Doom 3 Resurrection of Evil

Permalänk
Medlem

haha gravity gun....den va roli

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
hmmf jag tycker vi ska skapa ett doom 3 EXP hamachi nätverk så kan "piraterna" och vara med och lira via LAN game

Låter som en bra idé!

Edit: slyswat: Vad menar du?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Jag fixar ett nytt rum för doom 3 och Resurrection of evil

Info:

swec-doom

Password : swec

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: JA D3 är bättre än HL2

AMEN!

Och ni som inte tycker att d3 är det minsta pirande. Spela med ordentloga inställningar, när det är mörkt ute, på svårt! Konstigt att ni inte blir skraja om ni spelar på normal eller easy och bara mejjar igenom hella spelet utan uttmaningar.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

D3 var bitvis riktigt bra, men bitvis väl begränsande. Förhoppningsvis fixar de till de bristande elementen i expansionen.
En grymt bra sekvens i D3 var rätt tidigt i spelet när man gick igenom en mängd maskinrum. Sedan kom man in i ett litet rött rum där det hängde en döding från taket. Bakgrundsljudet var rejält psykande där, sedan i nästa rum hoppade en imp på en rakt i ansiktet. Rejält svårt på hard.

För min del slutade jag spela mot 70% av slutet när banorna blev helt fyrkantiga och totalt repetiva, min dator klarade inte riktigt av spelet heller tyvärr så hackade som fan när ett monster hoppade fram.

Men jag måste ändå säga att D3 nästan känns mer speciellt än HL2, jag trodde HL2 skulle krossa D3, men jag minns fler speciella moment i D3 än i HL2.

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
D3 var bitvis riktigt bra, men bitvis väl begränsande. Förhoppningsvis fixar de till de bristande elementen i expansionen.
En grymt bra sekvens i D3 var rätt tidigt i spelet när man gick igenom en mängd maskinrum. Sedan kom man in i ett litet rött rum där det hängde en döding från taket. Bakgrundsljudet var rejält psykande där, sedan i nästa rum hoppade en imp på en rakt i ansiktet. Rejält svårt på hard.

För min del slutade jag spela mot 70% av slutet när banorna blev helt fyrkantiga och totalt repetiva, min dator klarade inte riktigt av spelet heller tyvärr så hackade som fan när ett monster hoppade fram.

Men jag måste ändå säga att D3 nästan känns mer speciellt än HL2, jag trodde HL2 skulle krossa D3, men jag minns fler speciella moment i D3 än i HL2.

/A

Kortfattat är det 2004,s 2 bästa spel

Visa signatur

Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

gravity gun i doom 3, psthahaha, vem fan kom på den :S.....ojah HL 2 äger doom 3 än så länge, tröttnade på doom 3 efter 5 min, doh.,,, mår illa när ja tänker på d

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns ingen mod till HL2 som lär alla spelare att skriva snyggt?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slyswat
gravity gun i doom 3, psthahaha, vem fan kom på den :S.....ojah HL 2 äger doom 3 än så länge, tröttnade på doom 3 efter 5 min, doh.,,, mår illa när ja tänker på d

äru full?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [lum]
AMEN!

Och ni som inte tycker att d3 är det minsta pirande. Spela med ordentloga inställningar, när det är mörkt ute, på svårt! Konstigt att ni inte blir skraja om ni spelar på normal eller easy och bara mejjar igenom hella spelet utan uttmaningar.

"Tyvärr" är det ett måste att lira D3 i en kolsvart rum, annars sumpar man hela spelkänslan. Att sitta att spela i dagsljus är helt bortkastat, och många av de som totalsågar spelet har säkert testat det just så.

Själv är jag mer imponerad av grafikmotorn än av själva spelet, och det är den största anledningen till att jag spelar Doom 3 lite då och då än idag.
Iofs är det mest ljus och skuggor det handlar om, men det är så vansinningt snyggt gjort att man blir lika förvånad varje gång man kör igång spelet.

Jag avvaktar dock med att beställa Roe och inväntar några recensioner. Men många pirater på diverse forum verkar tycka ett det känns mer som ett spel än en tech-demo den här gången, och det låter ju positivt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Kul att de fortsätter på inslagen väg, att ha det så mörkt så att den "fantastiska" grafiken försvinner. Och "de nya monstren" lär man ju inte se röken av, för allt de svarta som är framför allt.

Tråkigt att de inte kunda göra spelet i mer färger än svart och rött.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

nej ja e inte full

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det är du. G-gun fanns i d3 motorn redan vid lansering. Användes som devtool när de gjorde tech demos och sånt. Och jag antar att en motsvarighet finnes i alla spel som använder den fysikmotorn. Men den platsade inte riktigt in i storyn smidigt och de var under tidspress osv. Så de skippa den. Eller sparade den till expansion.

På tal om story...de glömde vist och ta med den i HL2.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slyswat
nej ja e inte full

va bara lite torr, ursäkta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det är du. G-gun fanns i d3 motorn redan vid lansering. Användes som devtool när de gjorde tech demos och sånt. Och jag antar att en motsvarighet finnes i alla spel som använder den fysikmotorn. Men den platsade inte riktigt in i storyn smidigt och de var under tidspress osv. Så de skippa den. Eller sparade den till expansion.

Haha håller med om det med story doom är helt klart bättre där. men annars var det rätt så likt doom3 som någon tidigare nämnde, men känslan sitter kvar lite halv läskigt

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Haha håller med om det med story doom är helt klart bättre där. men annars var det rätt så likt doom3 som någon tidigare nämnde, men känslan sitter kvar lite halv läskigt

Jag skulle faktiskt vilja påstå att variationen i hl2 är mkt större än vad den är i doom 3, MEN känslan i doom 3 är mkt goare, vapen fysiken är helt underbar i doom. Shotgun tillhör min favorit, hl2 kommer inte i närheten av den känslan. Se bara på HL,s mp5 den har 0 känsla. Pistolen är okej och gravity gun men ja är mer av en doom person jag =D

BTW: ikv så ska vi lira doom 3 via hamashi

kom gärna in på swec-doom rummet pw är swec

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du helt galen ? Det finns en mycket större och mer djup story i HL2. D3´s story är som tagen ur en kass hollywoodrulle. (förlåt)

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Är du helt galen ? Det finns en mycket större och mer djup story i HL2. D3´s story är som tagen ur en kass hollywoodrulle. (förlåt)

skriv gärna hur du upplever HL2's ''story'' och sen hur du upplever D3's story, ska bli kul att läsa. Dvs om du nu har spelar igenom båda spelen.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Jag tycker om både HL2 och Doom3. Bara för att man tycker om det ena måste det inte utesluta det andra.

Får väl se om jag ger mig i kast med D3's expansion.

Permalänk
Medlem

Woot, en ny expansion med ett evigt springande runt i trånga korridorer med endast en ficklampa till att lysa upp tillvaron med, fullt medveten om att runt nästa hörn kommer ett monster krypa på dig förmodligen uppifrån eller bakifrån...

NEJ TACK...skitspel imo

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att min replik startade så att denna blev en tråd som inte ägnade sig till topic, utan en fråga om vad som är bäst. HL2 eller D3. Låt oss säga att man tycker olika ok. Smaken är som baken delad.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Har någon spelat det? Hur är det med Dubbelskottgun?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Har googlat lite innan, och den ska finnas med i spelet lär va ganska nice

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, jag "råkar veta" att dubbelshotgunnen är väldigt trevlig.

btw så är jag gärna på i DOOM ikväll över hamachi.

Edit: Råkar också veta att "Hell-Time" också är trevligt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

bahaha längat efter att see Doom3 expansion sitter å lirar Doom3 nu tro jag har kommit typ vid mitten av spelet

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du tittar på trailern så kan du se dubbelshotgunen där , den ser rätt tuff ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
*nyheter i D3 RoE*

Hum, varför är jag ändå inte ett dugg sugen på att lira ännu en omgång Doom3? =/

Orkade mig igenom drygt hälften (ja, mestadels kväll/nattetid) innan jag tröttnade helt, ungefär som HL2.

Problemet med både HL2 och Doom3 är att de ger väldigt lite anledning att spela vidare, man är helt enkelt inte särskilt nyfiken på vad som kommer att hända.

Visst finns det lite bakgrundsstory i Doom3 genom PDAn, men det är i princip bara snack om det man redan vet har hänt, att helvetet bröt sig loss. I HL2 är det ingen story alls, jag spelade mest vidare för att titta på banorna. I Doom3 saknas även den anledningen eftersom alla rum ser likadana ut, efter att den inledande wow-känslan har lagt sig.

Nä fan, längtar tills det släpps ett FPS med bra story. Behöver inte vara fruktansvärt originellt eller banbrytande, bara man får något att sträva efter och utforska, och inte bara springa framåt genom korridorer.

Permalänk
Medlem

aja medan vi ändå snackar om Doom3 så undrar hur ska man kunna kolla på sina screen shots man tar dom lägger sig i screenshots mappen men dom spara till nån konstig fil kommer inte ihåg vad den heter hur kan man kolla på dom?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Är det kuslig känsla om man spelar doom 3 på xbox i ett mörkt rum på natten???

Visa signatur