

Permalänk
Medlem

en miss jag gjorde...

sätt en jättefläkt i fronten och nån på sidan....
när du kanske gör en ny front. gör en i slöjden i aliminium och slipa ner färgen på chassit...

Visa signatur

ÖÄ.. snyft Snyft..

Permalänk
Medlem

Plexi front och gravera gta vice city loggan där (bara för att jag såg märket)
Och lacka om det sen kan du göra ett lite mer orginelt fönster och inte ett vanligt runt/fyrkantigt

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Plexi front och gravera gta vice city loggan där (bara för att jag såg märket)
Och lacka om det sen kan du göra ett lite mer orginelt fönster och inte ett vanligt runt/fyrkantigt

Och sen skall du trycka in en sketans massa neon ljus.
Nej jag merar inte lysrör jag menar neon, så att du matchar vice city loggan på bästa sätt, se bara till att kyla neonet bra

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att lacka plåten i volvos saffran metallic och lite fläktar med snygga galler och även ett plexi men inget ordinärt som tex runt eller fyrkantigt..fronten är väll det stora problemet

Permalänk
Medlem

maxer ville ju ha ett chassi som sticker ut så jag tycer att han skall göra som erkaa... kanske skall sätta gta loggan på sidan..

Visa signatur

ÖÄ.. snyft Snyft..

Permalänk
Medlem

Ett akvarium!

Permalänk
Medlem

Bara ja som diggarfronten?? Du vet dom hålen du har där nere.. Där kan du juh sätta olika mätare o dyl...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Bara ja som diggarfronten?? Du vet dom hålen du har där nere.. Där kan du juh sätta olika mätare o dyl...

hmm kan ju va en häfftig grej!..det skulle inte vara fel igentligen!

Permalänk
Medlem

Varför inte bygga in en dammsugar motor med behållare, sätt på ett par hjul, sedan har du en datorsugare...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Varför inte bygga in en dammsugar motor med behållare, sätt på ett par hjul, sedan har du en datorsugare...

Hehe ko det är ju en ide..bara o få tag på en dammsugare nu då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Hehe ko det är ju en ide..bara o få tag på en dammsugare nu då

så i fronten bygger du in en dammsugarrör, så har du en fräck datorsugare.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Nu står ja i valet o kvalet..ska jag bygga ett "seriös" chassi i saffran metallic massa fläktar o snyggt lyse???...eller bygga en dammsugare av den hehe

Så vad tycker ni??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Nu står ja i valet o kvalet..ska jag bygga ett "seriös" chassi i saffran metallic massa fläktar o snyggt lyse???...eller bygga en dammsugare av den hehe

Så vad tycker ni??

Lätt dammsugaren! Men den måste ju bli snygg, annars är det ju värdelöst

Visa signatur

---

Permalänk

har du kavr grejorna som satt i frånbörjan... min polare hade ett sånnt.. öppnade den engång och i satt ett mAtx moderkort. en 1ghz inte celeron :S en 2.5 " hd på 40 gb och ett sketlitet nätagg... perfa till nått kul bygge

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk
Medlem

Nää det har han inte har hans brorsa jag vet är hans kusse!

Visa signatur

Amd 3700+ 2.2 @ 2.9, ocz 2x512 ddr @ 580, Asus A8N5X, 200gb sata2, 6800Xt:)
Dator2 Dell p4 2.8HT,256ddr2,40gb och ett 250watts nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ottis

Skiljetecken, anyone?

Permalänk
Hedersmedlem

jadu lite plexiglas lite dioder som lyser underifrån och upp på Den blå plasten hade varit snyggt/
Lycka till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ottis

Ehm, va?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vad gör de tre hålen nere på lådan för nytta?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Inaktiv

Ååååh det är så stilrent det chassit.

Ta först en fin kniv och dra på texten tills silverfärgen försvinner.
Sen tar du bort alla dekaler och har bara din favorit i rutan.
Sen tar du bort plastgrejen bakom hålen.

Som avslutning med plastfronten tar du bort nederkanten så det kan komma in mer luft.

120mm;are i fronten. 120a i taket.

Snyggt stilrent chassi med bra kvalite och bra kylning har du då.

Permalänk
Medlem

OK tackar för alla tips!

Det blir nog så här att jag ska sätta analoga mäatre i hålen på framsidan!
Och sedan lär det bli en snygg lack + dioder i palsten på framsidan uppe i nere!

Permalänk
Medlem

sånna chassin hade våran skolas datorer

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i