Screenshots på HL2: Lost Coast och HDR

Permalänk

Erm, annars kan ni ju kolla på Lost Coast-trailern vilket visar mer.

Bara ett förslag.

Permalänk
Medlem

Logiken pekar starkt mot aftermath som betyder typ efterdyning, konsekvens, följd etc.

Aftermatch betyder.. "efter matchen". Vilken match?

Permalänk
Medlem

Snart har HL två saker gemensamt med Red Alert, både Counterstrike och Aftermath

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Heter det verkligen Aftermath? Aftermatch säger man ju till det som är efter den stora striden och det passar rätt bra in tycker jag. Man kan ju också kolla på nån officiel sida och få reda på det men jag är för lat för det nu

Edit: kollade det nu och jag hade fel, Aftermath är det (antar att det är felstavning från min sida).

Permalänk
Medlem

Du säger inte aftermatch efter den stora striden. Vad jag vet, så finns det inte ett ord som är Aftermatch ens hehe...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Snart har HL två saker gemensamt med Red Alert, både Counterstrike och Aftermath

Haha så fult.

Men vi vet ju vilket spel som äger

Red Alert såklart.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Nej vad jag har förstått kommer Aftermath bara att säljas via Steam och inte i butik. KOmmer alltså inte att vara gratis på något sätt. Till skillnad mot Lost coast.

Tror man kunde förboka Aftermath på webhallen...

Edit; ser man på... http://www.webhallen.com/prod.php?id=39222

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

HDR är bra men inte så bra som de visar på bilderna. De överdriver alltid på tok för mycket. Jag skulle nog inte tro att tex hela skärmen blir svart bara om man inte har hdr.
/A

Permalänk

Det ser onekligen imponerande ut. HL2: Aftermath har sagts att det bara ska säljas via Steam, fast visserligen så kommer det "nog" att säljas i box också...fast det blir säkerligen ett tag senare än när det släpps på Steam....The Lost Coast kommer nästa månad, ska bli intressant!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dale Lewill
Det ser onekligen imponerande ut. HL2: Aftermath har sagts att det bara ska säljas via Steam, fast visserligen så kommer det "nog" att säljas i box också...fast det blir säkerligen ett tag senare än när det släpps på Steam....The Lost Coast kommer nästa månad, ska bli intressant!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39222

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk

damn it

EDIT: Nähä.

Permalänk

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39222

jo, tack såg innan....men det ser som sagt ut att komma senare än Steam releasen. 4:e kvartalet är nog lite senare..fast värt att notera är att Valve har inte sagt något om en köp-box vad jag har läst...

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk

kommer HL2-expansionen se ut som på bilderna eller? Vore riktigt grymt isåfall....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terminator
kommer HL2-expansionen se ut som på bilderna eller? Vore riktigt grymt isåfall....

Bilderna jag länkade till i första inlägget ska vara från LC ja. Men de är som sagt var bara för att att demonstrera vad motorn klarar, en del av dem är ju effekterna lite väl överdrivna på.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

HDR måste alltid visas med överdrift, annars ser man knappt det, i verkligheten upplever du ändå inte 'HDR' på detta sättet, skulle man sänka den så långt att man kanske kan 'ana' effekten när det är väldigt ljust, då kan man lika gärna skippa det eftersom ingen ser det ändå... ni fattar nog vad jag menar.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Bilderna jag länkade till i första inlägget ska vara från LC ja. Men de är som sagt var bara för att att demonstrera vad motorn klarar, en del av dem är ju effekterna lite väl överdrivna på.

Men länken i första inlägget är väl bara till den lilla gratis-grejjen?
Jag menade om Den riktiga Expansionen "aftermatch" eller vad den nu heter kommer att använda sig av HDR sådär?

Permalänk

På frågan: "kommer HDR att vara med i Aftermath?" så sägs det att Gabe Nevell (Valve killen nr. 1) svarade:
"Det är planerat så, ja."

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem

Så som jag har fattat det så kommer du även kunna spela HL2 med det om du vill. Stödet ligger ju i motorn så alla moddar mm kommer ju också kunna använda det. Lär väl dyka upp i CS:s och DoD:s med, fast jag tror dock ingen kommer spela med det på där

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

inget är lovat, men visserligen så blir det troligen så att CSS & DoD:S också får HDR. HL2 borde också få det (finns annars en gammal mod som ger en HDR i HL2). The Lost Coast som "borde" komma nästa månad ser ju snyggt ut (även om jag spelar HL2 på 640x480/minimum på allt med min 2.8Ghz/radeon-9800pro)....Aftermath ska väl visas på E3 (också nästa månad) så då får vi kanske se lite mera ögongodis

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk

Ja jag hittade en modd som gör så att vanliga HL2 kör med HDR. Jag kör med allt på högsta + HDR och jag kan säga att det är äckligt snyggt!
Längtar till Lost Coast och Aftermath

Permalänk
Medlem
Citat:

HDR måste alltid visas med överdrift, annars ser man knappt det, i verkligheten upplever du ändå inte 'HDR' på detta sättet, skulle man sänka den så långt att man kanske kan 'ana' effekten när det är väldigt ljust, då kan man lika gärna skippa det eftersom ingen ser det ändå... ni fattar nog vad jag menar.

Det är ett problem tycker jag. Att vissa matrial som reflekterar mycket ljus kan få den där extrema effekten men i många fall handlar det syns det ju även på t ex stenföremål eller liknande och det känns helt fel. Som man fotat med helt fel exponering. Inget jag gillar alls och hoppas att när första wow effekterna av HDR har svalnat att de används med lite mer försiktighet. Nu känns det verkligen som utvecklarna vill att det skall synas att de använder HDR.

Permalänk

lol vilka höga krav... jefla tur att man klarar dom då xD

men vilken jävla uhm... lampa? kruka? ... de va på den första bilen... säker på att de e animerat? ;P

Visa signatur

viNyL^ / cMon @ IRC

Permalänk
Medlem

hmmf funkar HDR med ett ATI Radeon 9700PRO@400/360?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det är ett problem tycker jag. Att vissa matrial som reflekterar mycket ljus kan få den där extrema effekten men i många fall handlar det syns det ju även på t ex stenföremål eller liknande och det känns helt fel. Som man fotat med helt fel exponering. Inget jag gillar alls och hoppas att när första wow effekterna av HDR har svalnat att de används med lite mer försiktighet. Nu känns det verkligen som utvecklarna vill att det skall synas att de använder HDR.

HDR är en variabel som kan ställas hur man vill, under eller överexponering, dvs, det kan antingen bli mörkare eller ljusare än vad RGB är, i t ex FarCry är effekten inte bunden till någon bana, speciellt värde eller låst som i t ex WoW, förhoppsningsvis kommer den inte vara det i HL heller, då kan man fritt ställa in hur man vill att det skall vara, vissa gillar mycket HDR, jag gör det, jag gillar när ljuset flyter ut, det ser vackert ut enligt mig, det ser liksom varmt och skönt ut. Vissa gillar det inte alls, och vinner mycket FPS på att skippa effekten.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

HDR är en variabel som kan ställas hur man vill, under eller överexponering, dvs, det kan antingen bli mörkare eller ljusare än vad RGB är, i t ex FarCry är effekten inte bunden till någon bana, speciellt värde eller låst som i t ex WoW, förhoppsningsvis kommer den inte vara det i HL heller, då kan man fritt ställa in hur man vill att det skall vara, vissa gillar mycket HDR, jag gör det, jag gillar när ljuset flyter ut, det ser vackert ut enligt mig, det ser liksom varmt och skönt ut. Vissa gillar det inte alls, och vinner mycket FPS på att skippa effekten.

Själv tycker jag det ser ut som någon konstig drömvärld med för mycket bloom/glow, kan kanske passa i vissa spel men långtifrån alla tycker jag.

Förresten WoW använder väl inte HDR? Är ganska säker på att det är fejk HDR som dyker upp i fler och fler spel, alltså bara nån glow/bloom shader effekt. Har du någon säker källa som säger att det är riktig HDR?

Permalänk
Medlem

Nej, men innan patchen så fick du samma bi-effekt som FarCry, dvs, som den versionen av OpenEXR fick, att du inte kunde kombinera AA med HDR, det kan man nu i WoW efter förra patchen, sedan ser det inte ut som fake heller då alla färger påverkas, inte bara lampor och sådant, utan alla färger.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, men innan patchen så fick du samma bi-effekt som FarCry, dvs, som den versionen av OpenEXR fick, att du inte kunde kombinera AA med HDR, det kan man nu i WoW efter förra patchen, sedan ser det inte ut som fake heller då alla färger påverkas, inte bara lampor och sådant, utan alla färger.

Det flyter på riktigt bra på mitt gamla 9700P och jag får också denna HDR liknande effekten. Hade det varit riktigt HDR skulle det ha varit betydligt mer krävande än vad det är nu är jag säker på. Tycker också att det borde gå att hitta info om det på nätet. Gjorde lite google-sökning men hittade ingenting som tyder på att det är riktig HDR. De flesta utvecklare brukar ju vilja skryta med att deras motor stöder den senaste tekniken.

Hur det än är så gillar jag effekten i wow, det passar bra in där.

Edit: Står i video options, under shader effects, "full screen glow effect" så det lär med andra ord handla om fejk HDR.

Permalänk
Avstängd

när kommer loast coast ut?

kan snart inte vänta mer!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Såg du texten i början av filmer, High Dynamic Range. Färger i flyttal i stället för heltal, ger ett mycket bredare ljusspektra, vilket ger, beroende på hur man stället in det, över eller underexponering, verkligt till en viss del, speciellt när det gäller kameror.

Funnit i FarCry sedan länge, finns även i Wow mfl.

Om du skrev innantill för att du kunde det: Grattis!

Om du sökte på HDR och fick se den där förklaringen och kopierade den: Jag förstår dej!

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk