Super Mario vs. Sonic the Hedgehog

Permalänk
Medlem

Super Mario vs. Sonic the Hedgehog

Vilken spelserie är bäst?

Super Mario spelen eller Sonic the Hedgehog spelen?

Valet är väldigt svårt. Två mycket bra spelserier helt klart. Men det får nog bli Mario som vinner för mig ändå. Har spelat det mer genom åren.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Super Mario, men det har kommit ut en del dåliga titlar, ex Super Mario Bros 2 var riktigt dåligt. Men Mario vinner ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomico
Super Mario, men det har kommit ut en del dåliga titlar, ex Super Mario Bros 2 var riktigt dåligt. Men Mario vinner ändå.

Har hört att SMB2 inte var tänkt att bli ett SMB-spel från början, däför det sticker ut så mycket från de övriga spelen.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Sonic!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd

Sonic, för han är sötare än en fet, medelålders, italiensk rörmokare som gillar jordnötssmör och sylt på mackan (iofs rätt gott, men ja) och är kortare än sin flickvän.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk

Super Mario helt klart. 1an, 2an och 3an var helt klart beroendeframkallande. Yoshi spelen på SNES var också kul.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Går ju fan inte att jämföra! Två superba spelserier! (Fast jag gillar Sonic lite mer )

Permalänk

Sonic 3 + Knuckles krossar varenda Mario spel. Det är sorgligt att se hur Sega behandlat igelkotten de senaste åren. Just nu ligger Mario över Sonic i kvalitet.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft någon Sega, så Mario för mig.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Sonic för mig

Visa signatur

where is the slyswat when you need one?

Permalänk
Medlem

Svårt val. När var mindre så föredrog jag Sonic, mest vare att spela nästan endast bestod utav att hålla pilen som pekade åt vänster och hoppa då och då samt SEGA:s "Störst, bäst, vackrast" attityd. Nu när jag senare jämför de 2 serierna på tex GBA så inser jag hur enormt tråkigt Sonic faktiskt är. Det är enormt långtråkigt då man knappt behöver någon finess, det har helt plötsligt kommit in 1345 nya olika karaktärer och rösterna har bara gjort allting helt fel. Titta även på deras senaste utannonserade spel i Sonic serien. Vi snackar om en badass igelkott med de senaste inom teknologin. "Shadow" kan flyga, slåss och allting som en supergenetisk igelkott skall göra och nu skall han tydligen springa runt med en fånig pistol. Wtf? Jämför man Sonic Hereos mot Super Mario Sunshine så har Sonic inte en chans.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt så skulle inte SMB2 vara ett mariospel. I Japan skulle det visst lanseras som "Doki Doki Panic!" från början, om jag minns det hela rätt. Men å andra sidan gillade jag SMB2 jäkligt mycket, eller, gillar kanske man ska säga.

Jag var för liten för att uppskatta Sonic till fullo när det kom. Därför röstar jag på Mario.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

lätt Mario

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

Mario givetvis.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Jag ägnade mer tid åt Sonic, men Mario vinner nog ändå.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Vad skulle min barndom varit utan Mario och Luigi?
..ungefär likadan kanske, fast utan de två små gulliga rörmokarna

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Sonic.
Fast då har jag inte spelat något Sonic spel som är gjort efter 94, så jag vet inte hur de nya spelen är.
Men ifall jag spelar Sonic 1 till megadrive nu så tycker jag fortfarande det är roligt, brukar ta fram segat någon gång om året och spela.

Permalänk
Medlem

Rolling around at the speed of sound. GAH! Sonic till GC är helt klart riktigt riktigt roligt =). Musiken sätter sig jäävligt bra den också.

Men jag röstade ändå på Mario då Inget sonic kommer i närheten av Mario 64.

Permalänk
Medlem

Mario. utan tvekan!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Av de äldsta spelen vinner sonic (tidigt 90-tal eller liknande). Springa och samla ringar... mums. Kan mest bero på att jag har starkast barndomsminnen av sonic eftersom jag bara hade smd. Har ingen erfarenhet av de nyare, men det är inget som lockar mig att prova på heller.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Testpilot

Säger Mario jag med, 3an är min favorit.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

att välja mellan super mario och sonic är ju som att välja mellan päron eller äpple...typ=/.

men jag skulle nog säga super mario lite svagt och det är för att super mario har haft många bra uppfäljare medans sonic bara har haft 2.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sonic helt klart.
Sonic 2 på Medadrive var favoritspelet på den tiden.
Sen när Sonic 3 kom så var det coop som gällde då Tails kunde flyga och bära upp Sonic till andra platser.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros 3 är tidernas bästa spel så, Super Mario

Visa signatur

Dude! Word!

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros. På arkad maskin(en joystick och två knappar)
Första som varva det < 12 min på färjan mellan Gotland och Nynäshamn
(var iaf första på den resan, stod parkerad vid den maskinen )
Spenderade ca 200-300kr(5kr/spelomgång) i enbart mario spel per år
Så mario, du får min röst!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Är uppväxt med en SEGA, så det blev Sonic för mig.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atomico

SMB2 var riktigt schysst enligt mig, kändes som en frisk fläkt eller något sånt.

Sjävklart så är Mario bäst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nagini
Har hört att SMB2 inte var tänkt att bli ett SMB-spel från början, däför det sticker ut så mycket från de övriga spelen.

Det är rätt, (det amerikanska) SMB2 är ett annat spel i grunden och är bara omgjort. Det riktiga SMB2 (japanska) kallas "The Lost Levels" i resten av världen.

Permalänk
Medlem

Sonic givetvis, tycker enbart om de äldre mariospelen. Sonic Adventure var riktigt bra, men inte uppföljarna tyvärr

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

super mario var ju det man växte upp med så det blir det självklara valet för mig, har dock sonic 1, 2, 3, Knuckles på sega saturn :).

Visa signatur

flamin bag'o shit