Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Lönt att köpa wow?

hur mycket tycker ni är minium man bör spela i veckan för att få ut något av wow, med tanke på att det kostar i månaden, jag är mycket sugen men hinner kanske inte spela så mycket som jag vill:(

Permalänk
Avstängd

minimum är väll såpass fort man vill bli högst lvl själv? du kanske bara vill öka med 1 lvl i veckan i början, för övrigt en riktigt onödig tråd, ring din psykolog istället.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

Om du har en till två timmar om dagen så är det helt klart prisvärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Om du har en till två timmar om dagen så är det helt klart prisvärt.

du säger det. jag kanske köper det imorgon om de har det inne

Permalänk
Medlem

0 TIMMAR! Blev bannad

Visa signatur

Shadyrecords & Aftermath

Permalänk
Medlem

emin3m: Varför blev du bannad?

Micke aka Mcmxcix.

Permalänk

Jag har haft spelet i 2 månader ungefär och spelat väldigt lite (relativt).
Några timmar i veckan räcker gott för att det ska vara roligt om man inte ska tappa suget.
Det du egentligen ska akta dig för är att bli beroende. Jag har många kompisar som är helt fördärvade av wow och inte kan prata om något annat eller göra något annat på dagarna. Tråkigt.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Jag har haft spelet i 2 månader ungefär och spelat väldigt lite (relativt).
Några timmar i veckan räcker gott för att det ska vara roligt om man inte ska tappa suget.
Det du egentligen ska akta dig för är att bli beroende. Jag har många kompisar som är helt fördärvade av wow och inte kan prata om något annat eller göra något annat på dagarna. Tråkigt.

jo det kan du ha rätt i. problemet är bara att de jag skulle vilja spela med spelar nog över 60 timmar i veckan och jag kan kanske skrapa ihoppa 30 h om jag ofrar hella helgen

Permalänk
Medlem

Fick mitt WoW fredagen innan påsklovet. Så från fredagen innan påsklovet, till sista dagen på påsklovet, alltså söndagen, hade jag spelat samanlagt typ 125 timmar Det är ca 13h om dagen. Gick och lade mig senare och upp tidigare än vanligt för att jag skulle få spela wow Men några dagar efter påsklovet så ville jag inte ha något med wow att göra

Permalänk
Medlem

Med min ekonomi så hade jag fått spela minst 12 timmar om dagen för att det skulle vara värt det hela.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Går sista terminen i 9:an nu, och det var inte så lyckat att köpa wow. Had tänkt spela ca 2 timmar om dagen, men nu är det väl uppe i 5-6 timmar7dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastjolle
Går sista terminen i 9:an nu, och det var inte så lyckat att köpa wow. Had tänkt spela ca 2 timmar om dagen, men nu är det väl uppe i 5-6 timmar7dag.

hade tänkt ungefär det samma men är lite rädd att det blir mycket mer:D. jag går i 1an nu och har lite att göra

Permalänk
Medlem

Detta är bara något som enbart du själv kan svara på.
Om du tycker att 120kr (eller vad det nu kostar) är värt för några timmars
underhållning är helt upp till dig.

Du kan jämföra med att köpa en skiva, gå på bio eller ett krogbesök. Du kommer garanterat (om du tycker om spelet) få ut mer underhållning under längre tid med ett MMORPG än de ovanstående sakerna.

Permalänk
Medlem

om vi säger att det kostar 120 kr i inköp och jag spelar i 25h i veckan så komer det kosta 1.05 kr/h, sen kostar det väll ca 400 i inköp vilket ger en hög timkostnad om jag bara spelar 1 månad, men den risken är väll väldigt liten

Permalänk
Medlem

ett tips är att vänta tills de har fixat honor system, just nu springer alla runt och gankar folk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
ett tips är att vänta tills de har fixat honor system, just nu springer alla runt och gankar folk

fixa de inte det i fredags? med patchen som kom då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit

Jag har aldrig blivigt gankad, och har bara lvl 15.

Permalänk
Citat:

Jag har aldrig blivigt gankad, och har bara lvl 15.

Du har ju inte kommit till "contest" områden än väl ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Du har ju inte kommit till "contest" områden än väl ?

Nä, men folk snackar om att alla går runt och gankar low lvls, vilket jag inte märkt av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä, men folk snackar om att alla går runt och gankar low lvls, vilket jag inte märkt av.

du är för låg lvl för att vara låg lvl:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
du är för låg lvl för att vara låg lvl:D

Föstrår inte folk som ligger på lvl 60. Jag har spelat en vecka, och har kompisar som spelat sen det släpptes som ligger på 30-35. Ni lär ju nötigt på samma char 10/dag timmar i flera månader!

Permalänk
Medlem

11-20.

blir inte mycket på vardaagen pga. skola.

men på helger, ja då jävlar!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

inte så värt nu då det snart är sommarlov, fast det kanske du inte har.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
inte så värt nu då det snart är sommarlov, fast det kanske du inte har.

där sa du faktsikt någonting. det är väll bara 2 månader tills det börjar eller nått:D tyvär ska jag jobba de första 4 veckorna så då kan det inte bli mycket wow:(

Permalänk
Medlem

det e farligt beroende framkallande! gick från lvl 0-12 på en natt. nu e jag lvl 17 (snart 18) och har spelat i 4 dagar.

Permalänk

Har 21 dagar played sedan releasedatumet när fan det nu var.

Orthal
Level 60 Tauren Shaman
Daggerspine (ENG)

Permalänk
Medlem

Jag e nog rätt seg, har väl lirat 12h ungefär och är bara lvl 14

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem

WoW är inget spel att köpa om man har studier samtidigt att göra, pluggar själv på högskolan nu och jag ångrar lite att jag köpte WoW. Det är alldeles för tidskrävande, och att hålla sig till 2tim om dagen tror jag är en omöjlighet. Speciellt när du börjar göra instancer som kan ta flera timmar, och du inte direkt vill avbryta mitt inne i instancen både för din egen skull, och för resten av teamet.

Permalänk
Medlem

gankat patchen.. även kallat honor patchen.
fick mig att sluta spela min lvl 37 rogue då det inte går att questa på pvp servers nu.

Startade mig en ny mage på en pve server istället.
mycke goare

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
gankat patchen.. även kallat honor patchen.
fick mig att sluta spela min lvl 37 rogue då det inte går att questa på pvp servers nu.

Startade mig en ny mage på en pve server istället.
mycke goare

var inte meningen att man skulle kunna questa med den patchen? att de som var högre lvl inte skulle döda de som var sämre för att det påverka deras honor?

föresten räknade jag lite på det och konstatera att av de 10 närmaste vekorna kommer jag bara vara hemma i ca 4 veckor, kanske 5. så jag väntar med att köpa spelet.