Permalänk
Medlem

DLINK DI624 - Avaktivera firelwallen ?

Går detta att göra? När jag köpte den så hävdade de (efter att ringt dlink) att man kunde göra det.

Men jag hittar ingenting i den webbaserade konfiguratorn,

Kanske ska ladda ner ny firmware?

Hjälp!

/D

Permalänk
Hedersmedlem

Du ligger bakom en s.k NAT när du använder din bredbandsdelare. Du kan lägga upp en DMZ till din lokala dator, och således få all trafik som kommer till routern till din dator. Varför du vill göra detta förstår jag dock inte.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Är SPI-funktionen avstängd och inga filter aktiverade så har du inga brandväggsfunktioner igång. Varför vill du stänga av brandväggen?

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Varför jag vill inaktivera brandväggen är för att jag vill vara 100% säker på att jag har kontrollen på vad som ska släppas igenom eller inte, via mjukvaror istället.

Var 17 hittar man SPI-funktionen nånstans?

Permalänk
Medlem

Bra fåga, jag var nog lite snabbt ute där. Det verkar inte som om 624an har SPI. Kontentan är alltså att så länge du inte fyller något på sidorna Filters och Firewall så har du ingen brandvägg. Däremot måste du tala om vart inkommande trafik skall ta vägen och det gör du på sidorna Virtual Server, Applications och DMZ. Vore kul att få lite återkoppling med hur det går för dig, då en del av inställningarna verkar vara svåra att få att fungera som tänkt om man skall tro diskussioner på andra forum.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem

Firewall är ju aktiverad per default och jag har också försökt stänga av skiten utan att lyckas.

Visa signatur

FunX

Permalänk
Medlem

det du kallar för "stänga av brandvägg" är samma sak som att slå på DMZ mot din dator