Permalänk
Medlem

Telia 24, Netgerrp614v3, lite prob?

Hej,
har som sagt, anskaffad följande och har nu en aning problem med att få andra tjänster att fungera hela tiden.

Tex. webben fungerar, men om jag gör en ping till www.Telia.se teliasonera.com eller yahoo etc. så får jag 100% loss! alltså något är skumt!

Jag kan ibland inte ens köra ett TP test, för att den inte kan ladda ner serverlistan. Ibland verkar det fungera helt ok..

men är det bara jag som har detta underliga problem för tillfället eller låter det som en dålig router.... igen.. ? suck.. visst den är billig men WAN porten har jag hört skall klara mycket så därför tog jag den över 3com officesecure.. men den är nästan 3 ggr dyrare

Tack

HZ

Permalänk

jag har telia 24 och netgear 614v3
och mitt nät funkar perfekt !!!!

jag har testat tp test och det funkar
så du har nog något annat problem

Permalänk

www.telia.se / www.teliasonera.com kan du inte pinga iom att dom adresserna inte svarar på pingningar (såsom många andra sidor också spärrar).

Testa istället mot t.ex. www.sunet.se (eller ping.sunet.se)

Permalänk
Medlem

okej tack för hjälpen, det verkar som HTTP tjänster fungerar bra hela tiden, dock när man försöker göra för mycket till ftp, och servrar etc. så blir det stop, det är någon bugg i routern enligt Netgear forumet. Så jag laddade ner senaste firmware (beta) upgraderade och nu verkar det mer stabilt faktiskt. men man får se, jag har redan haft flera netgear rp614v2 som gått sönder helt enkelt, så man hoppas att denna version är bra