World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
präst är inte direkt lätt, är level 13 nu och när jag ska sola en lvl 13 mob tas nästan all mana och ½ av livet... sen kan vi inte återfå mana på något snabbt sätt heller :/

rätt svårt ja.. men det blir lättare på högre lvl

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Präster är grupp djur så det är jobbigt att komma upp i lvl's till att börja med. Runt lvl 30 släpper det lite men det kommer aldrig vara lätt att levla solo.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

vilken proff är lättast att få upp snabbt?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
präst är inte direkt lätt, är level 13 nu och när jag ska sola en lvl 13 mob tas nästan all mana och ½ av livet... sen kan vi inte återfå mana på något snabbt sätt heller :/

Är på lvl 32 nu och det e fan inte lätt en då. väntar på lvl40 själv och hoppas det blir lite bättre. jag har hålt på att gett upp den ett par gånger för den itne e så kul att lvl med.

Är det bara jag som har problem med Wow. jag blir utkastad ur serven och ibland blir det nåt fel som inte går att skicka till blizzard. och det händer dagligen. spelet skit buggit efter den nya patchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

Vill du hämta resurser så är väl skinning det snabbaste, bara ta egna och andras mobs och skinna. Har du råd att köpa resurser och bara vill skappa så är det väl nästan vilket som. Leatherworking och Tailoring är väl något billigare än Blacksmithing.

Kör själv Blacksmithing/Mining, och tycker det är grymt kul. Dock jobbigt att gå upp i mining då man alltig måste hitta nya veins... och smithen kräver en väldig massa olika ingredienser om man vill göra något som säljer bra....

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

skinning eller tailoring, cloth och beats finns du nästan överallt.

EDIT: Var då fan att man aldrig får vara först!

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Citat:

Skinning.

Permalänk
Medlem

Jag har inga som helst problem att sola med min präst, och så har det varit sen lång tid tillbaks. Är lvl 42 numera. Min egna bästa soloprestation var när jag tog en named boss och två minions som var lvl 39 och 2x37 när jag själv var lvl 38. Hårt förstås, men fullt möjligt.

Är Shadowspeccad och har max Improved PW: Shield också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Du har inte spelat priest va? När man healar får man aggro från Alla fiender som är med i fighten. Högre level på prästen = Mindre aggro, om prästen sätter på "rätt" talents iaf. Om han bara healar och får aggro så är det NI andra i gruppen som gör fel eller inte fattat vad ni ska göra. Paladins/warriors är inte med i gruppen för att göra specielt mycket skada, ni ska bara stå där och hålla aggro ;). Visst ni kan göra skada, men ser ni att en mob kutar mot prästen ska ni komma och försöka få bort aggron. Sen om prästen slänger massa dmg-spells så får han givetvis skylla sig själv ^^

Sen kan jag säga att det är precis likadant för oss präster, det finns hur många som hellst som inte fattat det här med Heal=aggro. Många tror att vi klarar oss fint med 1-2 mobbs på oss och att vi ändå ska kunna heala

Nej jag har inte spelat priest. Men frågan är HUR vi skall ta tillbaka aggro? Paladins har en Seal som ger mer aggro och den judgade jag hej villt på oss tanks. Hlälpte inte ett dugg.
Vi tokslog och kastade kraftiga magier men nej.....Priesten blev tvungen att vara tank och vi (jag) healer.
En rättelse... priesten kastade inga offensiva magier utan helade bara oss. Det räckte för mr Backlash draken... nu klarade vi ju questen ändå, så jag skall inte klaga.
han var ju tvungen att heala oss för vad skulle vi annars ha honom till om han inte fick vara offensiv?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har ni problem med å hålla borta aggro på prästen, ha en paladin i partyt, se till så att prästen alltid har Blessing of Salvation och använd Seal of Fury så ordnar de sig.

Prästen ska heller inte va allt för låg lvl jämnfört med dem andra i partyt.

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

Har två delar i Valor-settet (Bracers + Bälte) , bara 6st kvar

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

körde stockades igår..
3 rouges och 2 druids.
slaktade rejält

Nästa gnomeregan, lvl 32 human rogue nu

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
körde stockades igår..
3 rouges och 2 druids.
slaktade rejält

tips var inte 3 rogues in gnomeregan.. gick inte så bra för oss

Permalänk
Medlem

Level 35 nu. Ska kämpa mig upp till 36 imorrn eller så.

Permalänk
Medlem

ingen som har ett oöppnad wow att sälja, eller vet var man kan få tag i de?

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Vart skickade du det mailet? Jag har gått och funderat på det i sedan lvl 30. Jag måste byta frisyr, valde verkligen fel och nu när jag är lvl 54 så känns det mer och mer fel. Jag kommer snart att skaffa en hjälm som visar håret och det är inte kul :/. Sedan så visade det sig att jag hade fått en piercing, nått som jag inte märkte förrens vid lvl 30. Som sagt vart har du skickat det förslaget?

Jag Gick in på GameMaster och skickade ett mail inom Character..

Så dom svarade på det kom på emailen sen

Permalänk

Ingen lvl 47-49 paladin @ Shattered hand som har lust å göra upp?
Är en lvl 48 shaman som gillar att duellera med paladins då klasserna är ganska lika varandra.. Alla paladins jag hittar fegar bara ut :/

Men alliance är i regel fega..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
En rättelse... priesten kastade inga offensiva magier utan helade bara oss. Det räckte för mr Backlash draken... nu klarade vi ju questen ändå, så jag skall inte klaga.
han var ju tvungen att heala oss för vad skulle vi annars ha honom till om han inte fick vara offensiv?

Det är en balans, och en bra präst ska kunna hitta rätt nivå på den. Det är träning som gäller.

En mycket viktig sak är om det är strid mot många mobs eller en boss med minions. Slår alla spelare på en mob så är det nästan omöjligt att hela, för att mobs som ingen slår på har väldigt låg aggro och så fort man helar kommer ett koppel springande mot prästen.

Man måste slå på alla mobs som är i combat, det går inte att koncentrera på en för att få ner den fort (i undantags fall kan det vara bra, men då ska alla vara med på det).

Ett mycket viktigt balansverktyg är Fade. Om man helar så mobs vänder aggro mot prästen kan man vända dem med Fade. Se till att avvakta med heal omedelbart efter detta, för annars kommer mobsen tillbaks så fort Fade släpper (så att partyt får upp mer aggro mot mobsen igen).

En taktik mot bossar är att göra pre-shield på maintank och låta han gå in först och bygga upp aggro. Fast vänta inte för länge med heals bara.

Blev kanske lite mer generellt hur präster kan fungera med heal, så quoten är inte helt korrekt.

Permalänk
Medlem

hinner nog 50 idag.. halva mätarn kvar.. lite mer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är ganska ny i wow, valde enchanting som proff. Nu undrar jag hur jag får tag i ingredienserna till detta, jag vet att man ska disenchanta items, men jag får aldrig några lesser magic* (glömt vad dem heter) får bara det gröna. Någon som kan hjälpa mig?

Sen undrade jag om man kan byta proffs efter att man har valt dem?

Visa signatur

| AMD Athlon64 3500+ Winchester @ 2640mhZ | GainWard 6800GT | 2x Crossair Value PC3200 512Mb | MSI K8N Neo-2 Platinum | Thermaltake Tsunami | Razer Diamondback |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Ingen lvl 47-49 paladin @ Shattered hand som har lust å göra upp?
Är en lvl 48 shaman som gillar att duellera med paladins då klasserna är ganska lika varandra.. Alla paladins jag hittar fegar bara ut :/

Men alliance är i regel fega..

Inte på min server (SilverMoon) Där är alla Hordes extremt fega

Permalänk
Medlem

Ibland undar man om de lagt in en avkänning vad man är för en klass när den väljer drops från mobs:)
Som warlock behöver man http://www.thottbot.com/?i=10477 som inte är nån speciell i vanliga fall till ett quest för att få en chestarmor som ger +10STM och +17INT. För att få den behöver man http://www.thottbot.com/?i=10050 alternativt köpa på AH(dyrt). Den pattern går bara att raida i Darkshore jag gick dit o grindade ett bra tag, men gav upp till sist.
Berättade det hela för en polare i guilden som gick dit med sin mage på kul och han fick det på 2! dropen. Tur för mig att han är snäll;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Level 35 nu. Ska kämpa mig upp till 36 imorrn eller så.

UD warlock right? I så fall vad har du för build?

Permalänk

hehe.. Blizzard har inte dratt några pengar för mig ännu.. har spelat sen EU final släpptes.. ca 2 månader alltså.. Har Visa Electron, Kontot har frusits för mig 2 gånger men då har jag bara skrivit i kort nummer så har det gått och spelat igen.. Electron är ju ett betalnings alternativ så.. Nån som har samma "problem"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eighty9
UD warlock right? I så fall vad har du för build?

Stenhård afflicition. Jag har satt fem poäng i demonology för att få extra stamina, resten i affliction.
5 Supression
5 Improved Corruption
2 Improved Life Tap (Funderar på att stryka den)
1 Amplify Curse
2 Nightfall
4 Fel Concentration
1 Siphon Life
1 Improved Curse of agony

5 demonic embrace

Så har jag satt hittils iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
hehe.. Blizzard har inte dratt några pengar för mig ännu.. har spelat sen EU final släpptes.. ca 2 månader alltså.. Har Visa Electron, Kontot har frusits för mig 2 gånger men då har jag bara skrivit i kort nummer så har det gått och spelat igen.. Electron är ju ett betalnings alternativ så.. Nån som har samma "problem"

Istället för att "lura" Blizzard så kan du säga åt dom att du har problem med att den inte drar pengar, hade jag gjort, hade inte velat riskera att kontot stängs eller så.

Permalänk
Medlem

Är Night Elf en bra warrior-ras? Shadowmeld för att gömma sig, extra resistance har dvärgarna och gnomerna också, 1% större dodge-chans och wisp är ju alltid trevligt. Gnomernas escape artist är bra mot druider/mage, men druider verkar vara instant-death för warrior. Humans har +5 sword och mace, men inga andra bra racial (kanske perception, men rogues är ändå inget problem).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
körde stockades igår..
3 rouges och 2 druids.
slaktade rejält

Körde Stockades solo vid lvl 42 Gav naturligtvis inget XP utan jag gjorde den questen för att jag hade den liggandes och var lite nyfiken.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Istället för att "lura" Blizzard så kan du säga åt dom att du har problem med att den inte drar pengar, hade jag gjort, hade inte velat riskera att kontot stängs eller så.

Antar att jag får göra det.. Försöker absolut inte "lura" dem men va fan.. ska jag påminna dem om att ta mina pengar? vad är logiken i det? Det är liksom inte mitt fel att dem inte tar betalt så.. nä, jag låter det vara.. Kan ju knappast stänga kontot då det är dem som inte har riktig koll

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nån som har länk till nån priest pvp build?

Visa signatur

arrwhh