Permalänk
Medlem

Swat 4

Jag har köpt swat 4 men man ser bara en svart skärm och så stängs spelet av och man får upp.

No Label

Crash Time: 05/25/09 22:45:19

OS: Windows XP 5.1 (Build: 2600)
CPU: AuthenticAMD Unknown processor @ 2002 MHz with 1023MB RAM
Video: NVIDIA GeForce 6600 GT (6693)

UserName: Administratr
ComputerName: Blabla
Application location: C:\Program\Sierra\SWAT 4\Content\System\

SWAT Build Number: 31973

Float Error caused General protection fault!

History: FD3DTexture::Cache <- FD3DRenderInterface::CacheTexture <- SetBumpMaterial <- FD3DRenderInterface::SetShaderMaterial <- PrecacheRenderData <- Precaching <- UGameEngine::Draw <- UWindowsViewport::Repaint <- UWindowsClient::Tick <- ClientTick <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

Hittar ingen info alls om hur man löser detta.

Permalänk

Låter mer som ett tankning´s fel om ja ska vara ärlig?
Bildbevis på att du har en orginal kopia?

Annars vette fan! Polaren hade problem med sitt swat 4 pga Norton Internet Security 2005! Disablade de och så funkade de fin fint!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

testa lägg till spelet bland godkända program i brandväggen. Fick aldrig felmeddelanden men skärmen var svart iaf!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

dj_labbo vad får dig att tro att det är ett "tankingsproblem"? Herregud, sweclockersmentaliteten. Har du up2date drivisar etc? Testa dra lite memtest också, då swat 4 är ett jävla krävande spel. Lycka till

Permalänk
Medlem

Det är inte en tankad version, hittade 1 tråd om det idag när jag sökte på google. Tydligen är det ett fel som Sierra vet om och handlar om vissa combinationer av hårdvara, förhoppningsvis fixas det i nästa patch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tristram
dj_labbo vad får dig att tro att det är ett "tankingsproblem"? Herregud, sweclockersmentaliteten. Har du up2date drivisar etc? Testa dra lite memtest också, då swat 4 är ett jävla krävande spel. Lycka till

jag trodde att du visste att det aldrig blir fel med orginalspel, samt att det inte existerar buggar i orginalspel.. alla här på swec vet ju det

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
jag trodde att du visste att det aldrig blir fel med orginalspel, samt att det inte existerar buggar i orginalspel.. alla här på swec vet ju det

Jag hoppas tamigfan att du var ironisk där...

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
jag trodde att du visste att det aldrig blir fel med orginalspel, samt att det inte existerar buggar i orginalspel.. alla här på swec vet ju det

Jag hoppas du skämtar.

Permalänk
Medlem

jag var mycket ironisk

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
jag var mycket ironisk

Phew...

Visa signatur

Varför är ingen snäll mot mig? :(

Permalänk
Medlem

Jag formaterade datorn och installerade bara grejer från windows update så funkade spelet.
Nu dagen efterråt så är det samma jävla fel igen. Enda jag installerade va winamp och firefox.

Permalänk

Testat olika drivrutiner till grafikkortet? Om inte så testa antingen nån version äldre eller hemmagjorda.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Testat både äldre och nyaste, inga hemmagjorda dock.

Permalänk
Avstängd

Jag fick samma fel. Jag bara tog bort spelet och ominstallerade så fungerade det.