Permalänk

Hur fan sleevar man den feta kabeln!?

Hur sleevar man den gigatiska kabeln i nätagget me kabelstrumpa? Den me 20/24 st kablar....verkar ju inte ens gå å få bort själva plastgrejen där fram, finns inga grejer man kan peta på så man kan dra ur kablarna ur den. Nån sleeving master som kan förklara?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

kapa sladdarna o löda ihopa dem igen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också hoppat över den, antar att du menar ATX-kontakten...

Man lär ha ett specialverktyg som man får med när man köper vantec sleevingkit , tror jag det var...

Jag skulle inte rekomendera att klippa den, det blir nog inte så snyggt... Det är väl därför man sleevar?

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk
Medlem

Well SÖK ffs!!

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

ett varnande finger: håll inte emot med tummen när du drar ut kontakterna från plastbiten... jacket jag fick har nu nästan efter 1,5 veckor växt tillbaka.

Permalänk

I värsta fall kan du köra med eltejp eller buntband och gömma bakom moderplåten..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Well SÖK ffs!!

Fint svar! Du borde bli president i usa...

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickykid

Iof. kvalificerade han sig redan när han hittade "On"-knappen på datorn, men ändå ett rätt så onödigt inlägg.
Man kan ju spekulera lite i hur han skulle sökt på ovanstående frågan.
Typ: "sleeve + ATX-kabel + 20/24 pinnars" ^^

--- O.T
Köp tjock eltejp på Biltema, bra till allt möjligt.
Silvertejp till sleeving kanske? skulle nog bli snyggt...

Visa signatur

E6320 | 2gb DDR2 800mhz | asus 7800gtx extreme | 500gb.
PIII 1ghz@1.125 | 640mb ram | 1*10gb 1*80gb | GF3Ti200 @237co 502m | 3Dmark 01 =5513

Permalänk
Medlem

det är så stelt att sleeva med tejp... jag sleevade min med el-tejp förut, gick knappt att böja =/

Visa signatur

..::Nf7 V2.0 -|- Barton 2500+ @ 2315Mhz 1.8Vcore -|- Geforce4 Ti 4200 -|- corsair twinx 512MB pc3200 2.9Vdimm -|- 47-48 grader @ full-load 39-42 @ idle -|- Vattenkylning: Maze3 -|- Black ice extreme (2x120mm fläktar) -|- dual floppy bay reservoir -|- 2x Hydor Seltz L30 pump -|- tygonslang, ½" allaround::..

Permalänk

Vulktejp?

Kanske kan fungera som en lösning?

Är inge vidare haj på detta med sleevning men efter vad jag har läst verkar detta vara en bra grej :)...... Vulktejpen alltså.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

jag fick loss min gamla med ett par spetsiga metallbitar fast det tog ett jvla tag kan jag säga>.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trickykid

O du vill?

Ja menar mest på att denna frågan har varit uppe förmånga gånger.. Här finnns ett par guider om _exakt_ detta ämnet.. Förstår dock inte hur de kan vara så svårt o söka innan man gör en tråd..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Så här gjorde jag...delade upp kabeln i två..

se bilder på http:\\hem.passagen.se\macke840927\Index.htm

Permalänk
Medlem

Vore iofs jävligt coolt att sleeva med silvertejp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
O du vill?

Ja menar mest på att denna frågan har varit uppe förmånga gånger.. Här finnns ett par guider om _exakt_ detta ämnet.. Förstår dock inte hur de kan vara så svårt o söka innan man gör en tråd..

Jag ber dig för din egen skull att skita i att göra ett så onödigt inlägg igen för annars måste vi nog ringa till akuten för hopplöst dryga människor.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaDDie
Jag ber dig för din egen skull att skita i att göra ett så onödigt inlägg igen för annars måste vi nog ringa till akuten för hopplöst dryga människor.

Suck.. Jaja skit samma.. Ja tycker bara att de e onödigt som fan att lägga upp en tråd om nåt som de redan finns bra information om... O kom inte o säg att han har sökt för då e han riktigt dålig på det.. Här e en helt vanlig faq som ja hittade skit lätt.. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39948...

Visa signatur

Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Tejpa kontakten mot kabeln, trä över kabelstrumpa och krympslang... lite svårt att förklara kanske .. Både strumpa och slang måste vara ganska stora... För på mitt agg är det omöjligt att ta ur "pinnarna" och orka märka alla kablar och klippa

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk
Medlem

är det ingen som kan söka?
finns 511 trådar om sleeve, med guider, bilder etc.

annars, klipp av kablarna och gör vad du vill..
annars kan du göra det lite stiligare genom att peta ut alla stift ut kontakten, trä över en lämplig kabelstrumpa, sätta det ev krympslang.
sen peta tillbaka alla stiften i atx-kontakten igen.

done.
svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem

Hänvisar till denna tråd, komplett med stiliga bilder och allt:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39948...

Permalänk

Tack Snus, sökte, men hittade aldrig den tråden....

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]