Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Fick lite fel:

Reading SConscript files ...
Checking for pkg-config... ok
Checking for gtk+-2.0 >= 2.4... ok
Checking for gthread-2.0 >= 2.4... ok
Checking for libglade-2.0 >= 2.4... ok
Checking for C header file time.h... yes
Checking for C header file signal.h... yes
Checking for C header file unistd.h... yes
Checking for C header file sys/poll.h... yes
Checking for main() in C library pthread... yes
Checking for main() in C library z... yes
Checking for main() in C library bz2... yes
Checking for C header file asm/atomic.h... yes
Checking for PTHREAD_RECURSIVE_MUTEX_INITIALIZER_NP in pthread.h... ok
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
g++-3.4 -DXTHREADS -Wl,--export-dynamic -pthread -pthread -DHAVE_ASM_ATOMIC_H -D _GNU_SOURCE -DHAVE_DECL_PTHREAD_RECURSIVE_MUTEX_INITIALIZER_NP -I. -DENABLE_BINR ELOC -I/usr/include/libglade-2.0 -I/usr/include/gtk-2.0 -I/usr/include/libxml2 - I/usr/lib/gtk-2.0/include -I/usr/X11R6/include -I/usr/include/atk-1.0 -I/usr/inc lude/pango-1.0 -I/usr/include/freetype2 -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib/glib- 2.0/include -I/usr/include/glib-2.0 -I/usr/lib/glib-2.0/include -c -o build/clie nt/ADLSearch.o client/ADLSearch.cpp client/FinishedManager.cpp client/Socket.cpp client/AdcCommand.cpp client/HashManager.cpp client/StringDefs.cpp client/AdcHu b.cpp client/HttpConnection.cpp client/StringTokenizer.cpp client/BZUtils.cpp cl ient/HubManager.cpp client/Text.cpp client/BufferedSocket.cpp client/LogManager. cpp client/Thread.cpp client/Client.cpp client/NmdcHub.cpp client/TigerHash.cpp client/ClientManager.cpp client/QueueManager.cpp client/TimerManager.cpp client/ ConnectionManager.cpp client/ResourceManager.cpp client/UploadManager.cpp client /CryptoManager.cpp client/SFVReader.cpp client/User.cpp client/DCPlusPlus.cpp cl ient/SearchManager.cpp client/UserConnection.cpp client/DirectoryListing.cpp cli ent/ServerSocket.cpp client/Util.cpp client/DownloadManager.cpp client/SettingsM anager.cpp client/ZUtils.cpp client/Encoder.cpp client/ShareManager.cpp client/s tdinc.cpp client/Exception.cpp client/SimpleXML.cpp
g++-3.4: --export-dynamic: linker input file unused because linking not done
cc1plus: error: unrecognized command line option "--export-dynamic"
scons: *** [build/client/ADLSearch.o] Error 1
scons: building terminated because of errors.

Har sökt på vad "--export-dynamic" betyder, men inte fått så mycket tips om vad det kan vara.

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

SPENEN: Vi har inte hittat någon lösning till det där problemet än. Plus att som du säger, det verkar finnas väldigt lite information om vad det kan vara för fel

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

ok nu har jag lyckats installera, men när jag ska starta säger den

./dcpp
./dcpp: error while loading shared libraries: libstdc++.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

kan man skapa den mappen filen eller vad ska jag göra?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Ahh ok Phase, bra att det inte bara är jag som fått felet ialla fall =).
Kanske går det att fixa ett .rpm paket eller liknande?

Visa signatur

#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Till alla som har problem med "--export-dynamic":
paskharen (den andre som utvecklar DC++ för Linux) har hittat en lösning.
Det är en bugg i de äldre scons versionerna. Uppgradera till en nyare version av scons så ska det fungera.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket Phase, fungerar utmärkt =).

Visa signatur

#dvp @ quakenet.org

Permalänk

Kompilerade fint på min gentoo64-installation, verkar köras med.
Hashningen verkar inte ta sådan lång tid ändå. Den har hashat 5gig på kanske 2min, ungefär sådan tid som fuldc i win tar på sig

Edit:
19:10 - 19:50 = 72.91GiB hashat och klart
Funkar att connecta till mina standard-hubbar på favorit-listan jag kopierade över från fuldc på windows-partitionen

Permalänk
Medlem

Utmärkt att saker och ting börjar fungera

Visa signatur

Permalänk
Medlem

/dcpp
./dcpp: error while loading shared libraries: libstdc++.so.6: cannot open shared object file: No such file or directory

vad gör jag åt detta?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är känt sen tidigare, men jag problem med att hash-funktionen hakar upp sig och kör samma fil om och om igen på stora filer. Det är dock mountat över NFS, kan ha med det att göra. Filen är på ca 3.6G.

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Avstängd

DC är ju iofs open source, så man kan ju alltid kompilera själv.

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morti
DC är ju iofs open source, så man kan ju alltid kompilera själv.

Bara för att det är open source betyder ju inte det att windows kod går att kompilera i en *nix miljö.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Avstängd

Windows kod? Jaså

Visa signatur

Sinnulla oon iso pää

Permalänk

Måste säga att ni gör ett riktigt bra jobb. Kompilerar CVSen lite då och då för att se vad som händer med projektet och jag måste säga att det verkligen går fort frammåt. Klienten är ju faktiskt helt användbar nu Bra jobbat!

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

testade ditt dc++, verkligen bra jobbat gillar det här gui bättre än det som följer med dc++ för windows.
ser ut som ntfs partionerna skall utplånas...hehe..keep on the good work

Permalänk
Medlem

JanErik: Jo, jag har märkt att man inte kan dela ut filer som är större än 2gb. Var denna spärr ligger vet jag/vi dock inte än.

dr slizer: Tack så mkt. Det kommer dock att gå lite segt nu då jag fått min Mac. Skulle vara trevligt om jag kunde få tag på en till dator så jag kunde fortsätta utveckla native och inte ödsla massa tid på att få det kompatibelt med Mac OS X då jag hellre gör en native port dit.

mattoys: Trevligt att det fungerar och att du gillar det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har fortfarande problem med att gå in i hubbar med lösenord. (rutan kommer fram men programet hänger sig och säger "segmenteringsfel" eller "segmentation fault") är jag ensam men det här felet?

Permalänk
Medlem

Är detta den enda version av dc för linux?
Ändras utseendet på programmet beroende på typ skins eller liknande?
För ärligt talat så ser det inte vackert ut....
Om det är detta program som diskuteras:
http://developer.berlios.de/screenshots/?group_id=2230

Visa signatur

"He never races anybody, he just sit there and scares the hell out of 'em"
“Eagles may land on the same mountain but they don’t flock together. Eagles fly alone.”

Permalänk
Medlem

Dom där screenshotsen är ganska gammla, ser inte rikigt ut sådär längre och det går att ändra hur det ser ut med hjälp av gtk teman. annars finns det valknut

edit: så här ser det ut för mig:

Permalänk
Medlem

Skärmdumparna är rätt gamla. Prova programmet istället, och gör ett bedömande utifrån hur gränssnittet fungerar.

Inte ögongodiset.

Permalänk
Medlem

Wow, grymt snyggt!

GTK, Glade, riktigt fint!

Bara att "apt-get install scons" på min Ubuntu burk, kompilera CVS.

Fast... sen funkar det ju inte mot vårt spännande hub-kluster här i lund. Kanske nån här som har koll på det, dom har snackat rätt mycket om att skriva en egen klient.
Man får se servrarnas namn, men sen står det Disconnected.

DAGENS TIPS:
Kompilera med release=1 så går hashningen 50% snabbare, från 14 MiB/s till 21MiB/s på min burk!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen som kan hjälpa mig med mitt problem....

/dcpp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

noob: har du kompilerat det själv?

GCC 3.4 kom med ny version av lib stdc++, nämligen version 6. dcpp måste ju kompileras med GCC 3.4, och då länkas det också mot libstdc++.so.6.
Och, för att köra programmet sen måste det kunna hitta detta bibliotek.
Vad kör du för dist?
Finns libbet på datorn? Testa "locate libstdc++.so.6"

Såhär ser det ut på min dator:
ernstp@zapp ~ $ locate libstdc++.so.6
/usr/lib/libstdc++.so.6
/usr/lib/libstdc++.so.6.0.4

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

/usr/local/lib/libstdc++.so.6
/usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3

fick jag då

jag kör slackware 10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

noob: Länka till libstdc++.so.6.0.3 med följande kommando:

ln -s /usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3 /usr/lib/libstdc++.so.6.0.3

Och eventuellt även:

ln -s /usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3 /usr/lib/libstdc++.so.6 ln -s /usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3 /usr/lib/libstdc++.so

Sedan borde det fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catfish
noob: Länka till libstdc++.so.6.0.3 med följande kommando:

ln -s /usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3 /usr/lib/libstdc++.so.6.0.3

Och eventuellt även:

ln -s /usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3 /usr/lib/libstdc++.so.6 ln -s /usr/local/lib/libstdc++.so.6.0.3 /usr/lib/libstdc++.so

Sedan borde det fungera.

tackar, fungerade alldeles lysande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade dc++ for linux för första gången idag. Måste säga att den utklassar valknut. Nu är det bara multiple downloads som saknas. Mycket bra jobb!

Visa signatur

-

Permalänk

Utan att behöva dra ner koden från CVS'en för att kolla, har mina och Chrippas förändringar (som gjorde att dc++ kompilerade och startade på FreeBSD) på något sätt blivit integrerade i programmet än?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Nån förbättring angående 2G-begränsningen ännu?

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk

Saknar att man inte kan högerklicka på en nerladdning och få upp alternativ typ "avbryt" "force mm.
Och även sidor för att se vad man laddat ner och upp

Annars så saknar jag nog inget hitills