Permalänk
Medlem

Server remake [bilder+vattenkylning]

Fick ta hand om ett koolancechassie, som skulle åka till tippen Tog hem det, och inspekterade det, och då slog det mig. Jag skulle bygga om min serverburk.

Kommer lägga alla updates i första posten med

Serverburken består av:
Lanparty socket A moderkort
amd 1800+
256mb ddr pc3200
Tnt 2 grafik
maxtor 5gb
chiftech 350w
någon mysko cdbrännare
enlight chassie (värsta skiten jag varit med om)
och lite annat lullull.

Fick massa fina idéer, men bestämde mig för en. Först och främst, så skulle insidan och utsidan snyggas till.
Så här såg den ut:

Och så här ser den ut nu (inte klar)

Det som är gjort här, är att jag sleevade nätagget

Tänkte att jag skulle lackera burkens insida med, och köpte lite färg

Tänkte att jag får slänga upp lite bilder på vattenkylningen ifrån chassiet med. Förmodligen så är kylningen ganska kass, men betydligt bättre än en stockkylare... Såg även varför den blivit kastad (tanken vart trasig = slangfästena knäckta) Så jag lagade tanken, och ska testa systemet ikväll.

Hade tänkt att jag skulle plocka lite saker ifrån koolanceburken, för att "snygga" till min nuvarande burk Har även borrat ut 4a nya fläkthål, då orginalkylningen i lådan sög. Och ska bygga om sidorna med, då den otroligt korkade och drogade killen som byggt chassiet, har gjort så att fronten måste av för att sidorna ska kunna avlägsnas.

hade tänkt att det skulle se ut typ så här, fast med ett fläkthål i fronten, och lite lulllull

Stay tuned! kommer lackera burken nu snart, så det blir lite fler bilder idag

lite randompics bara för att jag vet att ni gillar det

här ser ni två av hålen som jag borrat

Update #1

grundmålat insidan nu

Update #2

Sprejjat andra lagret nu Så får det torka några timmar, och sen åker det ihop

Update #3

Sprejjade den vita plastsaken i fronten med en "kromlack" (den som håller en fläkt och speaker)

Update #4

Har varit på nätagget nu, för att det såg så tråkigt ut (cheiftech 3**w)
Ville att det skulle få ett "modernare" utséende. Ser juh lite dumt ut om man fixar allt utom det Slevat är det redan, men jag ska kapa där lufthålen är, och fästa ett finmaskigt galler där. Kommer även pilla dit en annan fläkt, med mer kräm och ljus i Och ett annat fläktgaller, för att slippa "sus-ljuden" som kommer ifrån orginalet.
Aja här är lite bilder laddar dremeln över natten, sen imorrn ska det jobbas

Notera lastbilen orkade inte lyfta ner nätagget

Hålen som kapas upp här, kommer täckas med gallret

Här ska det kapas, så att man kan få dit ett snyggare galler

Update #5

Har kapat nätagget idag, och lagt på första lagret med färg Blev svart färg på det, så att man får en fin kontrast Så imorrn när allt har torkat färdigt, så åker insidan ihopa

Burkens insida har blivit klarlackerad med 3 lager nu, så jag slänger upp en bild på den med Blev mycket bättre "nyans och djup" i färgen nu

Lite bilder till er

Fläkthålet uppkapat

Ett av hålen som ska få nät

Update #6

Nätagget är nu klart, och sitter i burken ska sätta i moderkort och resten av delarna efter skolan! Stay tuned...

Stay tuned!

Saker som är kvar att göra, innan burken åker ihopa är följande:

#Ett tonat fönster, som ska sågas ut i en "annorlunda" form + #tonas
#Lackera utsidan av burken med en svart lack, och lackera dit en #logo.
#Löda klart lcd, och fästa i fronten
#Borra fläkthål i fronten
#Fästa vattenkylningsdetaljer
#Fästa en 2cm tjock plexiskiva under lådan, tillsammans med 2 oranga neonrör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt Matte

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Wiked sick dawgh

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem

grundmålat insidan nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det ser bra ut matte fortsätt så

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

ser bra ut hittils matte keep up the good work !

Permalänk
Medlem

Fasiken då sköna ideer du har Såg najs ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser bra ut
fick du det gratis av en kompis eller? är han isf GALEN och slänga vattenkylning o hela kitet? ajaj

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
ser bra ut
fick du det gratis av en kompis eller? är han isf GALEN och slänga vattenkylning o hela kitet? ajaj

Den skulle skrotar pga tanken tror jag, så jag tog hand om den

Har målat första lagret nu kommer bilder när det torkat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

KAn bara säga NICE... Watte is the shit

Visa signatur

488.. Is the shiT

Permalänk
Medlem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wahaha! Vilken jävla färg. Fräsigt!

Permalänk
Medlem

Fan villken grym färg! Tror detta kommer bli riktigt grymt. Keep up the good work!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Nice färg Och nice server !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Wow den vill man inte ha i rummet när man sover kommer ju för f*n lysa upp hela kvarteret med lite uv... Grymt nice

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem

kollar ut genom mitt fönster här i malmö, japp jag kan se hur den lyser där bort i tommelilla

Permalänk
Medlem

Ja kan tänka mig det. Hela malmö lyser i ett stark neon oranget sken! Nytt fenomen konstigt oranget sken lockar til sig besökare från ytre rymden

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk
Medlem

hehe jag gillar färgen matte undera hur slutresultatet blir

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

Hehe schysst att ni gillar färgen Täckte dock inte helt med en burk, så jag ska handla en till imorrn, och klarlack för att få en mer "glänsande" effekt

Angående neon/uv, så går det att stänga av

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patlador
Ja kan tänka mig det. Hela malmö lyser i ett stark neon oranget sken! Nytt fenomen konstigt oranget sken lockar til sig besökare från ytre rymden

Hehe.

Btw jag glömde säga att lådan ser fin ut

Permalänk
Avstängd

From Bajs to NICE

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee

http://upl.se/uploads/upload3/DSC00673.JPG

Tycker det ser lite photoshoppat ut faktiskt men eftersom du köpt färg så skulle det bara vara dumt att inte lacka den i den färgen Ser jävligt najs ut Funderar på att göra samma med min burk (fast anna färg )

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanCe
Tycker det ser lite photoshoppat ut faktiskt men eftersom du köpt färg så skulle det bara vara dumt att inte lacka den i den färgen Ser jävligt najs ut Funderar på att göra samma med min burk (fast anna färg )

haha men man ser juh ganska klart att den är lackerad kolla runt om lådan så förstår du...

Btw, ni ser den lilla saken som sitter längst fram i lådan ? på insidan.. lackerade nyss den med "kromsprejj". Så jag får se ikväll hur det ser ut efter torken

Sen undrar jag, vilken färg tycker ni att jag ska ha på mitt nätaggregat ? Funderar på svart, och köra med ett vanligt 80mm galler för fläkten. Tycker de är så fina, och så ser nätagget mer "hightech" ut

Sen har jag beslutångest, med vilken färg jag ska ha på utsidan, och om jag ska ha ett fönster i lådan eller inte, och om det ska finnas en lcd-display i burken med...

Kom med förslag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

svart utsida och sen får du ha nån slags fönster så man ser den fina färgen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fält
svart utsida och sen får du ha nån slags fönster så man ser den fina färgen

Är jävlig sugen på fönster jag med Svart, då tycker jag att det blir ganska mycket kontrastskillnad, vilket med all sannolikhet hade gjort sig bra på denna datorn, i och med den ljusa insidan.. Ett bra förslag detdär Men sen å andra sidan, så är jag sugen på att testa färgen som ska på min bil sen (mercedes gula feta färg). Men jag är lite rädd för att det kommer bli för mycket "ljus" färg då :/

Visa signatur
Permalänk

ja sätter du gul färg på det dära kommer det skära sig.

och det var nästan för cool färg asså Lycka till!

Permalänk
Medlem

Haha jag har oxå ett sånt cpu block liggandes! Värstingen vettu
Mycket grym färg på chassit tycker jag

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk

tycker också att svart utsida skulle vara bäst. Snyggt, keep up the bra arbete

Permalänk

Garanterat svart utsida samt ett fönster på det! Tycker dock i så fall att fönstret ska ha lite ovanlig form, eller oregelbunden i alla fall. Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

du kan ju tona fönstert rätt så mörkt så att det lyser ut genom det när du har uv på men inte annars