datorn piper istället för att gå igång!

Permalänk

datorn piper istället för att gå igång!

Hej, har precis monterat min dator men när jag ska starta den, så startar alla fläktar, men sen efter ca 5-7 sekunder så piper den med 2 sekunders mellanrum. Vet någon vad som kan vara fel?

Här är en lista över inköpen :

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=134211

Behöver akut hjälp

Glömde skriva att jag redan hade ett grafikkort sen innan,
Sapphire ATI Radeon X700 Pro PCI-E 128 MB

Permalänk
Medlem

Men du kanske borde behöva ett Grafikkort

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

låter som något inte sitter i" har en dator som piper till EN gång tar bara en jävla tid att starta" men det som du beskriver skulle jag tippa på att du missat plugga in hdd eller dylikt "använder du din gamla hdd? annars så kanske den inte hittar ett OS har du någon bild över huvud taget?

annars så testa med en annan skärm eller lyssna o se om du har ett svagt klickande så är det bara att den har glap..
använder du ditt gamla agg`? iaf kan det vara fördåligt...

snurrar fläktarna hela tiden? kommer du in i bios?`?
säkert att du ej byglat modekortet/hdd/cd-romen/dvd fel?? eller att du vänt på någon idekabel eller satt i någon strömmis fel eller så att du saknar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag får ingen skärm, fläktarna går igång, men inget händer. Nytt nätagg (Chieftec), ny HD (IDE)

Permalänk

troligen graffet som det är fel på! har du ett sådant där du måste koppla till en 4pins kontakt? har du glömt testa att dra ut onödiga saker cd-rom disket enhet .. dra ut graffet och sätt sedan tebaka.. "har du inbyggt bildkort? isf funkar det?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

okej jag ska prova det thunderinternet men det får bli imorgon det

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Det låter snarare som Memory Error på sättet du beskriver "pipen".

Pröva att flytta om minnena lite, de ska sitta i de blåa slottarna.

Permalänk

Vad sägs om att läsa dokumentationen till moderkortet? Där finns förklaringen till alla felmeddelanden, så slipper ni spekulera!

Visa signatur

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Permalänk
Medlem

Inte precis _alla_ felmeddelande, just detta finns det inget om.
Jag har kollat, står bara lite allmänt vad man kan kolla om datorn ej startar etc. dock inget om den piper

Permalänk

Saitoh hade lösningen på problemet, jag bugar och bockar.