Permalänk
Medlem

Hjälp med felsökning av nybygd dator!!

Tja. Har hjälpt min polare med att beställla lite datordelar som kom idag, och jag hjälpte han med att bygga ihop skiten. Allt gick för övrigt bra och allt sitter där det ska, Men när vi sätter i ström och skärmsladd så får man ingen bild. Datorn och alla fläktar går igång. Men inget händer, bara står o surrar. Den lilla displayen på moderkortet stannar på 9.0. , VIlket står i manualen att det är nått med uguru som startar i bootupen.

Men varför går den inte vidare? =P någon som har något hett tips? Skärmen lyser med orange lampa hela tiden, tänds inte o blir grön.. ;P

Systemet är:
Abit an8 serien moderkort
Amd 64 3000+ socket 939
XFX Geforce 6600GT
Twinmos duel channel minnen 512x2 pc 3200

Om någon vet vad det kan vara så vore det snällt med tips!
SOrry om jag formulerat dåligt, är mkt trött.. ;O iaf tack på förhand! // jesper

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Redan läst där och provat men funkar inte ändå.. ;P Dock så har jag inte provat huvudkomponenterna i andra burkar, men ska prova graffekortet senare idag i en annans burk. DOck så blir det svårare att testa processorn, för jag känner ingen här ikring som kör amd 64 socket 939.

Så vet inte hur jag ska lösa det, men får prova på nått sätt.. ;P TÄnkte bara om nån visste om det kunde bero på något annat?