Vilket trådlöst nätverk är att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Vilket trådlöst nätverk är att rekommendera?

Jag har mitt första tele-jack i köket, därför kan jag inte ha någon dator där.
Jag undrar om man kan koppla in ett modem med en trådlös gateway där och sen koppla upp alla datorer i huset mot internet och att de även har kontakt med varandra?

Om det går, vilken gateway skall man ha? Verkar som om D-link blir sågat av de flesta. Netgear, är det bättre?
108mbit är det något att satsa på?

Vore tacksam för snabbt svar eftersom jag nu har modemet i andra jacket och därmed tappar kontakten mot internet var 30:e sekund

Permalänk
Medlem

hmm...

Gör dig en sökning här i forumet

Permalänk
Medlem

Byt första jacket då?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur man gör, men det ska gå att koppla om så att du kan använda ett annat jack som det första.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

Man mixtrar med hårdvaran, typ lägger om nån sladd i jacket. Det är altså inget man kan göra i datorn
Mer än så vet jag inte hur man gör på den saken. Kanske finns en guide om man söker lite? Ska pröva...

Permalänk
Medlem

ok, men går det inta bara att sätta modemet i första jacket i köket och koppla det till en trådlös gatway? och sen surfa trådlöst?

Permalänk
Medlem

Jo det går utmärkt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

ok, då är det så det får bli.

Frågan är bara vilken gateway jag skall välja. Är de nya 108mbit något att ha?

Permalänk
Medlem

Har ingen 108 gate själv men väl två 108 AP:s från 3com och de funkar fint

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Hade en 3com innan, 54mbit och den funkade väl ok, men jag tappade mycket bandbredd. Körde jag direkt från modemet gick nerladdningar i ca 850kb/s, med gatewayn emellan kanske 300kb/s som bäst.
Berodde det på gatewayn från 3com? eller var det nån inställning jag missat?

Permalänk
Medlem

Hej jag använder Netgears 108mbit:s grejer och jag är nöjd med allt, hastighet, stabilitet och räckvidd.

Visa signatur

AMD64 3700+@~3000 1,5v DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D 2*1024corsair

Permalänk
Medlem

håller med föregående talare. Fungerar perfekt!

Permalänk
Medlem

Kör netgear nu (wgt 634U). Bytte från D-link 624+. Netgearen är stabilare men det känns som d-linken hade mer konfigurationsmöjligheter.

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?