Permalänk
Medlem

Skicka filmfiler till Z800i

Hej!

Om man vill skicka filmfiler till Z800i, hur ska man göra så de funkar i mobilen?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Newcastle - ASUS K8V-X - Kingston 1536 DDR PC3200 - 840 gb - Leadtek 6600GT - WinXP pro SP2 -8Mbit- [K800i] [DS970]

Permalänk

se till att de är i mp4 format, tror ja iallafall! :P:D

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att du bara får ha två till tre rader beroende på textstorleken?

Permalänk

Mediaspelaren i z800i klarar av Mp3, mp4, 3gp och wav.

Permalänk
Medlem

okej =), men hur omvandlar jag filerna till mp4 och 3gp?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Newcastle - ASUS K8V-X - Kingston 1536 DDR PC3200 - 840 gb - Leadtek 6600GT - WinXP pro SP2 -8Mbit- [K800i] [DS970]

Permalänk
Medlem

Till 3gp kan du använda Nokia Multimedia Converter 2.0 men det blir inte någon vidare kvalitet.

Permalänk

Re: Skicka filmfiler till Z800i med QuickTime!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiQ
Om man vill skicka filmfiler till Z800i, hur ska man göra så de funkar i mobilen?

Absolut enklast alla kategorier är att köra QuickTime Pro (köp eller hitta serienummer). Bara att spara ut som .3gp eller vad just din nalle vill ha. Fungerar klockrent till Z800 och alla andra SE-nallar. SonyEricssons egen personal kör QuickTime. Dessutom hanterar QuickTime H.264 som är nästa format och som kommer i alla nya nallar.

QuickTime kan nu dessutom både öppna och spara de flesta format, allt från alla MPEG-varianter, DivX, XviD, 3ivx och Xvid/Mov och Real till Windows Media direkt från QuickTime Player. Och du kan ha hur många fönster öppna som helst och klippa och klistra film och spår mellan varandra. Och givetvis klarar QuickTime ljudformaten i AMR och AAC. Helt fucking underbart.

Permalänk
Medlem

Perfekt! tack network23!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm jag har provat att göra om en film till 3gp men den tappade ljudet på vägen! Hur kan jag lösa det?

Permalänk
Medlem

samma här.. tappar med ljudet :/

någon som vet hur man ska göra.. vill gärna ha in filmerna i z800i:n

[Edit] fick se i programet att den inte känner av att orginal filmen har ljud.. bugg?

Permalänk
Medlem

jag har problem att spela upp .wav filer på minneskortet, det står bara kan inte spela upp. Någon som vet vad det beror på eller har samma problem?

Telefonen hittar filerna och identifierar dem som .wav så jag förstår inte varför det inte fungerar..

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeEyes
Mediaspelaren i z800i klarar av Mp3, mp4, 3gp och wav.

var lägger jag mp3 filerna för att dom ska hittas i mobilen..utan att installera alla SE program som förljer med på skiva...får nämligen upp Memorysticket som en liten hårddisk under Den här datorn...kan jag inte bara dra över dom till någon lämplig mapp där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusgez
var lägger jag mp3 filerna för att dom ska hittas i mobilen..utan att installera alla SE program som förljer med på skiva...får nämligen upp Memorysticket som en liten hårddisk under Den här datorn...kan jag inte bara dra över dom till någon lämplig mapp där?

I en map som heter MP3 direkt i rooten

Visa signatur

"När killen jag var kär i fick veta det så sa han till mig att jag var perfekt som flickän om jag bara hade varit 10 gånger snyggare än jag var."

Permalänk
Medlem

har en z800i på väg, tänkte åsså leka lite med filmer. men nu blir jag lite orolig när folk har problem. ska testa lite med QT så får vi se hur det blir...

någon som jämfört resultaten mellan MPEG och H.263? vilken blir bäst komprimerad, med gott resultat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle88
Hmm jag har provat att göra om en film till 3gp men den tappade ljudet på vägen! Hur kan jag lösa det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
samma här.. tappar med ljudet :/

någon som vet hur man ska göra.. vill gärna ha in filmerna i z800i:n

[Edit] fick se i programet att den inte känner av att orginal filmen har ljud.. bugg?

nån codec som saknas på er player? har ni testat QT? som ovanstående talare sa, klarar det mesta.