Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Det är ju fan Far Cry wannabe!

Två helt skiljda spel. Totalt olika upplägg.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Hmm så alla spel som innehåller bilar är Gotham Racing wannabes då?

Någon som har spelet som vet var man kan hitta CIA-agenten?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet är helt klart lovande. Istället för att satsat på ett grafiskt mästerverk har man satsat på story och stämning! Respekt...

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det kommer inget demo, det är omöjligt att släppa ett, då vore dom tvungena att på något sätt skärma va en del av världen, eller ha en time trial på 1 timme typ.
Dom har dock sagt att det inte kommer ett demo.

Alla ni som nu har köpt det... hur vore det om NI postade en bild med erat köpta spel?

Haziza
BAM
thewall
macke18

Lite bild bevis?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Det kommer inget demo, det är omöjligt att släppa ett, då vore dom tvungena att på något sätt skärma va en del av världen, eller ha en time trial på 1 timme typ.

Alla ni som nu har köpt det... hur vore det om NI postade en bild med erat köpta spel?

Haziza
BAM
thewall
macke18

Lite bild bevis?

erm... det är ju allmänt "släppt"

För övrigt gick ju torrenten upp för någon timme sen... OOPS!

Ingen butik i hela stockholm har det fan! Mjargh!
PM:a mig om ni hittar det nånstans för under 400.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW

Haziza
BAM
thewall
macke18

Lite bild bevis?

Vad får du ut av det? Kan du sova sen?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Vad får du ut av det? Kan du sova sen?

Så mycket anklagelser som det är mot varandra på det här forumet har jag fan aldrig sett... till och med i den här tråden, spekulationer om att jag skulle ha en recensions kopia eller att det kan absolut inte vara köpt.. fånigt.
Därför gör jag bara som resten av flocken.. och bara för att det är släppt nu så betyder väl inte det att alla köper det?

och ja, jag sover bättre sen

Permalänk
Medlem

Kan inte fatta att jag tog mig dit för detta pga en liten forumnördpolis men men. Att bli anklagad för något är verkligen trist. Köpt på Tradition för hela 399 kr. Tyvärr ångrar jag mitt köp lite eftersom det är just nu vääääldigt buggigt. Hoppas på patch för det kan bli hur bra som helst.

Permalänk
Hedersmedlem

Förstör inte tråden med anklagelser och annat warez-relaterat snack nu! Håll er till topic, diskutera för/nackdelar med spelet, det hjälper oss andra sedan vid ett eventuellt köp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis spelat en stund och jag gillar det mer o mer när det inte tvingar mig att starta om datorn. Man ska inte vänta sig en skjutfest utan man går runt lite och kollar läget. Antar att det blir mycket pang pang lite senare men just nu är det lugnt. Spelet ser absolut inte hemskt ut men det är ju ingen grafiskt mästerverk. Ljudet är lite sämre. Talet hörs dåligt och effekter är inte så supertoppen men absolut inte dåliga. Tror de har satsat på att få till den enorma spelvärlden och då har grafik och ljud fått komma lite på efterkälken. Tror tyvärr inte ens en superdator kan få spelet att flyta. Känns som det är väldigt dåligt optimerat just nu. Vill ni chansa en gång och inte bara köpa säkra kort så var inte rädda för att testa detta. Det är enormt stort och enormt fritt. Jag hoppas mest just nu på bra stöd från tillverkarna och ett par ordentliga patcher annars kanske spelet bara kommer att försvinna och det vore synd, det har många bra ideer.

Permalänk
Medlem

Känns som alla buggar är de största problemen. Ska hålla ögonen på spelet ett tag o se hur effektiva tillverkarna är bug-crushing.

Permalänk

Du är min favoritmoderator bara så du vet

Jag vill spela! >.<

Hur är det med fordonen? Finns det stöd för ratt och FF?

Permalänk
Medlem

Fordonen är inte så heta, har iofs bara kört bil. De är väldigt enkla i designen, påminde mig om när man körde bil i Söldner om ni spelade det lilla bugg spelet Ska kolla om det finns stöd för ratt.......

Permalänk
Medlem

Jag har försökt spela 5 ggr nu, men jag är trött på att starta om datorn Har lyckats komma in i menyn 3 ggr utan att det hängt sig, men längre än så kommer jag inte

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Ser helt klart spännade ut...
Men buggarna och min lön tvingar mig att vänta lite

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

;)? jävligt bra spel när man lirat några timmar. hoppas bara att det kommer lite patchar och buggfixar .. ni måste pröva att köra med Bloom effekter (eller gloom kommer inte i håg..) spelet ser mycket bättre ut då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Du är min favoritmoderator bara så du vet

Jag vill spela! >.<

Hur är det med fordonen? Finns det stöd för ratt och FF?

har prövat Bil,båt,strids båt och flygplan nu .. och styrningen är ganska tråkig, fordon fysiken är ganska kass också lite som söldner som någon annan sa ...
och ni andra som har det vilken faktion spelar ni som ? själv gör jag uppdrag för Goverment nu ..

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Bra att fler PC spel börjar komma på DVD, CD är så föråldrat. Personligen väntar jag nog med att köpa tills patchen kommer, då många verkar ha problem.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Avstängd

Nu jäklar installeras det!!! Vad heter låten som spelas under installationen? Den är ju underbar!

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson
Nu jäklar installeras det!!! Vad heter låten som spelas under installationen? Den är ju underbar!

Är nog en officiell låt för spelet eftersom dom säger "Boiling Point" mm i låten

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Avstängd

FYFAN VILKET BRA SPEL! KÖPTE DET IDAG !

Jag har kört två bussturer nu, fyfan vad gött ! Man känner sig som en riktigt lastbils förare. Tankade bussen precis, köpte lite vapen hos en maffia kille. Nu är jag påväg till min hemstad, usch 15km :/. Tar väl 10-15min. Hoppas jag inte blir stoppad av några guerilla soldater och frågar om papper och körkort =P. Sprang vilse i skogen precis, sköt ner en guerilla soldat! Deaglen rakt i huvudet på honom.

Spelet hackar en hel del, har bra dator kolla i sign.

Kör 1024x768 med vsync på 2x anistropic

Bye bye!

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
FYFAN VILKET BRA SPEL! KÖPTE DET IDAG !

Jag har kört två bussturer nu, fyfan vad gött ! Man känner sig som en riktigt lastbils förare. Tankade bussen precis, köpte lite vapen hos en maffia kille. Nu är jag påväg till min hemstad, usch 15km :/. Tar väl 10-15min. Hoppas jag inte blir stoppad av några guerilla soldater och frågar om papper och körkort =P. Sprang vilse i skogen precis, sköt ner en guerilla soldat! Deaglen rakt i huvudet på honom.

Spelet hackar en hel del, har bra dator kolla i sign.

Kör 1024x768 med vsync på 2x anistropic

Bye bye!

Lät ju skoj! Kan du köra människor i bussen eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Kan inte fatta att jag tog mig dit för detta pga en liten forumnördpolis men men. Att bli anklagad för något är verkligen trist. Köpt på Tradition för hela 399 kr. Tyvärr ångrar jag mitt köp lite eftersom det är just nu vääääldigt buggigt. Hoppas på patch för det kan bli hur bra som helst.

http://img274.echo.cx/img274/3259/chillerwsuger4aj.th.jpg

Fan vad PC spel har gått ner i pris det senaste året tycker jag.
DOOM3 kostade inte ens 400kr när det släpptes.

OffTopic: Fan har du en PSP... *avundsjuk*

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig, tog mig lite tid hitta din förfrågning, liksom, i dont read bull http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/DSC00132.JPG

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

399kr är ett helt ok pris för ett pc-spel tycker jag fast det får ju gärna bli billigare

OffTopic: PSP'n är väldigt kul.
OffTopic igen: Undrar om chillerW dyker upp och ber om ursäkt för sina anklagelser, det är väl det minsta man kan begära?

Permalänk
Citat:

399kr är ett helt ok pris för ett pc-spel tycker jag fast det får ju gärna bli billigare

OffTopic: PSP'n är väldigt kul.
OffTopic igen: Undrar om chillerW dyker upp och ber om ursäkt för sina anklagelser, det är väl det minsta man kan begära?

han har nog inte tid, han forumpolisar säkert i en annan tråd :D:D

Permalänk
Medlem

Testade spelet snabbt hos en kamrat förut och det kändes fruktansvärt "ooptimerat" i stadsmiljöerna. Vart tom att windows började klaga på för lite virtuellt minne när det sitter 2 gig med ram i burken. Bortsett ifrån det, värdelöst ljud, skum AI och en fyhelvetes massa buggar överallt verkar det fint. Jag väntar med ett köp tills det att det kommer ett gäng patchar ut. Kudos till utvecklaren att de satsar på något så udda som detta nu när marknaden bara är ett hjärndött FPS efter det andra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte om alla dessa buggar.. de har nog gjort spelet onödigt stort för hur fan ska man kunna testa hela ytan som spelet är på ? Det hade tagit oändligt lång tid men vafan de förlorar ju bara själva såna problem ska man inte behöva ha.

Permalänk
Medlem

Aaaaaarghhh vad trist, spelet fryser var jäkla gång jag spelar. Håller ca 5 minuter sen dör det. Måste starta om dator var gång, inget hjälper. Patch patch patch patch snääääälla.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Aaaaaarghhh vad trist, spelet fryser var jäkla gång jag spelar. Håller ca 5 minuter sen dör det. Måste starta om dator var gång, inget hjälper. Patch patch patch patch snääääälla.

De har säkert något forum på sin hemsida, ta dig dit och skriv det du skev här, utveckla lite mer vad felet är och på förståelig engelska så får du säkert bra hjälp ska du se. Eller så kan du ringa/maila supporten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska sälja mitt Boiling Point tyckte spelet var för optimerad små laggar ständigt. åker man sen ut i jungel så usch nej vågar inte äns tänka på det

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.