Permalänk

Smartphones..?

Tjena tjena!!
Nu är det så att jag ska skaffa mig en ny telefon.. det jag är inne på är någon typ av smartphone. Har kikat bland annat på SE P910i och Qtek 8010. Men 8010:an föll bort på en gång då jag inte alls gillade designen på den, speciellt joysticken.
Men iaf, frågan är vad ni tycker om SE P910i, både som mobil och "pda"? Eller om ni har några fler förslag? Operativsystem spelar inte så stor roll..!

Tacksam för svar!

/awai-benda

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Missat denna tråden?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43047...

Jag skulle föreslå en qtek s100. Förresten har du kollat på qtek 8020, som har en ny design(en styrepinne).

Permalänk

nej har kikat i den.. men det verkade mest handla om Qtek 8010..? hum... aja.. ska läsa igenom den lite till. Men jag vill gärna ha mer reflektion om P910:an om någon har erfarenhet av den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du bör ju bestämma dig för villket operativ du vill ha först, P910 och Qtek-modellerna kör ju helt olika system.

Visa signatur
Permalänk

Varför bör jag bestämma mig över det? Jag är öppen för förslag men vill veta mer erfarenheter om P910i??

/awai-benda

Visa signatur

Permalänk

Ta en titt på den nya 8020. Mycket snyggare än den äldre 8010. finns på www.qtek.se

edit, hmmm, kanske skulle läsa tråden innan man skriver, ha ha.

har själv en s100 och älskar den. bland det bästa jag köpt..

Visa signatur

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
P4 2,4Ghz, 512mb ram, 80Gb hårddisk, Zalman 7700 CPU fläkt, Fortron 120mm 300w agg,

Permalänk

Själv skulle jag nog välja en p910 framför Qtek. Hade en 8010 ett tag sen, men gillade den inte riktigt så mycket som jag hade hoppats. Kan inte sätta fingret på vad det var, lite av allt antar jag. Menyerna är ganska omständiga o allt känns allmänt rörigt, speciellt om man haft en Symbian-mobil innan. Dock är det en bra telefon ändå, och den konstiga styrpinnen är inga problem, ser värre ut än det faktiskt är.

Nu är det här bara mina åsikter om Qtek och ingenting annat.

Permalänk
Medlem

Jag har en p910! Jag är mycket nöjd, även fast jag bara köpte den för att jag är prylbög, och aldrig ringer med den
Det finns VÄLDIGT många program till Symbian, jag vet själv inte hur det är på windowsfronten.
Om det är nått ni vill veta så fråga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Jag har en p910! Jag är mycket nöjd, även fast jag bara köpte den för att jag är prylbög, och aldrig ringer med den
Det finns VÄLDIGT många program till Symbian, jag vet själv inte hur det är på windowsfronten.
Om det är nått ni vill veta så fråga.

Kan du ge exempel på bra program att ha som du har ?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Kan du ge exempel på bra program att ha som du har ?

Här är några av dom programmen som finns på min telefon:

Agile Messenger - MSN
Alien Pinball - Flipperspel
Bemused - Styra winamp via Bluetooth
eNes - Nintendo 8bit emulator
Fatal Arena 3d - 3D slå/sparka-spel
FeedBurner Feed Reader - Läsa nyheter från sidor som har RSS-feeds
Goboy - Gameboy Emulator
Golf Pro Contest - Trevligt 3d golf spel
Handy Day - Håller ordning på kalender, kontakter, sysslor, väder, tid, osv..
Handy Safe - Lagrar lösenord och koder
IceBloXX - Spel, flytta isblock med en pipngvin.
irRemote - Styra TV/video/DVD/osv
Kickfight - Tekkenliknande
Legacy - RPG
Lemmings - Bästa spelet på telefonen
Metal Bluster 2 - Action spel
MGS Silverball - DX-ball/Brakeout -klon
MGS Pool2 - Biljardspel, 3d
MiniGolf
No limit aces texas - Poker
Opera - webbläsare
PersonalPaint - Ritprogram
Profimail - Tar emot min gmail
Skyforce - Kul flygspel
Rally pro contest - Kul bilspel
Sman - Filemanager, taskmanager, Bluejack-program ("hacka" bluetooth-telefoner)
Soldier ants - Kul Worms-klon
Tags Tanks - Strategi
Unreal player - MP3/OGG-spelare

Permalänk

Hur mkt har de kostat dig att fixa alla dom programmen?

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

En förmögenhet..

Permalänk

Ok, den där Qtek 8020 var rätt fin.. men det var väl ett bra tag innan den släpptes..?

H@sse: Hur upplever du storleken på P910:an? Har du den i byxfickan eller bältet? Undrar även vart man kan få tag på program (t.ex. de du räkna upp). Om det är på något "busigt" ställe kan du kanske pm:a..?

/awai-benda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

8020 släpps v12, dvs om en vecka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awai-benda
Ok, den där Qtek 8020 var rätt fin.. men det var väl ett bra tag innan den släpptes..?

H@sse: Hur upplever du storleken på P910:an? Har du den i byxfickan eller bältet? Undrar även vart man kan få tag på program (t.ex. de du räkna upp). Om det är på något "busigt" ställe kan du kanske pm:a..?

/awai-benda

Storleken besvärar mig inte lika mkt som när jag hade motorola a925.
jag har sällan på mig tighta jeans så jag kan inte säga hur det är med det, men den är inte så jättestor tycker jag.
Jag måste dock köpa mig ett lädercase då jag blir galen när jag ser ett enda litet märke på den (o mitt orginal är borta)..

www.my-symbian.com finns det en hel drös med program.. och det kommer även ett pm med en annan adress också

Permalänk
Medlem

Ju mer jag tittar på de läckra P910i ju mer är jag sugen på att ge Symbian en chans. Som om det inte vore nog svårt att bestämma sig med bara ett operativ... =/

Men P910i är dyr. 5800 känns tungt att ge.

Visa signatur
Permalänk

H@sse; Tack så mycket, jag tycker inte heller att den verkar vara så stor iaf.. speciellt inte om man jämför med Z1010, den är ju nästan större :S

s.c.s.i.; hehe jo.. det är en jävla besultsamhetsångest man har :S men ett tips är att införskaffa Mars nummret (senaste nummret tror jag) av tidningen Mobil. Där testar de en hel drös med smartphones. Bland annat Treo 650, men palmOS... den verkar väldigt trevlig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ju mer jag tittar på de läckra P910i ju mer är jag sugen på att ge Symbian en chans. Som om det inte vore nog svårt att bestämma sig med bara ett operativ... =/

Men P910i är dyr. 5800 känns tungt att ge.

Om du är intresserad kan du PMa mig och få en killes kontaktuppgifter som säljer p910 och andra telefoner i England, men som snällt skickar till sverige om man betalar frakten.
Min p910 kostade 3980kr från honom, nu har han sänkt priset till fantastiska 2 831kr inkl frakt i england.

Om du inte vill det så går dom för 300£ på ebay, dvs runt 3900kronor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns dock väldigt mycke freeware program till symbian med.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra lite; hur fungerar emulatorerna? Tänkte främst på game boy och nes emulatorerna..?

Permalänk
Medlem

Nesemulatorn är rätt bra faktiskt. Om man kör utan ljud, för det hackat väldigt mkt i den senaste versionen.
Man styr genom att dra pekpinnen åt något håll på skärmen, vilket kan vara väldigt knepigt. Det är lättare att spela spel som Final Fantasy än t.ex ninja turtles där man måste röra sig hela tiden. A o B knapparna använder man internet och kameraknappen.

Gameboyemulatorn är ungefär likadan, fast det finns en version där man kan spela med knappsatsen stängd. Dock så kan man inte trycka ner flera knappar samtidigt då, vilket är ett måste i vissa spel t.ex super mario (när man ska springa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Tänkte höra lite; hur fungerar emulatorerna? Tänkte främst på game boy och nes emulatorerna..?

Som en dröm, iallafall på WM. Antialiasing, fullt stereoljud och en solid FPS på 60 hålls hela tiden. Då vissa modeller endast kan registrera en knapp i taget, är det fullt möjligt att använda en virtuell knappsats för att tex trycka in flera knappar. Även SNES fungerar hyffsat, utan ljud. Det finns tom en PSX emulator. Det går dock inte mer än att starta upp själva spelet och se vad det är, då det i praktiken är ospelbart.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Låter nice.. Hur byter man bakgrundsbild på A1000 / A925?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Låter nice.. Hur byter man bakgrundsbild på A1000 / A925?

A92x
I "programväljaren" (kuben uppe längst till höger)
Visa > Ändra Bakgrund

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min p900 skärmen går sönder när man har den i fickan. Den har knäckts två ggr med dyra reparationer som följd. Det går varken på garanti eller tilläggsförsäkring då det inte räknas som en olycka eller konstruktionsfel. Enligt Adapt, Aircall.

Hade tänkt köpa en p910 då jag tycker p900 är kanon men jag vill inte lägga ut tusentals kronor på reparationer.
Tror det blir en treo 650 istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
A92x
I "programväljaren" (kuben uppe längst till höger)
Visa > Ändra Bakgrund

Tack Hade letat hur mycket som helst..

Permalänk

Har skärmen gått sönder två gånger? det var ovanligt att höra. För att undvika sånt så måste ha luckan på, inte använda jätte tajta jeans och ha telefonen vänd mot ditt ben när du har den i byxan. Då får baksidan av mobilen ta smällen i fall du råkar gå in i en bordskant.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Har skärmen gått sönder två gånger? det var ovanligt att höra. För att undvika sånt så måste ha luckan på, inte använda jätte tajta jeans och ha telefonen vänd mot ditt ben när du har den i byxan. Då får baksidan av mobilen ta smällen i fall du råkar gå in i en bordskant.

Jag har alltid luckan på och tajta jeans är inte min melodi. Enligt Aircal är det vanligt att skärmen på p8/9x0 knäcks då skärmen är hård och höljet lite mjukt.

Första reparationen kostade 3000 kr och andra gången gick det på 2200 kr.

Tilläggas bör att jag haft den drygt ett år.

Bra tips att ha skärmen innåt. Den har knäckts på samma ställe båda gångerna, direkt ovanför kanten där luckan slutar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aanders
Den har knäckts på samma ställe båda gångerna, direkt ovanför kanten där luckan slutar.

Låter ju som luckan är boven i dramat. Något pressar på luckan som i sin tur koncentrerar kraften till ett enda ställe på skärmen, pang!

Tur man själv har en Motorola utan dylika konstruktionsfel, dvs ingen lucka och höga hårda kanter runt skärmen :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Låter ju som luckan är boven i dramat. Något pressar på luckan som i sin tur koncentrerar kraften till ett enda ställe på skärmen, pang!

Tur man själv har en Motorola utan dylika konstruktionsfel, dvs ingen lucka och höga hårda kanter runt skärmen :D.

Jo. När man sätter sig blir det tryck på telefonen och där luckan slutar mitt på blir det en skarp kant.
Nu tar jag alltid upp telefonen ur fickan när jag sätter mig.

Det "roliga" med situationen är att det inte gäller på garanti och inte heller Aircals extra försäkring för drullskador gäller då det inte räknas som en drulle aktivitet.
Rådet jag fick av säljaren på Aircall var att nästa gång det inträffar ljug och säga att jag tappat den för då gäller drulleförsäkringen.

Tilläggas bör att jag är ruskigt nöjd med telefonen förutom detta med den ömtåliga skärmen.