Permalänk
Medlem

Snabb hjälp med asus a8n deluxe!

Hej,
Jag sitter här precis byggt datorn men internet funkar inte... Måst ja boota lan i bios eller vad för att få igång de inbyggda nätverkskortet?

TACK!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk

Nej det ska inte behövs att aktivera Lanboot eftersom det är till för att man ska kunna boota datorn ifrån ett nätverk. Du har installerat drivrutinerna som finns med på skivan du fick med kortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen och att avinstallera nvidia firewall för att få internet att funka med firefox.

Visa signatur

xenobioz.com
Free VSTs and music!

Permalänk
Medlem

Samma här.. internet fungerade tills jag installerade den medföljande brandväggen.. så jag formaterade å installerade allt en gång till. Sen sket jag i att installera den medföljande brandväggen,

Ett annat fel kan vara att du inte installerat båda nätverkskorten. testa att byta uttag på nätverkssladden

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte haft något problem, kanske för att jag kör trådlöst?

Visa signatur

Chieftec Mesh - AMD Athlon64 3200+ "Venice" @ 2,6Ghz (1.550v) - Asus A8N-SLI Deluxe - 2x512Mb DDR Corsair Value Ram - HIS Radeon X800XL @ 432/1000Mhz - 200Gb Maxtor S-ATA
SuperPI [34.324s] - 3DMark2001 [23883p]