Permalänk
Medlem

Expert hjälp söker ( Telia 8000 )

Hejsan!

Efter som telias support är ja ni vet.. Typ öö vad är modem så kan man ju inte få någon hjälp där.

Men iaf till problemet imorse så började det. Jag blir ifrån kopplad utand anledning och måste starta om datorn. händer väll typ 1 gång var tredje timma!

Vad kan felet vara??

Permalänk
Medlem

Ungefär samma som mig. Jag löser problemet genom att dra ut kontakten från rountern och modemet och stoppar inn det senare efter 5 min

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Ifall du är expert så varför behöver du hjälp?

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd

telias support är duktiga, du har nog inte ens ringt och kollat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaZteR
Ifall du är expert så varför behöver du hjälp?

Skrev fel skulle så expter hjälp sökes

krill3 telias support är duktiga, du har nog inte ens ringt och kollat

Ja jag har ringt och dom tror att det är fel på mitt telefon jack eller nått

Kan det vara någon inställning i routern tro. för jag upptäckte att jag kunnde recconta via den så jag slipper starta om datorn men det är ju störaden för att interner läggs ner typ 1-10 ggr i timmen nu

Permalänk

För det mesta tro det eller ej så har Telia supporten rätt ibland. Det kanske är fel på ditt jack eller modem. Varför kopplar du inte ifrån din router från adsl uppkopplingen och kör utan ett tag. Du får försöka felsöka lite, testa de möjligheter som du inte ens tror det kan vara.

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli trött på att supporten får så jävla mycket skit, visst, dom är ofta rätt kassa, men dom säger bara standard svar eftersom för majoriteten som ringer in så är det det som är fel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Jag börjar bli trött på att supporten får så jävla mycket skit, visst, dom är ofta rätt kassa, men dom säger bara standard svar eftersom för majoriteten som ringer in så är det det som är fel...

Men nu har vi ju att göra med en EXPERT som ju faktiskt söker hjälp. Tacka f-n för att supporten då står sig slätt;-)

Permalänk
Medlem

haha, särskrivning är förjävla roligt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt du ska avvakta, typ en gång i månaden börjar det strula så för mig (har inte telia) men det brukar lugna ner sig, samma sak hos en polare. Störningar i nätet kanske..

Permalänk

Ordet som du bör söka är.. FELAVGRÄNSNING.

Koppla förbi routern, så du har tpn direkt från modemet till nätverkskortet. och se om samma fel uppstår.

Varför har alla (ok, inte alla.. men MÅNGA) tummen mitt i handen när det gäller enkel felavgränsning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P.R
Men nu har vi ju att göra med en EXPERT som ju faktiskt söker hjälp. Tacka f-n för att supporten då står sig slätt;-)

Tänkte-nte på det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Ordet som du bör söka är.. FELAVGRÄNSNING.

Koppla förbi routern, så du har tpn direkt från modemet till nätverkskortet. och se om samma fel uppstår.

Varför har alla (ok, inte alla.. men MÅNGA) tummen mitt i handen när det gäller enkel felavgränsning?

FELSÖKNING

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P.R
Men nu har vi ju att göra med en EXPERT som ju faktiskt söker hjälp. Tacka f-n för att supporten då står sig slätt;-)

Var visst felskrivet från början, expter skulle det ha stått enligt en senare post.
Verkar som om det är mer än det rent teknsika han skulle behöva lite hjälp med

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Var visst felskrivet från början, expter skulle det ha stått enligt en senare post.
Verkar som om det är mer än det rent teknsika han skulle behöva lite hjälp med

/H

Samma som för dig tydligen

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWEjo
Samma som för dig tydligen

Uppenbarligen, dock ej i samma omfattning

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte