BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Hmm, vad kan det vara för fel när jag inte kan sätta på AA? Kan endast välja "Off", har exakt samma problem i San Andreas.

Har allt på "Tillämpningsinställningar" under 3D fliken i drivrutinsinställningarna (Har ett X800PRO med upplåsta pipor, Catalyst 5.3).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

jag heter 2Devil2 i servern och lirar lite då och då bara så ni vet

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Har skitfula skuggor, helt kantiga, kan liknas som ett jävla schackbräde. Det är mycket irriterande, nån som kan veta hur man åtgärdar? Har up-to-date drivers, och har installerat om BF2 en ggn.

Sen så vore de bussigt om nån sa hur man ändrade upplösningen till 1280x1024. Finns ju inte med i listan i spelet

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem

Verkar som många med ATI kort har problem. AA funkar inte och det blir kantigt och dant. ´Min polare som har ett 9500 pro får int eens igång det, skärmen blir svart och så krashar det till windows. Och vi har provat ett gäng olika drivrutiner.

Känns som om de kanske skulle testat lite till innan de släppte det, för om det färdiga spelet beter sig likadant kommer nog många att bli arga.

Flyter fint för mig dock

Hur man ändrar upplösningen till 1280x1024 står i första posten i FAQ:en

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christhebalrog
Har skitfula skuggor, helt kantiga, kan liknas som ett jävla schackbräde. Det är mycket irriterande, nån som kan veta hur man åtgärdar? Har up-to-date drivers, och har installerat om BF2 en ggn.

Sen så vore de bussigt om nån sa hur man ändrade upplösningen till 1280x1024. Finns ju inte med i listan i spelet

Om du hade haft ett Nvidia kort så hade jag sagt att du skulle installera 77.50 drivarna. Men eftersom du har ATi så vette gudarna.

Från Bf2 Faq:

Q: 1280x1024 som upplösning?
A: Skriv detta i genvägen: "BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024"
Frunnk

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

men angående skärmupplösningen, så när man lägger till det så märks ingen skillnad, ju

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
jag heter 2Devil2 i servern och lirar lite då och då bara så ni vet

Hej alla från swec ....

Permalänk
Medlem

Eftersom BF2 drar hiskeligt med ram-minne (har en gig) så testade jag att sänka från 1152X864 till 1024X768 och det verkar som om det flöt på lite bättre
Han behövde inte cacha lika mycket.
Kanske kan vara ett prestanda tips?

Edit: här är en bench sida som styrkte mitt antagande
http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=Sections&f...

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Tjena alla !

jag undra lite vad alla grejer i score list är för nått ?
Döskallen visar väl hur många man har dödat,´men alla dom andre vad är det ?

Jag hade 148 86 31 21 kör som medic

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
Tjena alla !

jag undra lite vad alla grejer i score list är för nått ?
Döskallen visar väl hur många man har dödat,´men alla dom andre vad är det ?

Lezziter skrev vad allt betydde en eller två sidor bakåt

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Första (pokalen) är dina poäng.
Andra (4 små symboler i en) är dina teampoäng, som du får för att hjälpa andra, tex väcka folk som medic.
Tredje (Siktet) är hur många du dödat, du får 2p för varje.
Fjärde (dödskallen) är hur många gånger du dött.
Sista är ping

EDIT: Vilken server kör du på?

Okey..då undra jag om detta är bra..första gången jag spelar bf

körde på swedish inferno

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maskaren
Nope, jag kör med Ati x800.
Jag har testat ladda ner 3 "olika" demon.
Alla samma storlek, samma namn fast från olika länkar.
Jag har även installerat om drivritunerna till grafikkortet, har testat med 3 olika.
Jag har även testat avaktivera alla inställningar som har med refresh-lock å göra.
Jag har även testat ändra till "renderer.allowAllRefreshRates 1" i filen videodefault.con som man gör i vanliga BF när man har liknande problem.

Om man istället väljer att man ska köra i windowmode, så får man även ett felmeddelande.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/fdsdfgdfgdf.J...
(inte min bild, fast samma problem. Dock är det videooption.cpp för mig)

jag har oxå krashproblem och datorn startar om sig själv ibland och får även connection lost to server ganska ofta med mitt x800pro..-? jävla mög

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e@s
Okey..då undra jag om detta är bra..första gången jag spelar bf

körde på swedish inferno

beror på hur länge du spelade men du verkar legat i med healingen och det är ju bra.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tror nästan medic är min favoritklass, iaf om man spelar som jänkare. Fast man ska då helst ha några polare med sig eller vara i en squad med en special forces och en anti tank

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk

Lira också lite på servern igår kväll

Går det att göra så att planets nos höjer sig när man drar musen bakåt och vise versa. Så som det var i 1942

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bongo223344
Lira också lite på servern igår kväll

Går det att göra så att planets nos höjer sig när man drar musen bakåt och vise versa. Så som det var i 1942

Det ska gå att invertera styrningen för plan. Kika i options så ska det nog gå att hitta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det nån som har knaster i ljudet? Jag har on-bord ljud (Msi Neo2 939)

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk

Hmm nje det står bara Mouse Axis 1 och det går inte att byta om dom.
Med piltangenterna går får jag till det men inte med musen.

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bongo223344
Hmm nje det står bara Mouse Axis 1 och det går inte att byta om dom.
Med piltangenterna går får jag till det men inte med musen.

Längst ner till vänster under menyn "Aircraft" står det "Invert mouse". Har själv bockat i den. Denna inställning fanns även i bf42, anledningen var dock att den va ikryssad by default.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det funkar inte att skapa online account för mig, stannar på creating account..

kanske har singelplayer demon, var kan jag tanka multiplayer

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
det funkar inte att skapa online account för mig, stannar på creating account..

kanske har singelplayer demon, var kan jag tanka multiplayer

Den där servern verkar vara ganska överbelastad.

Se till så att alla uppgifter är rätt och försök tills det går.

EDIT: Det finns bara en demo och den innehåller på både MP och SP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Den där servern verkar vara ganska överbelastad.

Se till så att alla uppgifter är rätt och försök tills det går.

EDIT: Det finns bara en demo och den innehåller på både MP och SP.

oki tack :[

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musa
Är det nån som har knaster i ljudet? Jag har on-bord ljud (Msi Neo2 939)

Japp, onboard även här. Via VT8237 (Realtek ALC655). Har inte orkat försöka fixa det än.
Är det den du har? Och kör du isåfall med drivrutiner från Via eller från Realtek?

EDIT: Såg att du hade K8N.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
oki tack :[

Ingen fara, så blev det för mig också. Jag tryckte dock avbryt och sen loggade jag in med kontot och det funkade perfekt. Så testa så.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Ingen fara, så blev det för mig också. Jag tryckte dock avbryt och sen loggade jag in med kontot och det funkade perfekt. Så testa så.

TACK!! DET FUNKA

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev stor skillnad då man fick till rätta kontrollen på helikopter oc hflygplan, nu slipper man krasha varje gång

Permalänk
Medlem

En fråga. Ser ni en server som heter "Ghosts Of Razgriz Training Serve" i ingame browsern?

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag hittar den inte.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Verkar som många med ATI kort har problem. AA funkar inte och det blir kantigt och dant

klart AA funkar
jag kör 9800 pro med x4 AA...nema problemas

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
klart AA funkar
jag kör 9800 pro med x4 AA...nema problemas

har 9800 kör x2 flyter på skit bra inga grafik buggar eller något sådant ..

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if