Server remake [bilder+vattenkylning]
Fick ta hand om ett koolancechassie, som skulle åka till tippen Tog hem det, och inspekterade det, och då slog det mig. Jag skulle bygga om min serverburk.
Kommer lägga alla updates i första posten med
Serverburken består av:
Lanparty socket A moderkort
amd 1800+
256mb ddr pc3200
Tnt 2 grafik
maxtor 5gb
chiftech 350w
någon mysko cdbrännare
enlight chassie (värsta skiten jag varit med om)
och lite annat lullull.
Fick massa fina idéer, men bestämde mig för en. Först och främst, så skulle insidan och utsidan snyggas till.
Så här såg den ut:
Och så här ser den ut nu (inte klar)
Det som är gjort här, är att jag sleevade nätagget
Tänkte att jag skulle lackera burkens insida med, och köpte lite färg
Tänkte att jag får slänga upp lite bilder på vattenkylningen ifrån chassiet med. Förmodligen så är kylningen ganska kass, men betydligt bättre än en stockkylare... Såg även varför den blivit kastad (tanken vart trasig = slangfästena knäckta) Så jag lagade tanken, och ska testa systemet ikväll.
Hade tänkt att jag skulle plocka lite saker ifrån koolanceburken, för att "snygga" till min nuvarande burk Har även borrat ut 4a nya fläkthål, då orginalkylningen i lådan sög. Och ska bygga om sidorna med, då den otroligt korkade och drogade killen som byggt chassiet, har gjort så att fronten måste av för att sidorna ska kunna avlägsnas.
hade tänkt att det skulle se ut typ så här, fast med ett fläkthål i fronten, och lite lulllull
Stay tuned! kommer lackera burken nu snart, så det blir lite fler bilder idag
lite randompics bara för att jag vet att ni gillar det
här ser ni två av hålen som jag borrat
Update #1
grundmålat insidan nu
Update #2
Sprejjat andra lagret nu Så får det torka några timmar, och sen åker det ihop
Update #3
Sprejjade den vita plastsaken i fronten med en "kromlack" (den som håller en fläkt och speaker)

Update #4
Har varit på nätagget nu, för att det såg så tråkigt ut (cheiftech 3**w)
Ville att det skulle få ett "modernare" utséende. Ser juh lite dumt ut om man fixar allt utom det Slevat är det redan, men jag ska kapa där lufthålen är, och fästa ett finmaskigt galler där. Kommer även pilla dit en annan fläkt, med mer kräm och ljus i Och ett annat fläktgaller, för att slippa "sus-ljuden" som kommer ifrån orginalet.
Aja här är lite bilder laddar dremeln över natten, sen imorrn ska det jobbas

Notera lastbilen orkade inte lyfta ner nätagget

Hålen som kapas upp här, kommer täckas med gallret

Här ska det kapas, så att man kan få dit ett snyggare galler

Update #5
Har kapat nätagget idag, och lagt på första lagret med färg Blev svart färg på det, så att man får en fin kontrast Så imorrn när allt har torkat färdigt, så åker insidan ihopa
Burkens insida har blivit klarlackerad med 3 lager nu, så jag slänger upp en bild på den med Blev mycket bättre "nyans och djup" i färgen nu
Lite bilder till er

Fläkthålet uppkapat

Ett av hålen som ska få nät

Update #6
Nätagget är nu klart, och sitter i burken ska sätta i moderkort och resten av delarna efter skolan! Stay tuned...

Stay tuned!
Saker som är kvar att göra, innan burken åker ihopa är följande:
#Ett tonat fönster, som ska sågas ut i en "annorlunda" form + #tonas
#Lackera utsidan av burken med en svart lack, och lackera dit en #logo.
#Löda klart lcd, och fästa i fronten
#Borra fläkthål i fronten
#Fästa vattenkylningsdetaljer
#Fästa en 2cm tjock plexiskiva under lådan, tillsammans med 2 oranga neonrör.
Firebirden http://www.garaget.org/?car=33940