Guild wars istället för WOW?

Permalänk
Medlem

Guild wars istället för WOW?

jag har nu under en snart tre månaders lång period varit nöjd ägare av wow, på sistonde har jag dock börjat tröttna på spelet och dess förmåga att "äta upp" all min fritid, jag har hört en del om guild wars och sett att det fått bra kritik, det verkar ju hur chill som helst men en lvl 20 gräns, och att man inte behöver betala månadsavgift är ju också ett plus, mina frågor är följande:

1. Ni som spelat guild wars, är det bra?

2. Hur lång tid tar det att nå lvl 20

3. funkar det på min dator, geforxe fx5600,2,4 ghz, 512 ddr?

4. Något annant som är värt att veta om spelet?

Permalänk

finns det en lvl 20 gräns?

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

mm jag tror att jag läste något om det

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga, du tycker att WoW tar upp för mkt av din tid och lösningen på detta är att börja spela ytterligare ett onlinespel? Låter ju hur bra som helst.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Jo, det är en lvl 20 gräns. Och det tog ungefär två veckor för mig att komma dit. Men det kan gå fortare beronde på hur mycket du spelar. Jag har spelat ungefär 60 timmar eller nått med min gubbe. Och du får fyra gubbar per account.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | 2 GB RAM | GeForce 6600 GT | A8N32 | Corsair HX520W

Permalänk
Sötast

Tråkigt nog så tar spelet ungefär lika lång tid att klara som dom flesta singleplayer spelen :/ efter det kan man springa runt å se om man har missat någon quest, eller köra 100% PvP... lite missnöjd :/

Permalänk
Medlem

hehe, jag täbker i sådana fall sluta med WOW

Permalänk

jag är inte så insatt i wow men finns det inte en lv60 gräns där?
i så fall varför?
kommer den alltid att finnas?

Permalänk
Medlem

hehe lvl 60 gränsen finns völ helt enkelt för att de ite orkade göra yttligare levla då det skule ta tid som de hellre ville läga på att släppa spelet, det är n del snack om att höja gränsen men jag tror det kommer ta ett tag, själv är min char på lvl 48 vilket jag tycker har tagit alldeles tillräckligt lång tid, har spelat i 8 days and 11 hours och orkar faktiskt inte lägga ner så mycket mer tid, det finns ju en värld utanför WOW, faktiskt..

Permalänk

Om du gillar PvP och älskar teamplay så är det ett givet köp.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa spelet imorgon men är PvP:n lika bra som i R.Y.L? Och finns det arenor som man kan slakta i? En annan sak som slog mig var att om alla är lvl20 så borde alla vara likvärdigt starka, då måste det väl finnas items som väger upp?

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Funderar på att köpa spelet imorgon men är PvP:n lika bra som i R.Y.L? Och finns det arenor som man kan slakta i? En annan sak som slog mig var att om alla är lvl20 så borde alla vara likvärdigt starka, då måste det väl finnas items som väger upp?

Det är därför heaton myntade uttrycket "skill".

Förövrigt vill jag påpeka att jag också gick och funderade på GW ett tag, men efter att ha provat betan blev jag helt avskräckt. Beware! Och nej jag tänker inte motivera någonting.

Permalänk

Bästa pvp:n på marknaden IMO