Permalänk
Medlem

tror det går över gprs, en hur bra tror ni att det funkar på t.ex. en SE T290? :D:D:D nä, läser man texten så står det ju att nallar inte innefattas ännu, men kommer kanske att göra det. men ja tror inte riktigt att det förslaget kommer gå igenom.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Jo tyvär så gäller "tv-licensen" även där

Ja asså tv-avgiften betalar man om man har tv, MEN pengarna går även till att finansiera SR (Sveriges Radio)

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
4 § Skyldigheten att betala TV-avgift omfattar inte sådana TV-mottagare som på grund av sin konstruktion inte kan användas för att ta emot markbundna sändningar. Lag (1997:1164).

Precis. Det är vad som står i lagen nu. Om man läser artikeln ser man följande:

Citat:

- Men vi kommer att se över lagtexten , säger Lars Lindberg på Radiotjänst.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

Självklart så kommer dom det. Allt för tjäna pengar! Som att dom vill göra om tv-licensen till medialicens? så dom kan tvinga alla att betala för något dom kanske inte vill ha eller behöver!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Om dom ska få 100% av hushållen att betala, kan dom inte bara väva in det i skatten?
Nog för att jag är mot publicservice, men blir det inte enklare så? Om man nu ändå måste betala oavsett asså.

Visa signatur

Min signatur hade fallit bort: Typiskt.
Min dator är en snart två år gammal iBook: Stackars gamla Ibook.
Min serie/reseprogram/sitcom/realityshow finns det i dagsläget: Tre delar av.

Permalänk
Medlem

Blir nog medialicens för hela faderullan snart. Datorer, mobiltelefoner och kaffekokare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky77
Har aldrig betalat nån tv-licens och tänker inte börja nu heller pga denna löjliga anledning

Samma här, dom tvingar ju på en med massa skit och sen vill dom ta betalt för det... tycker att det är olagligt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Suck

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Samma här, dom tvingar ju på en med massa skit och sen vill dom ta betalt för det...

Sveriges Radio har sänt och sänder några av världens bästa radioprogram. Sveriges Television är stundtals helt lysande. Även om man inte själv vid varje tillfälle är målgruppen som känns det varmt i hjärtat när man ser sådan sanslös kvalitets-TV som exempelvis ungarnas REA.

Sluta tjafsa. Om SVT inte funnits hade TV3 och Kanal5 varit på grottnivå. Och vi också. Även om du gillat det, är vi många som faktiskt tycker om kvalitet, omväxling och att allt som visas inte enbart gör det med syfte för att berika någon aktieägare.

Jag betalar stolt min licens och hatar alla som åker snålskjuts.

_

Permalänk
Avstängd

Jag som aldrig tittat på tv tycker det är helt galet. Den dagen jag kan koppla min mobil till min reciver och köra bilden därigenom ska jag betala tv-licens, inte förrens då. Får väl byta telefon i värsta fall....

Permalänk
Medlem

Inte tänker man betala det där, köper från utlandet isåfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Inte tänker man betala det där, köper från utlandet isåfall.

Köper vad från utlandet? Det är ju inte direkt så att det är en engångssumma vi snackar om här, utan det blir en avgift varje år. Undrar om de tänker ha samma avgift för mobiler som för vanlig tv. Kul med ungefär 1700kr extra varje år om man t.ex. är student. Fy fan säger jag bara.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Köper vad från utlandet? Det är ju inte direkt så att det är en engångssumma vi snackar om här, utan det blir en avgift varje år. Undrar om de tänker ha samma avgift för mobiler som för vanlig tv. Kul med ungefär 1700kr extra varje år om man t.ex. är student. Fy fan säger jag bara.

Du har nog missat att om du betalat tv-licensen så är det fritt fram att köpa mobiler, det är samma avgift.

1 TV = 1x tv-licens
2 TV = 1x tv-licens
1 mobiltelefon = 1x tv-licens
1 TV och 1 mobiltelefon = 1x tv-licens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Du har nog missat att om du betalat tv-licensen så är det fritt fram att köpa mobiler, det är samma avgift.

1 TV = 1x tv-licens
2 TV = 1x tv-licens
1 mobiltelefon = 1x tv-licens
1 TV och 1 mobiltelefon = 1x tv-licens

Det där har jag full koll på. Jag tänker dock på alla de studenter t.ex. som inte har tv men har en mobil, majoriteten av dessa bor inte hemma och kan således inte slippa denna avgift genom att säga att man ahr mobilen i hemmet, även om många lär göra det.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Det där har jag full koll på. Jag tänker dock på alla de studenter t.ex. som inte har tv men har en mobil, majoriteten av dessa bor inte hemma och kan således inte slippa denna avgift genom att säga att man ahr mobilen i hemmet, även om många lär göra det.

"Undrar om de tänker ha samma avgift för mobiler som för vanlig tv."

Var det där jag reagera på, det är ju samma licens man betalar för så självklart borde det bli samma pris, väl.

Men visst stämmer det där om tex. studenter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Eat my shorts säger jag.

Hehe.. det svar som beskrev precis som jag också tycker.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |