Handdatorer
Hallå!
Pga diverse anledningar börjar jag nu få en massa datum jag måste hålla reda på, och då jag aldrig varit riktigt bra på att föra vanlig fickkalender tänkte jag skulle börja kolla på handdatorer. Dock kan jag inte ett smack om dessa små teknikunder, och där hoppas jag det finns någon annan som kan hjälpa till.
Vad jag är ute efter är en handdator som är relativt billig och klarar att överföra mitt skolschema samt surfa på skolans Radio-LAN. Detta har jag kollat upp och vad jag behöver är en handdator som:
- Klarar Radio-LAN (802.11b)
- Överföring av schema något av formaten: Palmpilot(pdb), XML(iPlanet), vCalender-fil(Outlook), Rådata(tab). Tilläggas bör väl att jag inte har en aning av vilka av dessa är för handdatorer.
Jag har också förstått att det finns 3 stora OS på handdatorer, antingen PalmOS, Pocker PC, eller Windows CE. Vad skiljer dessa åt? Vilket är lättast att använda?
Egentligen behöver jag inte den förräns i augusti, men jag vet inte hur pass rörlig prisnivån på handdatorer är jämfört stationära datorkomponenter. Bör man vänta framåt hösten, eller ska man satsa på en nu?
Jag hade varit jättetacksam om någon kunnig skulle ge några direkta råd/svar/förslag. Eller tips om bra sidor där man kan lära sig. Största problemet för mig när jag letat information, är att jag inte riktigt vet hur jag ska tolka produktspecifikationen så jag vet att mina kriterier uppfylls.
Tack på förhand!
Kappe