Permalänk
Medlem

Minnen spänningskompatibilitet

Hej!

Till min dator passar pc3200 ddr400 minnen non-ecc unbuffered, men spelar det någon roll vilken spänning de är på? D.v.s. kan jag stoppa in vilka minnen som helst bara det är pc3200 och uppfyller de andra specifikationerna?

Har kollat i bios men hittar inget om spänning där (kan varken se information om spänning eller reglera).

Söker man hos Dell eller Kingston hittar man minnen som ska vara testade för datormodellen men de är dyrare, och jag har inte hittat många detaljer i specifikationen annat än att de är just pc3200 på 200Mhz.

Enligt komplett.se finns ett par Crucialminnen på 2.5 volt som ska passa, men jag har hittat ett par kingston valueram som är billigare. Dessa ligger dock på 2.6 volt.

Dator:
Dell dimension 8300
Intel p4 2.6 GHz Northwood, Chipset i875p 800MHz FSB.

Jag har redan ett par minnen och tänkte alltså sätta in ett extra par.

Permalänk

har samma prob

Permalänk
Medlem

Re: Minnen spänningskompatibilitet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av calcon
Hej!

Till min dator passar pc3200 ddr400 minnen non-ecc unbuffered, men spelar det någon roll vilken spänning de är på? D.v.s. kan jag stoppa in vilka minnen som helst bara det är pc3200 och uppfyller de andra specifikationerna?

Har kollat i bios men hittar inget om spänning där (kan varken se information om spänning eller reglera).

Söker man hos Dell eller Kingston hittar man minnen som ska vara testade för datormodellen men de är dyrare, och jag har inte hittat många detaljer i specifikationen annat än att de är just pc3200 på 200Mhz.

Enligt komplett.se finns ett par Crucialminnen på 2.5 volt som ska passa, men jag har hittat ett par kingston valueram som är billigare. Dessa ligger dock på 2.6 volt.

Dator:
Dell dimension 8300
Intel p4 2.6 GHz Northwood, Chipset i875p 800MHz FSB.

Jag har redan ett par minnen och tänkte alltså sätta in ett extra par.

Du kan inte ha vilka minnen som helst.. Dell använder RDRAM, på komplett finns det sådana om jag har rätt för mig..

Visa signatur

>>Gigabyte 8IPE1000-G|P4 Prescott 3.0Ghz|1x512Mb Kingston|1x80Gb WD 1x40Gb Samsung|Gainward 6600GT 256Mb
>>http://ystad-online.no-ip.com
>>ahlm@kattkiss.com