Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
jag hittar inte vart man tankar det.

Det går inte att tanka i vanlig mening, du får ladda ner det från CVSen.

http://linuxdcpp.berlios.de/document.php?id=1

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig den disconnectar från alla hubbar om man väljer "Download to" på en fil?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

ahh yes fick det å funka på min debian server så jag akn tunnla den till min mac jippi. Ett stort tack till utveklarna:D.

Screenshot:http://tordmunk.no-ip.com/dclinux.jpg

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Det värkar som om ni kan se in i framtiden, om man kollar på datumet på changelogen :).

http://cvs.berlios.de/cgi-bin/viewcvs.cgi/*checkout*/linuxdcp...

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Gjorde en uppdatering till den senaste versionen och så fort jag trycker på "Queue" stängs dc++ ner.

Felmeddelandet:
(dcpp:11640): Gtk-CRITICAL **: gtk_statusbar_push: assertion `GTK_IS_STATUSBAR (statusbar)' failed
Segmentation fault

Permalänk
Medlem

Försökte installera det och då kom det upp:

g++-3.4: --export-dynamic: linker input file unused because linking not done
cc1plus: error: unrecognized command line option "--export-dynamic"
scons: *** [build/client/ADLSearch.o] Error 1
scons: building terminated because of errors.

Sen blir det inte installerat. Vad nu?

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Medlem

hmm, lite väl många sidor för att läsa igenom alla så jag skriver mina problem och hoppas jag inte upprepar något alla andra sagt. Jag älskar Wulfor, det är en dröm att det kommit dc++ för linux men några saker stör jag mig på, iofs mest småsaker men skadar inte att berätta dem:
Att hash-progressbaren startar om varje gång man stänger den rutan och öppnar den igen, skulle vara trevligt att se hur många % som gått sen man började.
Just nu kan jag i delen där man ser allt man laddar ner scrolla ner "för långt". Det är bara vitt under och den hoppar snabbt tillbaka en bit så man inte ser det, men scrollen går ändå för långt.
Hmm, det jag kommer på nu men annars ett underbart program.

Edit: en annan sak är att när man kollar i nåns filelist så sorteras inte mapparna after namn vilket är lite irriterande.

Edit2: Ännu en sak är att om man laddar ner en katalog med filer så verkar de ligga i Unfinished-katalogen ibland utan att flyttas. Och jag kan inte högerklicka på en fil i nedladdningsrutan, man måste in i queuen. Plus att när man ska tex remova en source så finns typ topicen i hubben med i namnet, kan bli jobbigt ibland.

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lyckegard
Inte gilla GTK eller dess kloner.

For att retas lite da... GTK+ har igentligen inte sa manga kloner, utan det ar helt enkelt bara anrop till samma bibliotek.

Dessutom tycker man om GTK Bra widgets men forfarlig prestanda och stabilitet.

Visa signatur

MVH Nils. Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Håller på att hasha allar filer. Tar lite tid eftersom det mesta ligger på filserven. Verkar rätt bra. Dock så var instalationen lite jobbig. Jag bhövde massa andra paket. Annars gick det smärtfritt. Återkommer imorgon när den har hashat klart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Destino
Gjorde en uppdatering till den senaste versionen och så fort jag trycker på "Queue" stängs dc++ ner.

Felmeddelandet:
(dcpp:11640): Gtk-CRITICAL **: gtk_statusbar_push: assertion `GTK_IS_STATUSBAR (statusbar)' failed
Segmentation fault

Får liknande fel med fast det får inte klienten att packa ihop utan det låser GUI:t totalt. Jag lyckas inte hålla klienten i liv mer än några timmar om man söker o pillar :(. Hoppas att de fixar GUI:t och de andra buggarna. Walknut är ju ganska jobbig att jobba med :(.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Någon som fått detta att funka i Slackware? Har löst alla dependencies utom ett, verkar det:

Checking for PTHREAD_RECURSIVE_MUTEX_INITIALIZER_NP in pthread.h... failed PTHREAD_RECURSIVE_MUTEX_INITIALIZER_NP is not defined in pthread.h This is required, exiting Note: This is a GNU specific thing as far as we know. So if your pthread implementation is not written by them this might explain why we can't find it.

Och kompileringen lyckas naturligtvis inte heller:

In file included from client/Speaker.h:22, from client/SettingsManager.h:23, from client/ADLSearch.h:33, from client/ADLSearch.cpp:27: client/CriticalSection.h:58:2: #error Can not find mutex type attribute. scons: *** [build/client/ADLSearch.o] Error 1 scons: building terminated because of errors.

Boxen kör alltså Slackware 10.1.

Permalänk
Medlem

Fungerar ldc++ till linux?

såg detta i en readme fil

Linux / Unix:
I've made some rudimentary autoconf/automake scripts now, so you can compile the client part into a library
without too much hassle (I don't check if it compiles very often though...). You'll need the latest versions
of automake and autoconf, and after getting the source (from CVS is easiest), do
"aclocal && automake && autoconf && configure && make" and you'll have the client part nicely compiled.
When / if I test it I do it on a Gentoo AMD64 box with the latest gcc in 64-bit mode, so I don't have a clue
if the 32-bit compile works...

Visa signatur

Min otroligt innehållsrika sida: http://www.bubben.nu | http://www.ip6.se

Permalänk
Medlem

bara jag som inte kommer in på sidan?

Permalänk
Medlem

Skulle tro det, funkar för mig.

Permalänk
Medlem

ah nu funkar det..fast segt gick det..

men jag hajjar inte hur man ska tanka det? det där cvs vad är det och vart ska man skriva in det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ke84
Fungerar ldc++ till linux?

såg detta i en readme fil

Linux / Unix:
I've made some rudimentary autoconf/automake scripts now, so you can compile the client part into a library
without too much hassle (I don't check if it compiles very often though...). You'll need the latest versions
of automake and autoconf, and after getting the source (from CVS is easiest), do
"aclocal && automake && autoconf && configure && make" and you'll have the client part nicely compiled.
When / if I test it I do it on a Gentoo AMD64 box with the latest gcc in 64-bit mode, so I don't have a clue
if the 32-bit compile works...

Själva klientdelen verkar ju kompilera iaf, om det fugnerar är en annan sak GUIet däremot är väl windowsonly som vanligt.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Nu är segfault problemet vid lösenord är löst så börjar detta bli en riktigt trevlig klient...

Permalänk

hmm plockade hem nya cvs:en och nu ser jag inte vad jag har i queue. Någon mer som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Nu funkar "Queue" för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCableMan
hmm plockade hem nya cvs:en och nu ser jag inte vad jag har i queue. Någon mer som har samma problem?

Japp, samma problem

Permalänk
Medlem

Har problem med att klienten dör.
Jag kan använda den höst i några minuter, sen dör den bara.
Någon som har nått liknande fel ? eller vet vad som orsakar det ?

Permalänk
Medlem

får du några felmedelanden om du kör programmet i en terminal/konsol, isåfall vad?

Permalänk

Yes! Queue problemet är fixat + mer

Citat:

2005-05-25 - paskharen
* Added some tweaks to the glade files (thanks Ixan)

2005-05-25 - phase
* Fixed the bug where you couldn't hash files larger than 2gb (thanks obi)

2005-05-23 - phase
* Fixed the Download Queue (thanks s4kk3)

2005-05-21 - paskharen
* Made filelists download to the right folder (thanks s4kk3)

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Detta problem med att det går segt att hasha, kan man komma undan det om man kopierar sin hashfil som man har i windows?

Orkar gärna inte hasha 700GB i slowmode om jag kan slippa det.

EDIT: Hmm, ibland är man lite dum, det lär ju inte gå så bra att den pekar på c:\.... osv

Skit samma i detta inlägg, ibland är man för trött för att ställa frågor.

Permalänk
Medlem

Ytterliggare en önskan
Hade det inte kunnat gå att göra så att man kan sortera folks share i alfabetisk ordning?
Lite jobbigt när man tex letar efter en speciell artist i en stor lista...
Eller finns funktionen redan, och bara jag som inte hittar den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LMX
får du några felmedelanden om du kör programmet i en terminal/konsol, isåfall vad?

Nope, inga felmeddelanden.
Står bara Killed i terminalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob
Ytterliggare en önskan
Hade det inte kunnat gå att göra så att man kan sortera folks share i alfabetisk ordning?
Lite jobbigt när man tex letar efter en speciell artist i en stor lista...
Eller finns funktionen redan, och bara jag som inte hittar den?

Vet inte om ni läst detta, men tack
Så mycket enklare att bläddra nu!

Permalänk

Innebär detta projekt att vi kanske kan få DC++ för MacOS så småningom också?

Permalänk
Medlem

gluttonous: Jag tänkte porta linuxdcpp till Mac OS X från början, men jag har gett upp med den idèn då jag avskyr Objective-C.
Dock så finns det ju redan en person som kommit ganska långt: http://shakespeer.sourceforge.net/

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phase
gluttonous: Jag tänkte porta linuxdcpp till Mac OS X från början, men jag har gett upp med den idèn då jag avskyr Objective-C.
Dock så finns det ju redan en person som kommit ganska långt: http://shakespeer.sourceforge.net/

Shakespeer är tyvärr alldeles för buggigt, det går t.ex. inte att ladda ner mappar eller lägga filer från användare utan slots i queuen... Jag tror hela världen (4% av datoranvändarna åtminstone ) väntar på en bra DC (DC++) klient för Mac OS