Laptop TFT skärm till vanlig data skärm hur ?

Permalänk
Medlem

Laptop TFT skärm till vanlig data skärm hur ?

Hej jag har ganska nyligt fåt en gammal laptop från en kompis och jag har skruvat lösTFT skärmen totalt har den helt i handen utan nå plast runt om och jag skulle vilja kopla in den till min data eller annat (komer längre ner). Vad behöver jag veta hur koplar jag och vad behöver jag för att få den att funka ?

TFT skärmen heter simens scenic mobile 700 och den är inte digital vad jag har fattat och det skulle försvåra saken.. rätta mig om jag har fel snälla vill ha den till digital ^^ hoppas.

Men i alla fal jag har krets korten kvar som kommer från den bärbara datan som dom har koplat in till skärmen för att den ska funka så om det behövs så har jag det.

Nåja till min andra ide med TFT skärmen är att lägga den som en Tavla som vissar bilder vad behöver jag för saker för att fixa det ? typ nå lagrings minne av någe slag så klart en ström källa och det som styr skärmen så att alla bilder rullar lite då och då.

Nåja väntar på er riktigt kuniga Veteran Modare på svar om hur jag ska göra. MVH// Mickael. //OviDiuS

Permalänk
Medlem

Bygg en projektor av den, är mitt förslag.

Visa signatur

Athlon64 3000+, Radeon X800 XL 256 ViVo. 1024 MB DDR RAM Dual Channel. Zalmankylning på CPU, MB, GPU (fläktar i silent mode). Samsung Spinpoint 160 GB HDD. Ljuddämpad Sonata. Viewsonic VP191b.

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X