Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ett nytt "riktigt" strategispel?

Permalänk
Medlem

Ett nytt "riktigt" strategispel?

Lata/stressade personer läs sista raden, ni andra kan gärna läsa allt

Tjena!
Sitter här o lirar cs, ms röj, och liknande spel. Det låter kanske underhållande, men det e motsatsen. Känner hela tiden en saknad av Age Of Empires (1&2), Starcraft och liknande strategispel. Jag har spenderat mer än 1 tusenlapp på spel som: age of mythology, dawn of the modern world, warcraft III, och liknande, alla dessa känns väldigt.. oproffsiga? att spela. Väldigt svårt att förklara vad jag menar, men det känns helt fel att spela dom, känns inte som att man har 100% kontroll. Allting känns för flummigt. Sitter o väntar på Age Of Empires III, hoppas innerligt på att det kommer ha samma känsla som 2an.

Men.. det lär komma runt vintern 2005/2006. Måste ju ha något skoj o göra framtillsdess! Så vilket spel ska jag lägga mina pengar på??? Age2 och starcraft känns lite förlegade nu, speciellt då man har en ganska ny vürsting dator.

Säg alla strategi spel som ni tror jag skulle kunna gilla, alltså samma känsla som AGE 2, WC2, Starcraft, gärna som inte är så gammalt, man vill ju fortfarande ha chans o bli bäst... tack på förhand för alla bra svar!

Permalänk

http://www.abandonia.com/games/57/Settlers_2_Gold/Settlers2Go...

Bättre blir det inte;) Gammalt men fortfarande bättre än cs och Ms Röj:p

Testa Imperial Glory och Act Of War om du är ute efter nyare grejer...finns demo av båda på FZ!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Jag antar att du vill ha strategispel med topdown view där man bygger byggnader osv. Men jag skulle vilja rekommendera Operation Flashpoint. Ett väldigt realistiskt krigspel i första person. Du leder en pluton. Mycket taktik och strategi faktist.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

settlers 2 kan vara lite roligt, om man har typ 9999999 timmar o slå ihjäl, då det enligt mina erfarenheter tar timmar innan man möter fienden

Imperial Glory och Act Of War ska jag kolla upp snabbast möjligt, men vad är det där FZ?

e inte sugen på FPS spel, sry cloudstone, bara strategi topdown view, bygga hus, bygga armé, vinna över fiende armé, förstöra fiende hus, vinna.

Permalänk

FZ=www.fragzone.se
Imperial Glory spelet är rätt grymt, har testat demot och det var gott om härlig krigsaction.

Permalänk
Medlem

rise of nations ... men det är ganska gammalt

Visa signatur

Jag är kung

Permalänk

Total Annihilation, eller om du vill testa en annan stil med riktig strategi, Rome: Total War.

Permalänk
Medlem

Två titlar som ska komma ut ganska snart:

Age Of Empire 3
Empire Earth 2

Jag ser fram emot att se AoE 3, men tyvär har de hoppat fram lite i tiden.
Men man ska alltid vara öppen för nya idéer.

Visa signatur
Permalänk

Ett riktigt strategispel är Hearts of Iron2 men det är nog lite tröskel att sätta sig in i den och grafiken är ka nske inte tipp topp.

Civilization3 är ett sjysst turbaserat strategispels om du kan döda mycket tid med.

Permalänk
Medlem

american conquest är rätt så kul.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Rome total war! Grymt snyggt, och hur bra som helst.. kostar väl en 400:- kanske mindre... Kan rekommenderas..

Visa signatur

Skalmoan

Permalänk
Medlem

glömde säga en grej! helst inga turnbaserade, då jag vill ha full fart.

hmm.. rome total war har jag redan, visst, det är mycket strategi, är ganska snyggt o så, men den snabba känslan?

annars verkar dom flesta spelen vara ganska gamla... det ska vara så nya som möjligt, så man kan satsa lite...

Permalänk

Starcraft ! !

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Battle for middle earth är rätt schysst nytt strategispel, det är inte riktigt som warcraft starcraft etc. men ganska lika -.-

Permalänk
Medlem

Provat dessa?

Command and Conquer: Red Alert 2 + exp "Yuris Revenge"
Command and Conquer: Tiberian Sun

Tycker t ex Tiberian Sun är mycket roligare än Generals.

Permalänk
Avstängd

som andra sagt, glöm nu inte Total Annihilation. underbart spel! (just köpt det från bukten).

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

Testa Ground Control. Finns att tanka gratis här: http://www.fileplanet.com/promotions/groundcontrol/

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

battle for middle earth och C&C ska jag kolla upp.. men dom andra spelen e ju typ super gamla? nya spel tack

Permalänk
Medlem

Ground Control är väldigt snyggt för sin ålder, innehåller en bra story, har många bra strategielement (olika skada fram och bak på fordon osv). Tycker du ska ge det en chans iaf. Dessutom är det svenskt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

håller på o tanka ner demo på act of war just nu, fast Ground Control verkar allt för gammalt, om jag ville spela gamla spel skulle man aldrig släppt AOE2..

Permalänk

Warhammer 40000: Dawn of war är ett relativt nytt RTS som det är mycket fajt i. Inte så mycket strategiaspekter i det men det är mycket krig och snyggt. Om det är det du är ute efter så tycker jag du kan slänga ett öga på det.

Permalänk
Gäst

Ground Control 2 kan du alltid prova, men varken 1:an lr 2:an innehåller något i form av basbyggande. I 2:an kan du däremot samla resurser, eller liknande, vilket inte finns i 1:an. Bäst strategispelet som finns, tycker jag då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krippe
håller på o tanka ner demo på act of war just nu, fast Ground Control verkar allt för gammalt, om jag ville spela gamla spel skulle man aldrig släppt AOE2..

Ground Control 2... kanske? snyggaste jag sett inom genren!
förbannat snabbt och roligt oxå

Permalänk

Rome total war måste du ju lira. Det är strategi så det bara stänker om det. Lite trist att köra online dock eftersom det finns många, erh tja hur ska man utrycka det "campers med awp" altså som fegar som faen.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

hehe, jasså, det fanns en 2:a, den ska jag kolla upp snarast
har suttit o lirat act of war ett tag nu, tyckte det hade en lite halv bra känsla, får typ samma betyg som WC3 av mig.

har läst lite om det där warhammer spelet, var skeptisk först när jag såg namnet, men det är nog värt en lite närmare titt.

tack för alla bra förslag! fortsätt gärna langa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag antar att du vill ha strategispel med topdown view där man bygger byggnader osv. Men jag skulle vilja rekommendera Operation Flashpoint. Ett väldigt realistiskt krigspel i första person. Du leder en pluton. Mycket taktik och strategi faktist.

ofp är skit kul men det är inte det han är ute efter. testa "tTotal Annihilation" (tror det stavas så)

Visa signatur

"hey litsen!"

Permalänk
Medlem

Sudden strike 1 & 2.

Total war serien.

Cossacks 1 & 2an som kommer snart som ser väldans lovande ut.

American conquest, samma skapare till cossacks.

Soldiers: heroes of world war 2

Och Imperial glory är skitskoj, testat demot och det verkar bli jäkligt bra, även ifall dom har snott jävligt mycket ifrån total war serien ;).