Permalänk
Avstängd

KRITIK! på ny design

Hejsan, vad tycker ni om denna designen ?

Kritik behöver jag.

http://img163.exs.cx/my.php?loc=img163&image=designalka6xb.jp...

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Sluta skrika och ta det i den tråd du redan har!

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Avstängd

Fruktansvärt ful. Ett par gradients och lådor med bevel på. Lägg ner PS-filtrena om du inte kan använda dom.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk

- Skrikiga färger.
- Dåligt typsnitt.
- Lite för tydliga PS-effekter.

Shade6: Tycker du kan tona ner ditt inlägg lite. Känndes lite väl otrevligt.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Skit i de som inte har något vettigt att säga om din design. Man lär sig genom tiden.

- Inga bra färgkombinationer, finns väl inte så mkt färger direkt.
- Tråkiga länkar
- Tråkig struktur

Försök lära dig använda CSS och studera komplementfärger. Ta bort "bevel-konturerna"
och ersätt med t.ex. 1px konturer med mjuk färg som mjuknar in i bakgrunden. (CSS?)

Permalänk
Medlem

- Använd inte gradients, det är bara fult.
- Använd solida färger, det blir snyggare. För mycket grafik ger ett oseriöst intryck.
- Använd inga vanliga PS-filter som t.ex. skuggor, avfasning etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6
Fruktansvärt ful. Ett par gradients och lådor med bevel på. Lägg ner PS-filtrena om du inte kan använda dom.

jag håller med faktiskt.

Permalänk
Avstängd

Vilken CSS tutorial rekommenderar ni ? Helst på svenska. Så ni menar att man inte ska bygga upp hemsidan på tabeller. Hur ska man göra med CSS då ? Förklara jag är n00b, läst HTML i 2 veckor ! =P Gör hyffsade hemsidor imed att jag bara har läst i 2 veckor

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Avstängd

OJ

Ojsan. blev två stycken

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
Vilken CSS tutorial rekommenderar ni ? Helst på svenska. Så ni menar att man inte ska bygga upp hemsidan på tabeller. Hur ska man göra med CSS då ? Förklara jag är n00b, läst HTML i 2 veckor ! =P Gör hyffsade hemsidor imed att jag bara har läst i 2 veckor

Om du bara hållt på i två veckor så är det bra gjort.

CSS-grunder:
http://webdesignskolan.com/css/css.htm

Permalänk
Avstängd

Äntligen! Tack! . Snooze, alla andra ska kritisera mig som om jag har hållt på med detta i 5 år.

Thx Snooze !

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Men du har väl postat designer här i fler veckor än så? Tycker jag har sett dina "designer" överallt här... vet inte vad jag ska säga... men du kanske inte ska använda ett virtuellt webdesignföretag som innehåll i dina designer, det spär naturligtvis på uppfattningen om att du har försökt längre än 2 veckor... och det är bland annat du får så mycket kritik... skriv om jordloppor eller kaniner istället så kanske det blir andra resultat...

Kan tyvärr inte kritisera två staplade lådor och lite text... finns inget betydelsefullt innehåll, ingen grafik, inga former, inga lösningar... så det går inte att säga mer än: skrota och designa om...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6

Du sammanfattade ganska bra, men har lite att tillägga:

# Ska du ha en border på höger och vänster sida av "mainrutan" ska du också ha det i meny- och logorutan
# Jösses. Fonten i menyn. Dessutom bör texten ligga i mitten
# Sträcket längst ner ser ut att vara väldigt dåligt placerat jämfört med alla andra kanter.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Men du har väl postat designer här i fler veckor än så? Tycker jag har sett dina "designer" överallt här... vet inte vad jag ska säga... men du kanske inte ska använda ett virtuellt webdesignföretag som innehåll i dina designer, det spär naturligtvis på uppfattningen om att du har försökt längre än 2 veckor... och det är bland annat du får så mycket kritik... skriv om jordloppor eller kaniner istället så kanske det blir andra resultat...

Kan tyvärr inte kritisera två staplade lådor och lite text... finns inget betydelsefullt innehåll, ingen grafik, inga former, inga lösningar... så det går inte att säga mer än: skrota och designa om...

Jo, jag har hållt på med det här i 3 veckor. Men jag har bara kodat(HTML) i 2 veckor. Ska lära mig css nu, ni verkar rekommendera det.

Tack på förhand!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Hedersmedlem

Att designa snygga hemsidor har inget med kunskaper att göra, det är ren och skär talang. Alltså tänker jag inte säga något om hur ful sidan är, eftersom du inte ser det själv och inte kommer kunna lära dig något av min kritik ändå. Att lära sig verktygen för att förverkliga sina idéer, däremot, är en inlärningsprocess.

Och eftersom du enbart visar en screenshot(?!) på sidan, så blir det omöjligt att kritisera ditt kodande. Slutsats: Du får (ytterligare) en gnälltråd. Länka till koden så kan vi säkert hjälpa dig bättre.