Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Okej det är möjligt jag har missuppfattat då tar vi det igen för att få klara besked om jag missuppfattat nåt:

1. Kan jag rippa mina CD:s med exempelvis LAME mp3 encoder och lyssna på den på Ipod.
2. Kan jag lyssna på den musik laddats ner från Apple Online butik Itune på vilket system som helst?

Det vill säga Windows, Linux, FreeBSD etc...? Utan att för den delen använda Apples egna mjukvara ITunes (som för övrigt inte finns för Linux)?

Om så är fallet då har jag missuppfattat det hela...

Permalänk
Medlem

1. JA
2. Egentligen inte, men det finns vägar runt det. Antingen kan du helt enkelt bränna musiken till en CD och rippa den, eller använda ett program som tar bort kopieringsskyddet: http://hymn-project.org/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tielie
Okej det är möjligt jag har missuppfattat då tar vi det igen för att få klara besked om jag missuppfattat nåt:

1. Kan jag rippa mina CD:s med exempelvis LAME mp3 encoder och lyssna på den på Ipod.
2. Kan jag lyssna på den musik laddats ner från Apple Online butik Itune på vilket system som helst?

Det vill säga Windows, Linux, FreeBSD etc...? Utan att för den delen använda Apples egna mjukvara ITunes (som för övrigt inte finns för Linux)?

Om så är fallet då har jag missuppfattat det hela...

1. ja
2. nej, inte utan att bryta mot ngn copyright lag.. men det gäller för alla online musikaffärer. det har ju inget med ipod att göra.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

iPod shuffle

iPod shuffle, 512Mb
Tok nöjd med den. Inget tjafs med finesser, utan en ren och skär mp3 spelare med kanon ljud. Kan det bli enklare och bättre ?

Nä, skulle inte tro det.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag lägger min röst på Iriver. Du kommer bara att njuta av musiken. Kvalitet, kännsla, inställningar topbetyg. Det bästa med den, är ljudet.

Permalänk

tycker de flesta är lite för kantiga... sony nw e500 känns knappt i fickan... små, snygga som attans, grymmaste batteritiden (50 h) och sjukt bra ljud....

Permalänk
Medlem

har precis beställt en iPod mini
en polare har en likadan och från vad jag har hört så är ljudet helt ok, det som slog mig mest var användarvänligheten, f*n va smidigt:)
Så nu sitter jag här i min ensamhet o väntar på min ögonsten

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk

vad jag läst i mängder av recensioner så ska inte ljudet vara mer än okej i idpo mini... stämmer det?

läste lite om min sony nw505... kunde ju knappasat fått bättre recensioner som sämst 9 av 10...