Permalänk
Medlem

Mycket intressant läsning på www.antipiratbyran.com nu
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4989133

Chansar att en viss tjallare kommer ha bajs i brevlådan rätt snart.

Permalänk
Medlem

www.antipiratbyran.com funkar inte för mig iaf.
Går inte att pinga och whois ger typ ingen info alls.

Permalänk
Medlem

Jag får 200.69.195.200 som svar men den är rätt nerlastad, 611ms.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
MEN det är inte det APB gör, utan de sätter dit de stora fiskarna. Precis som det bör vara. Det är de som orsakar den större skadan och det är just de som gör det möjligt för de mindre fiskarna att kunna utföra sitt lagbrott.

Bra sagt! Vore väldig kul om övriga på detta forum fick in det i sina "fildelarhjärnor" också. APB har och kommer aldrig att kunna kontrollera varenda internetansluten användare, analogt som staten inte kontrollerar varenda husåll för hembränning

Permalänk

Seriöst vad är det som händer, är väldigt förvirrad??? jag läste på http://www.antipiratbyran.com/ och där stod det om den där Peter, de har alltså registrerat IP nummer m.m. Dags att sätta stopp för internets Gestapo?

kan ngn lösa detta åt mig?

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Seriöst vad är det som händer, är väldigt förvirrad??? jag läste på http://www.antipiratbyran.com/ och där stod det om den där Peter, de har alltså registrerat IP nummer m.m. Dags att sätta stopp för internets Gestapo?

kan ngn lösa detta åt mig?

AUH (Arga Unga Hackare) har lyssnat på APBs mail och kommit fram till vem det var som tjallade, den Peter de anger där. Det är inte APB som publicerat den där informationen alltså.

Permalänk

Så det är Peter som ska smisk.

ok tack för det där, saker och ting klarnade upp nu Det är trots allt söndag natt

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem

..

så går det..
Rätt åt de dock..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

fransk fildelare friad *S* HURRA! är ett genombrott på gång?

Fransk fildelare friad
Inlagd: 2005-03-12 18:47
En IT-student, som stämts av 17 stora filmbolag för att ha laddat ned 488 filmer från fildelningsnätverk, har friats av en fransk domstol. Mannen ska ha laddat ned filmerna, bränt dem på DVD och sett dem med ett begränsat antal vänner. Enligt rätten är detta inte att betrakta som ett upphovsrättsbrott, då han betalat kassettersättningsavgift på de tomma skivorna och inte spridit filmerna vidare i stor skala eller visat dem för en större publik.

Domstolens bedömning är intressant, eftersom den kan komma att påverka även andra länder som antagit EU:s direktiv om skärpt upphovsrättslag från 2001. Den svenska upphovsrättslagen förväntas anpassas till direktivet 1 juli i år, men har tidigare skjutits upp flera gånger.

Den svenska lagändringen innebär att nedladdning av upphovsrättsskyddat material utan upphovsmannens tillstånd kriminaliseras, samtidigt som kassettersättningsavgifter införs på bland annat tomma DVD-skivor. Om den så kallade privatkopieringsrätten inte utvidgas även i Sverige, kommer alltså svenska fildelare kunna bestraffas, trots att de redan ersatt upphovsrättsinnehavarna genom att köpa tomma media. En sådan situation, då själva användandet av ny teknologi blir olaglig, skulle vara högst ohållbar.

____====SUG PÅ DEN DU PONTEN====____

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
fransk fildelare friad *S* HURRA! är ett genombrott på gång?

___====SUG PÅ DEN DU PONTEN====____

WORD!

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
trots att de redan ersatt upphovsrättsinnehavarna genom att köpa tomma media.

va?? jag hänger inte alls med=)

Permalänk
Medlem

Köper man tomma kassetter skivor etc. Så ingår i priset en avgift som går till upphovsrättsinnehavarna.

Sjuk tycker jag då de har den för att dom anser att alla som köper tomma skivor etc. kopierar material illegalt.

Visa signatur

MCP Web Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n_wolle
Köper man tomma kassetter skivor etc. Så ingår i priset en avgift som går till upphovsrättsinnehavarna.

Sjuk tycker jag då de har den för att dom anser att alla som köper tomma skivor etc. kopierar material illegalt.

men låt säga att jag givit ut en skiva med skyddad musik, ska jag alltså ha en liten del då? hur fördelas det?

Permalänk
Medlem

STIM delar ut pengarna...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker det verkar nått stort fel med rättsamhället och mycket obehagligt när en förening kan slänga upp en miljon i tingsrätten och få igenom en husrannsakan på relativt lösa grunder. Hörde precis att Jonas Birgersson & jens of sweden JO-anmäler. Skönt att någon reagerar

Visa signatur

JP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
bahnhof ska stämma nu för den illegala räden,

http://www.idg.se/ArticlePages/200503/14/20050314134133_IW/20...

Nej, inte SKA.
KANSKE ska.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
är http://visionweb.se/jo/ nere??

Ja alltså..

Webservern svarar ju med att filen/katalogen inte finns.

"Not Found
The requested URL /jo/ was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.33 Server at visionweb.se Port 80"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Ja alltså..

Webservern svarar ju med att filen/katalogen inte finns.

"Not Found
The requested URL /jo/ was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.33 Server at visionweb.se Port 80"

jupp APB har samlat in tillräckligt med personuppgifter nu så dom kan stämma fler folk. det räcker väl att man är emot dom som bevis.

Permalänk
Avstängd

sidan ligger ju på ett företags sida, tror ite företaget gillade att den låg dära ... får se..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,616140,00....
ohh, vad jag skrattar >D

"Kan du inte säga till internetleverantören att fixa hemsidan? säger jag. (reporter på aftonbladet)"
"- Leverantören heter Bahnhof och det är inte läge att gå ner till dem i dag. (Henrik Pontén)"

så klockrent ;P

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,616140,00....
ohh, vad jag skrattar >D

"Kan du inte säga till internetleverantören att fixa hemsidan? säger jag. (reporter på aftonbladet)"
"- Leverantören heter Bahnhof och det är inte läge att gå ner till dem i dag. (Henrik Pontén)"

så klockrent ;P

kankse skulle bytt leverantör innan raiden

Permalänk
Medlem

Teoretiskt borde det säkraste stället att sätta en ftp-server vara hos Bahnhof, det lär ju inte bli lika lätt att få till ytterligare ett tillslag där precis. Eller ens att det är aktuellt inom den närmaste tiden.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

saxat från aftonbladet:
"Det är lätt att kopiera en film och skicka iväg till några kompisar, hur brottsligt det än är."

från advokatsidan på piratbyrån:
"Får man ge bort kopian och i så fall till vem (kompisar, bekanta, grannar....)?
Du får endast utnyttja din privatkopia för enskilt bruk. Att ge bort ett sådant exemplar till någon i bekantskapskretsen är helt ok. "

nån har fel o jag sätter en slant på aftonbladet...
fan, kvällspressen är like källkritisk o undersökande som, som ett jävla internetforum!
;D

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

aftonbladet är partiska ... dom säljer musik och vill så klart få folk o tro det e olagligt o kopiera .... dom e en part i propagandan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
aftonbladet är partiska ... dom säljer musik och vill så klart få folk o tro det e olagligt o kopiera .... dom e en part i propagandan.

Och då skulle man inte göra artiklar som denna http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,611839,00.html

Permalänk
Medlem

att dom vinklar artiklar som dom vill får man väl ta, men när dom ljuger rakt upp o ner!

aja, det är som sagt aftonbladet, att jämföra dom med skvallertidningar är en förolämpning mot skvallertidningarna....

lackade ur o skickade ett mail till artikelförfattaren, ett syrligt sådant..

läste lite om URL, man skulle kunna sätta upp en ftp o ladda upp alla sina filmer/musik där o sen låta familj och "vänkrets" ta del och dom kan dela själva också, helt lagligt.
eller cyklar jag?

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.