Webhallen - står ej för frakt även vid fel

Permalänk
Medlem

det tog mer än 4 veckor rma hoss webbhallen

räkna med en månad minst , för reklamations ärnden

fick frakten gartis från webbhallen .
för att det tog för långt tid .
fick betala frakten till webbhallen .

denna vecka har jag har beställt på webbhallen
fans en vara som fans på lager hoss levaratören
gått 5 dagara ,

webbhallen sagt skulle komma in nästa vecka .
redan betalat med visa

Jag Tycker det tar för långt tid .
Det tar högst 5 vardagar i fårn levaratören att sicka företagspaket

frågat efter kolli nummer i från levaratören , frågat om webbhallen har lagt undan de andra varor som finns på lager , lagret minskar rejlet på hyper 48

Sändning 1:

39122: Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS - Svart (ej PSU) - [HV] 1 st á 1615 kr
38152: Hyper 48 CPU-kylare Socket 478/754/940/939/LGA775 - [HV] 1 st á 419 kr
16777: Secret Weapons Over Normandy - [XBOX] 1 st á 189 kr

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29
det tog mer än 4 veckor rma hoss webbhallen

räkna med en månad minst , för reklamations ärnden

fick frakten gartis från webbhallen .
för att det tog för långt tid .
fick betala frakten till webbhallen .

Du ska inte betala för frakt varken till eller från Webhallen eler annat företag som privatkund när du har garanti iom att det regleras i konsumentköplagen så ta kontakt med Webhallen och kräv pengarna tillbaks alt sluta handla hos företag som inte är seriösa.

Permalänk

gillar inte webhallen själv dem vägrade byta min musmatta som var testad 1 gång och inte funkade med min mus inga varningar på hemsidan eller nåt

dom sa det var en förbrukningsvara...

WEBBHALLEN SKA BRINNA!!!!!

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

Kan bara påpeka att Data & Hifi i Skandinavien AB gör på samma sätt, de tycker att man själv ska betala frakten dit.

Egentligen är det ganska självklart att de ska betala, köper man en vara det är fel på så ska man ju inte behöva lägga ut en massa för att få den åtgärdad. Det får de ta med sin leverantör som skickar dem felaktiga varor från början. Känns lite dumt att lägga 150 kr på att skicka något på lagning som kostade 200 kr i inköp.

Håller på att bearbeta dem via mejl nu, i värsta fall så får det bli via ARN eller skadeståndsansökan för portkostnaden. Jag har inget emot att bråka med ett företag som inte följer lagen.

EDIT: Hittade en bra sida hur ARN har beslutat i liknande ärenden. http://www.arn.se/templates/Page____129.aspx

Visa signatur

The only reason to be in a fight is to win, always cheat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
gillar inte webhallen själv dem vägrade byta min musmatta som var testad 1 gång och inte funkade med min mus inga varningar på hemsidan eller nåt

dom sa det var en förbrukningsvara...

WEBBHALLEN SKA BRINNA!!!!!

Vad anser du att de ska göra med musmattan efter att du returnerat den?

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt trasig moderkort ut bytt på kompelt
Jag slapp frakten också ,
Jag kommer att få tillbaka baka 120 kr som jag fick lägga ut på frakten
tyckte att det fungera bra på komplett
----------------------
men webbhallen tycker börjra bli sega dåliga på skötta sina rutiner ,

jag skrev ett mail klaggad hoss webbhallen sa mina synpunkter åsikter ,
Jag fick betala själv frakten till webbhallen . på retur RMA,

Jag slapp frakten i från webbhallen kostanden för undersökningen , för att det tog för långt tid , så sa webbhallen vi bjuder på det , brukar vi inte göra om det sker inom rimlig tid

fast det inte var nåt fel på min produkt prescott 3,2 ghz intel , trode att min prescott blev för varm .

-------------------------------------------------------------------------------

det var sagt att denn chass låda skulla ha sickat denna vecka v 18 i från lagret
efter som den redan fans på lager hoss återförsäljaren , 2005-04-25 , det tar ca 2 dagar för inköpp cheffen att beställa hemma varor i från lagret
Om inte jag hade ringt i vecka 18 , så skulle detta ha tagit längre tid.
Det fans ingen beställning i från inköpp cheffen på webbhallan att ta hem min förebetald beställning inom rimlig tid (chassit )
Tar högst 3 vardagar i melan företag sicka paket ,
skall det inte beställa hem så fort som mjöligt i från lager i från inköpp cheffen , när varor finns håss återförsäljaren ?,
ska väl inte ta 10 varadagar om varan finns på lagar hoss återförsäljaren
Trost att inte varan ligger hoss webbhallen .
En annan sak om inte varor finns hoss återföljförsäljaren alls , då finns det rimliga skäll till att fördröja ,

man ska väl inte behöva på mina webbhallen . förut sätter att man kan lita lungt vänta inom 2 veckaor , när varor finns på lager hoss återförsjäljaren.
Det var tur att jag kollade upp situvation i tisdag ringde , kundtjänsten hörd efter om inköpp cheffen hade beställt , hade han inte . fick jag vet av kundtjänst .
Jag tycker någon bord på skynda det lite mer ,.
efter som varor finns i lager , finns det inga skälla för att kunde ska behöva vänta mer ,

Jag vill se mer effektivingserning .
sista tid som har handlat hoss webbhallen . har det varit små problem . fått gått ringa oftare i år . för kolla upp hur det har gått med beställningarna .

Jag har fått mail och blivit lovad i vecka 18 att det skull ha hämtas hem från lagret hoss återförsäljare (chass) ,
det hade inte fullt följts ,

Jag tycker går verkligen segt till dåligt att det tar sån tid , när återförsäljaren har varor på lager ,
jag vill ha fort som möjligt kolli numret på chass via mail ,
Får inte fördröjas utliga mer , efter som lagret fyllts på i vecka 18
med 100 stcyken av chass lådan , det fans 25 stycken chass den 25 april ,

annars kan man bort se i från mailet om ni skulle få in mitt chass på vecka 18 fredagen ,
Det var sagt i vecka 18 att skulle hämtas hem . men om det skulle dröja en vecka till
skynda på mer i så fall snälla , annars är njöd handla hoss webbhallen går lösa problemen i webbhallen , visa andra företag kan man inte lösa problem . lika lätt simdigt

annars hade inte jag skrivet mailet om varorna var helt slut hoss återförsäljaren , kanske skulle vara nån mer som skött om inköpp i från lagret om det råder brist på tid för att webbhallen får flera bestälningar , kanske behov att anställ flera personal för behålla snabbheten

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag fick mitt trasig moderkort ut bytt på kompelt
Jag slapp frakten också ,
Jag kommer att få tillbaka baka 120 kr som jag fick lägga ut på frakten
tyckte att det fungera bra på komplett
----------------------
men webbhallen tycker börjra bli sega dåliga på skötta sina rutiner ,

jag skrev ett mail klaggad hoss webbhallen sa mina synpunkter åsikter ,
Jag fick betala själv frakten till webbhallen . på retur RMA,

Jag slapp frakten i från webbhallen kostanden för undersökningen , för att det tog för långt tid , så sa webbhallen vi bjuder på det , brukar vi inte göra om det sker inom rimlig tid

fast det inte var nåt fel på min produkt prescott 3,2 ghz intel , trode att min prescott blev för varm .

-------------------------------------------------------------------------------

det var sagt att denn chass låda skulla ha sickat denna vecka v 18 i från lagret
efter som den redan fans på lager hoss återförsäljaren , 2005-04-25 , det tar ca 2 dagar för inköpp cheffen att beställa hemma varor i från lagret
Om inte jag hade ringt i vecka 18 , så skulle detta ha tagit längre tid.
Det fans ingen beställning i från inköpp cheffen på webbhallan att ta hem min förebetald beställning inom rimlig tid (chassit )
Tar högst 3 vardagar i melan företag sicka paket ,
skall det inte beställa hem så fort som mjöligt i från lager i från inköpp cheffen , när varor finns håss återförsäljaren ?,
ska väl inte ta 10 varadagar om varan finns på lagar hoss återförsäljaren
Trost att inte varan ligger hoss webbhallen .
En annan sak om inte varor finns hoss återföljförsäljaren alls , då finns det rimliga skäll till att fördröja ,

man ska väl inte behöva på mina webbhallen . förut sätter att man kan lita lungt vänta inom 2 veckaor , när varor finns på lager hoss återförsjäljaren.
Det var tur att jag kollade upp situvation i tisdag ringde , kundtjänsten hörd efter om inköpp cheffen hade beställt , hade han inte . fick jag vet av kundtjänst .
Jag tycker någon bord på skynda det lite mer ,.
efter som varor finns i lager , finns det inga skälla för att kunde ska behöva vänta mer ,

Jag vill se mer effektivingserning .
sista tid som har handlat hoss webbhallen . har det varit små problem . fått gått ringa oftare i år . för kolla upp hur det har gått med beställningarna .

Jag har fått mail och blivit lovad i vecka 18 att det skull ha hämtas hem från lagret hoss återförsäljare (chass) ,
det hade inte fullt följts ,

Jag tycker går verkligen segt till dåligt att det tar sån tid , när återförsäljaren har varor på lager ,
jag vill ha fort som möjligt kolli numret på chass via mail ,
Får inte fördröjas utliga mer , efter som lagret fyllts på i vecka 18
med 100 stcyken av chass lådan , det fans 25 stycken chass den 25 april ,

annars kan man bort se i från mailet om ni skulle få in mitt chass på vecka 18 fredagen ,
Det var sagt i vecka 18 att skulle hämtas hem . men om det skulle dröja en vecka till
skynda på mer i så fall snälla , annars är njöd handla hoss webbhallen går lösa problemen i webbhallen , visa andra företag kan man inte lösa problem . lika lätt simdigt

annars hade inte jag skrivet mailet om varorna var helt slut hoss återförsäljaren , kanske skulle vara nån mer som skött om inköpp i från lagret om det råder brist på tid för att webbhallen får flera bestälningar , kanske behov att anställ flera personal för behålla snabbheten

Måste vara jobbigt att skriva text med så många fel.

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nerdzy
Måste vara jobbigt att skriva text med så många fel.

Om du läser Gabor29´s signatur så förstår du säkert hur korkat ditt inlägg är. Jag låter det stå kvar så du får skämmas lite.

/il

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Om du läser Gabor29´s signatur så förstår du säkert hur korkat ditt inlägg är. Jag låter det stå kvar så du får skämmas lite.

/il

Hörru surputte! jag läste det och jag skriver det med medlidande så jag tycker DU ska skämmas lite. SUCK! -_-

Edit: problemet med detta forum är att alla absolut MÅSTE missuppfatta ALLT man skriver. Dubbel suck!!! -_-

-_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_-

Edit2: Nu kommer jag säkert få en anmärkning eller något..... Men det bevisar bara att alla moderatorer är Långt ifrån vänliga...

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Medlem

Så länge en vara inte är sönder när den kommer hem till er så är allt lugnt...

Men är den sönder så gäller inte garantin utan den sänds tillbaka.

Det hände mig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Om de säger att du aldrig postat något iom. att de inte fått något, vad gör du då?

Pja, då blir det en tvist... ganska kort dock, eftersom jag filmar med digitalkameran varje produkt jag reklamerar/postar.
Jepp... människorna på mitt uthämtningsställe tycker jag är lite märklig... men det får man ta.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

äntligen komm chassit , vilken tid att få saker som finns på lager hoss återförsäljaren

nej fick inget ´mail tillbaka efter att jag hade skrivit min kretik
Om beställningen som inte var gjord hoss inköpp cheffen till butiken ,
Jag fick ta på mina dem

Visa signatur

Är dyslektiker

Permalänk
Medlem
Citat:

nej fick inget mail tillbaka efter att jag hade skrivit min kretik

Webhallen är nog Sveriges sämsta företag när det gäller att svara på mail. Om du vill ha (snabbt) svar, använd inte info@webhallen.com, då kan du tyvärr få vänta i flera dagar innan de orkar svara. Visst, de får säkert mängder av mail, men så pass viktiga saker som förfrågningar om returer etc tycker man att de borde prioritera.
Om man behöver hjälp av WH är det bästa att ringa eller helt enkelt besöka dem.
Sad but true.

Permalänk

behöver lite hlälp. förstår ingenting av nåt typ=) jag beställde ett x850XT från webhallen. betalade 2949kr + frakt 99kr = 3048kr. när jag fick det var fläkten, endast fläkten trasig. så då bad dom mig skicka tillbaka det.. dom stod för den fraktkostnaden. detta skulle ju vara ett garantiärende. MEN! istället mailar dom och säger att dom ska ge tillbaka mina pengar. får alltså inte något grafikkort.utan pengar.

men jag får inte så mycket jag betalade. jag får 3039kr då räknar dom på 2949 + 90kr i frakt som det kostade för mig att skicka tillbaka det.

alltså ersätter dom inte dom 99kr som jag betalade för att få hem det. och inget kort får jag heller. så sa jag att dom kunde skicka ett powercolor fraktfritt så skulle det lösa sig..men det skulle dom inte. så det betyder att.

för att ens få min prudukt som jag beställt så måste jag betala 198kr extra. det låter väl lite konstigt? mvh johan

Visa signatur

Dfi ultra-d, SD 3700+, big typhoon, Kingston hyper-x 2048mb, seagate 300gb, tagan easyconnect, powercolor x1800xt kylt av TTBW.

Permalänk
Medlem

du bord ha rätt tillbaka alla pengarna . på grund av trasig produkt som utgått i från tillverkningen

Det kan hänga på vem du pratar med i telefonen .
Nog bättre prata med jimmy tror jag
du ska ta söka efter ,
han har jobbat där bra tag ,

ja har aldrig använt mig av konsumentverket , det finns i din stad so du bor i

Rätt ska vara rätt .
du ska ha rätt att välja ett annat grafikort ,
du ska ha rätt till att upphäva köppet
på grund av att en annan säljare kan ha exat samma märke tillverkare om nu skulle vara så att du vill ha just denna varan

Inte ditt fel att grafikort var sönder när du fick det ,
du ska betala frakt avgifter för varor som är hela .
Du blir nästan straffad för detta ,
Om det var posten eller någon annan som har orsakt skadan på av vara , stå ord mot ord posten eller webbhallen som ska betala din skada vara genom ge god sörvis utan att en kund ska drabbas för omkostnader
Posten har väl garanti på varor som sickas ,
som webbhallen kan få ut genom sitt avtal med posten tjänster .

Ja slapp masa kosntade en gång när en vara gick sönder hoss poste cetralen.

jag tycker det ligger på webbhallen ansvar att sicka ett likvärdig vara för samma kostnad som du har betalat , utan extra frakt avgifter
I så fall är webbhallen lite full med det , inte seriöst .

---------------
kan alltid på peka detta hoss webbhallen
fråga hur de gör vid fel vara som sickades

Jag behövd inte betala extra frakt avgift , för att få rätt vara sickade
webbhallen fick bytta ut den utan några extra kostnader ,

du ska inte som kund betala för andra mistag fel .

Jag tycker du ska ta kontakt med ditt ( komuen där du bor , konsument verket , kan fråga via medborgarehuset om ni har det , där kan man få råda tipps

Ja har för mig att det är ett krav av postoder företag , att de är skyldig att ick lägga till extra frak kostnader vid trasig vara

svårt säga vem på webbhallen du ska prata med , om det inte hjälper med jimmy ,

vändig till konsument verket

Visa signatur

Är dyslektiker