Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Två Skärmar i linux?

Hejsan, det är så att jag nu har suttit och lärt mig linux ganska bra på min gamla dator och känner mig nu redo att låta min riktiga dator. Men det är så att den är en lite grej som jag måste veta om det funkar som jag tyvär inte kunde testa på min gamla dator, och det är att ha två skärmar in koplade så att man kan dra mussen över till andra skärmen och ha skrivbord underlägg som går över båda skärmarna. Hoppas ni fattar hur jag menar.

Sedan en lite snabbfråga när jag endå är igång finns BF 1942(+ alla tilläg), BF2 till linux?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Re: Två Skärmar i linux?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Hejsan, det är så att jag nu har suttit och lärt mig linux ganska bra på min gamla dator och känner mig nu redo att låta min riktiga dator. Men det är så att den är en lite grej som jag måste veta om det funkar som jag tyvär inte kunde testa på min gamla dator, och det är att ha två skärmar in koplade så att man kan dra mussen över till andra skärmen och ha skrivbord underlägg som går över båda skärmarna. Hoppas ni fattar hur jag menar.

Sedan en lite snabbfråga när jag endå är igång finns BF 1942(+ alla tilläg), BF2 till linux?

Flera bildskärmar:
http://sourceforge.net/projects/xinerama/

Battlefield 1942 dedikerad server för Linux:
http://bf1942.lightcubed.com/forum/portal.php

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem

Inga problem med två skärmar..

Xinerama.

Vetinte hur det är med battlefield men cedega har ju visat sig mkt bra på sista tiden.

Visa signatur

ABIT KN9 Ultra :: AMD Athlon 64 X2 4600+ :: Hiper ATX 580W :: Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pecke01

Xinerama.

Vetinte hur det är med battlefield men cedega har ju visat sig mkt bra på sista tiden.

kk, Någon som skulle kuna säga mig hur jag betallar för att få cedega? och hur mycket de ungefär kostar i swekr.

Och tack för hjälpen. Då ska det bara installeras SuSE imon då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Zadazi
Så här fungerar det du betalar 5 USD i månaden för en premuneration för cedega. Då blir man en så kallad transgamer. Och får ladda ner cedega och så vidare. det blir alltså ca 33,65 SEK i månden beräknat på dollar kursen 6,73.

Visa signatur

ABIT KN9 Ultra :: AMD Athlon 64 X2 4600+ :: Hiper ATX 580W :: Crucial DDR2 BallistiX PC5300 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Zadazi
Så här fungerar det du betalar 5 USD i månaden för en premuneration för cedega. Då blir man en så kallad transgamer. Och får ladda ner cedega och så vidare. det blir alltså ca 33,65 SEK i månden beräknat på dollar kursen 6,73.

Måste man verkligen betala verenda månad? Eller kan man bara betalla för typp en månad och dra ner den just då nyast verionen och sedan inte betala mer fören det kommer en ny verison? (Japp jag kanske är snål. )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tro 3 månader är minimitiden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Måste man verkligen betala verenda månad? Eller kan man bara betalla för typp en månad och dra ner den just då nyast verionen och sedan inte betala mer fören det kommer en ny verison? (Japp jag kanske är snål. )

Man kan ladda ner CVS:en gratis och kompilera själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Man kan ladda ner CVS:en gratis och kompilera själv...

Jag kan säga att CVS, inte funkar riktigt som den ska. Vet e fan om jag gjorde fel men eftersom jag testade massa gånger så.. :/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Xinerama.

funkade inte för mig som använda Xorg