Permalänk
Medlem

Sweclockers har blivit vad det en gång viljat vara, ett forum för folk med intresse som rör datorer, där vi som gillar att prata om annat än just datorer, inte platsar. Det är synd, det tycker jag :(. Dom har fått vad de velat, dom har fått tillbaka deras sweclockers. Sen att en stor del av medlemmarna går under på köpet är ju egentligen skit samma, för vi som hängde på ÖÄ bidrog inte (enligt medlemmar som hänger i dator delarna) med någongång. Vi får se, kanske ÖÄ kommer tillbaka med någon ny uppdatering inkl fler moderatorer och mer krav på medlemmarna som hänger där.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Avstängd

Alltid samma visa. 'Övriga Ämnen' fungerar perfekt och alla är glada, plötsligt blir någon korkad elitistisk nörd-moderator sur över att ÖÄ är populärare än hans favoritforum för sminkning av datorlådor. Som straff vill han stänga ner ÖÄ.

Ni kan alla suga kuk!

Permalänk

Vad fagerlund tillbaka med akademiska ämnen, bums,nu, marsch pannkaka, Charge!.

Ni kan ju inte döda sweclockers själ...:(

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaranthustra
Alltid samma visa. 'Övriga Ämnen' fungerar perfekt och alla är glada, plötsligt blir någon korkad elitistisk nörd-moderator sur över att ÖÄ är populärare än hans favoritforum för sminkning av datorlådor. Som straff vill han stänga ner ÖÄ.

Ni kan alla suga kuk!

Skärp dig för fan...

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Nej ÖÄ var ju bästa stället att hänga på om man slösurfade ju.

Jaja den som lever får se...

Permalänk
Medlem

nu går ja in i graderoben och hänger mig...

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem

Fan vad sur jag är nu!!!!VARFÖR?!?!?!?!?!?!!?!??!

Jag är jävligt besviken.

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Skärp dig för fan...

ne det behöver han inte

Permalänk
Medlem

det här blir nog mitt sista inlägg på det här forumet...

Permalänk

Infoga dessa till nästa gång.

1 månads registrering innan man kan komma in till ÖÄ. (Tar bort nyregistrerade spam konton)

En knapp på varje användare som kan resetta den tiden, eller en tid som lätt kan sättas in för olika grovlekar på övertramp.

Kanske ett sätt så att om ett antal (ca 10-20 st kanske) utnämda meddlemmar vill ha en tråd låst så blir den låst. (Enbart i ÖÄ såklart)

Kanske så att man bara kan göra 1 tråd i timmen (i ÖÄ då såklart).

Det borde lösa dom flesta problem.

Visa signatur

-:Good health is merely the slowest:-
-:possible rate at which one can die:-

("Den person som köper en begagnad lösfitta vill jag inte möta, någonsin." -Aphex) Funkar inte pga att Övriga Ämnen är borta.

Permalänk
Avstängd

Hej hej, jag heter ZaInT och gillar att leka innehavare av trasigt tangentbord.
Nu har ni då slutligen satt spiken i kistan och dödat forumet. Jag lär inte sätta min fot här igen någonsin, moderatorerna blir säkert glada men nån användare lär ju sakna mig, och jag vet att fler kommer gå samma väg som jag.

Jag vet att ni inte ville ha såna här kommentarer; men är ni helt jävla felfuntade och tappade hela högen? Ni fattar verkligen inte att ni FÖRSÄMRAR, inte FÖRBÄTTRAR forumet genom att ta bort de delar där man fortfarande får ha nån humor utan att nån mobbad 30-åring med kontrollbehov stänger av en för att man bashar ett gimmickaccount.
Ja, jag syftar på Castor, det är nämligen han som gör ca. 75% av avstängningarna och trådlåsningarna, varav de flesta är helt onödiga.
Ni har grävt er egen grav. Efter ÖD kom ÖÄ, och en heeeeel del humor dog ut. Vi medlemmar tyckte inte om det, och en del försvann, men det räcker inte för er, å nej. Medan fjortisarna strömmade in, och blev försvarade stängdes normala, bra medlemmar av när de försökte avvisa packet. Nu går ni ett steg längre och tar bort all humor som någonsin funnits här.
Har ni någonslags störning eller bara allmäna problem med att se logiken? Ett forum med enbart datornördar och ingen humor whatsoever, tillslut överbefolkat med fjortisar, kan bara gå åt ett håll, och det är fan inte uppåt.
Skäms på er.

Hej då.

EDIT: Och nej, ni väljer inte när jag stängs av, vill jag komma in gör jag det. Även om Castor bannar hela min IP-range.

Visa signatur

Jag har spillt Cola och saker i mitt tangentbord så därför försvinner de bokstäver lite ibland!

Permalänk

Det här var ju tråkigt men det kanske var nödvändigt för att få det till det bättre.

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

Film-delen vill jag ha Det andra kvittar

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni återinför ÖÄ...Annars får jag hitta nått annat att göra...

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk

De flesta forum som är inriktade på ett speciellt ämne har någon form av del för övriga diskussioner som inte har med huvudämnet ifråga att göra, men i fallet med Sweclockers så var detta forum nästan känt på grund av sin övrigt-del. Det var nog trots allt ett klokt beslut att ta bort Övriga Ämnen, men precis som i de flesta andra forum så anser jag att det bör finnas en övrigt-del.

Jag tycker att man borde öppna ett nytt forum där musik, akademiska ämnen samt sport och så vidare kombineras. Diskussioner om flugor i gurkburkar, borttappade kundvagnar utan hjul samt vad man åt till lunch hör inte hemma i något forum om det inte är ett forum som enbart är inriktat på allt möjligt-diskussioner, som Flashback bland andra. I det "nya" forumet borde också modereringen vara mycekt "strängare" och trådar som inte hör dit borde inte bara låsas utan avlägsnas helt och hållet och medlemmar varnas eller stängas av.

Fler moderatorer eller inte, bara allt sköts som det ska. Nu är många av moderatorerna rent ut sagt lata och flertalet syns aldrig till. Definitivt inte i Övriga Ämnen, där de skulle behövas mest av allt. För min del kommer jag fortfarande att besöka Sweclockers forum, men i betydligt mindre utsträckning, kanske enbart för spelforumet.

Tack för att du tog dig tid att läsa detta meningslösa inlägg i denna meningslösa tråd i detta från och med nu kanske meningslösa forum. Vad vet jag?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Skärp dig för fan...

Nej, så länge jag har hängt på ÖÄ har det varit under attack från elitistiska, stroppiga nörd-moderatorer vars största stolthet i livet varit att få moderera ett datorforum och känna sig riktigt duktiga och ansvarsfulla, känna sig som riktiga super-moderatorer.

När ÖÄ fanns var det ju inte lika häftigt eftersom det inte bara var ett dator-forum dom modererade utan även en helt vanlig community (det kan dom ju inte skryta om för sina vänner på gruppterapin för asperger-handikappade).

Permalänk
Medlem

Tillbaka med underforumen! Resten kan kvitta om det skulle bli något som gamla ÖÄ, lite nivå får det fan vara. Se till så att man inte få tillgång till ÖÄ förrens 1-4 veckor efter registrering och banna den som drar på sig en varning i ÖÄ från ÖÄ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShadowCat
Infoga dessa till nästa gång.

1 månads registrering innan man kan komma in till ÖÄ. (Tar bort nyregistrerade spam konton)

En knapp på varje användare som kan resetta den tiden, eller en tid som lätt kan sättas in för olika grovlekar på övertramp.

Kanske ett sätt så att om ett antal (ca 10-20 st kanske) utnämda meddlemmar vill ha en tråd låst så blir den låst. (Enbart i ÖÄ såklart)

Kanske så att man bara kan göra 1 tråd i timmen (i ÖÄ då såklart).

Det borde lösa dom flesta problem.

Om det är praktiskt genomförbart, så är det nog de bästa förslagen hittills.

Sen förstår jag fortfarande inte varför de tre under-forumen raderades. Kommer de tillbaks, med samtliga trådar/inlägg kvar?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Yes! Detta kan kanske få mitt swec-beroende att gå över

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smilfink
Ibörjan använde jag mig av SweC som ett forum för att få svar på datorrelade frågor.
Men efterhand så kan man ju mer och mer och då minskar behovet av att söka hjälp.
Då gled man över mer och mer på ÖÄ och fann ändå en anledning att stanna kvar för det fanns många kreativa och roliga trådskapare där som hade vettiga saker att säga. Samtidigt som man kände att man tillhörde ett skönt Geek-community.

Nu vettefasen vad ni tänkt er, min "nytta" av SweC är helt bortspolad känns det som, bli inte förvånade om fler uttrycker sig som mig.

Tack o hej leverpastej

,

Exakt så känner jag med, det kanske går att ordna med medlemsavgift så man får som "medlem" tillträde till ÖÄ samt medlemsrabatter på diverse butiker. Det borde höja nivån, samtidigt som Sweclockers får in pengar till tester, anordning av LAN osv.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tissot
Yes! Detta kan kanske få mitt swec-beroende att gå över

Samma här. Bara att hoppas att inte Nordic Hardware är så bra heller, isåfall kanske jag gör annat än att sitta på SweC 24/7 i sommar.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superklasse

Jag kommer också stanna, men inte vara här varje dag. Jag kom hit för att få lära mig mer om datorn och få hjälp med problem.
Sen så upptäckte jag det helfestliga ÖÄ och har suttit på Swec en liten stund varje dag sen dess.

exakt samma sak. har varit inne nästan varje dag sen jag upptäckte ÖÄ för att läsa något nytt skoj. men anledningen till att man hittade hit var för att få hjälp av alla "nördar" (min bild av swec innan) nu är nördar utbytt mot lärda personer inom datavärlden.

hoppas på att få se ÖÄ igen, och att folk respekterar de regler som finns. annars blir det nog inte lika mycket sittande framför swec.

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaranthustra
Nej, så länge jag har hängt på ÖÄ har det varit under attack från elitistiska, stroppiga nörd-moderatorer vars största stolthet i livet varit att få moderera ett datorforum och känna sig riktigt duktiga och ansvarsfulla, känna sig som riktiga super-moderatorer.

När ÖÄ fanns var det ju inte lika häftigt eftersom det inte bara var ett dator-forum dom modererade utan även en helt vanlig community (det kan dom ju inte skryta om för sina vänner på gruppterapin för asperger-handikappade).

Sweclockers är ingen rättighet för alla?

Förstår inte varför du beskyller moderatorerna för det här. Om det vore så "elitistiskt" som du påstår så borde vi väl alla vara varnade och avstängda? Kanske dags att svälja stoltheten och erkänna att det finns gott om användare som inte kan bete sig som folk?

Konstigt att vissa av oss aldrig har haft några problem med moderatorerna trots att vi tillhör dom som är mest aktiva.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk

Förutom det jag skrev innan dvs "Varför inte skaffa fler moderatorer?
Varför inte införa strängare straff för dom som missköter sig? istället för att slänga ut alla från ÖÄ kan ni slänga ut dom som missköter sig." tycker jag att vi får ta lite eget ansvar och rapportera dom inlägg som handlar om rena övertramp. Dvs underlättar för moderatorerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Om det är praktiskt genomförbart, så är det nog de bästa förslagen hittills.

Sen förstår jag fortfarande inte varför de tre under-forumen raderades. Kommer de tillbaks, med samtliga trådar/inlägg kvar?

Tack.
Jag hängde enbart på ÖÄ, och har läst trådar som har fått mig att gråta av skratt.
Mina inlägg har sjunkigt från 3-400 till 8.
ÖÄ är ordentligt saknad.

Visa signatur

-:Good health is merely the slowest:-
-:possible rate at which one can die:-

("Den person som köper en begagnad lösfitta vill jag inte möta, någonsin." -Aphex) Funkar inte pga att Övriga Ämnen är borta.

Permalänk
Medlem

Varför tog de bort Övriga ämnen?

och när?

Dålig Stil!

Permalänk

Då kvartstår bara att börja hänga på lunar, skunk o alla andra skit ställen när det enda som var någorlunda acceptabelt har stängt ned..

Permalänk
Medlem

ne orka med detta, ett ip mindre som kollar på deras reklam

hejdå

Permalänk
Medlem

Detta är det bästa som har hänt swec på många år.
Äntligen kan det bli lite klass på forumet igen.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Vad fagerlund tillbaka med akademiska ämnen, bums,nu, marsch pannkaka, Charge!.

Ni kan ju inte döda sweclockers själ...:(

Kan bara hålla med. Tillbaka med akademiska ämnen igen.

Visa signatur

P4-3.0,1GB,GF6800le,planka,kablar och jox.